genesis Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) har lest guide, men er det ikke andre måter å planslipe på? jeg trenger å vite en billig måte å gjøre dette, med utrolig bra resultat. Det gjelder både plansliping av kopper vannblokk, gpu blokk, NB blokk CPU, GPU/VPU og NB. kan man fjerne "shimsen" rundt VPu på radeon 9800 kortene for bra kontakt? eller må man slipe vekk "shimsen" (det svarte rundt)? Kan jeg ødelegge CPU (amdXP) kjernen ved sliping? --> hvor mye skal til for at jeg overdriver, og blokk/vifte ikke mer får kontakt? Endret 26. november 2003 av genesis Lenke til kommentar
bb^ Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Har fjernet shimen på mitt kort.. trenger kun en helt nytt barberblad. Så skjærer man veeelig forsiktig under shimen i silikonen den er festet i. Pass på at du alltid prøver å skjære mot shimen(hvis du skjønner). Slik at det ikke blir noen riper på gpu'en Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det kan være en god idé å planslipe kjøleblokkene, og det er bare å bruke fint sandpapir (800/1200 skal holde) og pusse i 8-tallsmønster. CPU er litt mer risky å planslipe, og _jeg_ vil ikke anbefale det. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Finnes det noen guider for bra plansliping på nettet? Vil liksom være sikker på at jeg gjør det riktig.. Endret 27. november 2003 av Raphaug Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvorfor skal du planslipe en AMD kjærne, denne er jo så si perfekt. Plansliping av prosessor er vel helst de som har CPU med IHS Lenke til kommentar
genesis Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 så si vel det er ikke 100% er det vel? neida, men er de faktisk veldig rette AMD CPUène? (xp2500) da er det kjøleren som er problemet mitt.... Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 så si vel det er ikke 100% er det vel? neida, men er de faktisk veldig rette AMD CPUène? (xp2500) da er det kjøleren som er problemet mitt.... Vil anta at de er så flate at du klarer ikke å få det til bedre uten rådyrt maskineri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå