Krig og fred Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Min 3 år gamle komplett Gamer Premium XFX edition som kostet 12.600 kr. Det kjører alle spill smooth og har ikke problemer med performance, men jeg ønsker å oppgradere for VR. Her er et ss av stats (musematte og annet tilbehører følger ikke med) men en ekstra 111GB SSD følger med. Skal legge den ut på finn.no snart, men har ikke peiling på pris. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Prøv mellom 7000-8000 kr. Er lite ram\SSD\PSU som trekker mest i prisen. Power dvd 10 er søppel: http://www.cyberlink.com/products/powerdvd-ultra/features_en_US.html?r=1&utm_expid=5598521-87.rHrVwqKcRs2B8C33GwJYcQ.0&utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F Eneste fordelen er man kan oppgradere billigere, men spørs du kan oppgradere noe så gammelt. OEM versjon av versjon 16 kan kanskje være verdt 200-300 kr. Endret 3. september 2016 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Takk! Mer enn det jeg hadde forventet Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Takk! Mer enn det jeg hadde forventet Hva skal du oppgradere til? Det er jo en flott maskin du har der allerede. Putt inn en større SSD. Bytt RAM opp til 2400MHz og hiv inn en GTX1070 eller GTX1080. Oppgrader til 1440p skjerm, så vil nyere maskiner med f.eks 6700K CPU og 3000MHz RAM bare være marginalt raskere enn hva du allerede har.. 4 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Takk! Mer enn det jeg hadde forventet Hva skal du oppgradere til? Det er jo en flott maskin du har der allerede. Putt inn en større SSD. Bytt RAM opp til 2400MHz og hiv inn en GTX1070 eller GTX1080. Oppgrader til 1440p skjerm, så vil nyere maskiner med f.eks 6700K CPU og 3000MHz RAM bare være marginalt raskere enn hva du allerede har.. Usikker. Vurderte opprinnelig å bare oppgradere GPU, men tenkte at det kunne være greit å oppgradere hovedkort og prosessor også i samme slengen. Kanskje jeg heller bare skal gjøre som du foreslår? Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 4770k vil være aktuell enda en god stund tror jeg, støtter forslag om oppgradering av den du har nå Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Enig med de over, bytte CPU er meningsløst. Så sant du ikke er en fps hore som bruker 6-7-8.000,- for å få et par ekstra Med en overklokk av CPU'en din og ny GPU så har du kanskje et par år før du trenger en oppgradering og da har det antagelig kommet noe som virkelig er verdt investeringen. Bestemmer du deg for å oppgradere hele maskinen alikevel så anbefaler jeg å vente og se hva AMD drar frem til nyåret Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Takk for alle tips. Bestilte en gtx 1080 founders edition og en Corsair 2400. Det kortet ser veldig sexy ut, elsker designet. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Takk! Mer enn det jeg hadde forventet Hva skal du oppgradere til? Det er jo en flott maskin du har der allerede. Putt inn en større SSD. Bytt RAM opp til 2400MHz og hiv inn en GTX1070 eller GTX1080. Oppgrader til 1440p skjerm, så vil nyere maskiner med f.eks 6700K CPU og 3000MHz RAM bare være marginalt raskere enn hva du allerede har.. Jeg bruker en "44" tv Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Takk! Mer enn det jeg hadde forventet Hva skal du oppgradere til? Det er jo en flott maskin du har der allerede. Putt inn en større SSD. Bytt RAM opp til 2400MHz og hiv inn en GTX1070 eller GTX1080. Oppgrader til 1440p skjerm, så vil nyere maskiner med f.eks 6700K CPU og 3000MHz RAM bare være marginalt raskere enn hva du allerede har.. Jeg bruker en "44" tv 44" eller "4K"? Vel, siden 44" ikke akkurat er en vanlig størrelse, så tipper jeg du mente 4K. Det er 4x oppløsningen i forhold til en vanlig FullHD TV/Skjerm. Og betyr at skjermkortet får ~4 ganger så mye arbeid. Paradoksalt nok, så betyr det at CPU får mye mindre arbeid enn den ville fått med en FullHD skjerm, og gjerne uten VSync skrudd på, eller ihvertfall oppe i 144Hz+. Alt det vanlige CPU arbeidet er riktignok uendret, slikt som AI, og eventuelt styre med andre spillere og slikt. Men biten som har med grafikk å gjøre, og eventuel fysikk knyttet mot fps, blir nesten redusert like mye som fps blir redusert når du går fra FullHD til 4K. Så jo lavere fps du får, desto mindre arbeid blir det på CPU. Jeg så en som testet GTX1080 med forskjellige CPU'er og oppløsninger. Og det viste seg at i 4K fikk han nesten like mange (eller var det nøyaktig like mange?) fps med en i5 750 CPU fra 2009, som han fikk med en i7 6700K. Så jeg tenker det er trygt å påstå at du ikke ville fått noen nytte av raskere CPU enn du har. Kanskje ikke en gang raskere RAM var nødvendig heller. Til 1080/1440p@144Hz+ vil raskere RAM være velkomment, og det var egentlig noe slikt jeg så for meg. Jeg tror du vil bli svært fornøyd med oppgraderingen din. Og desto mindre fornøyd om du hadde brukt masse ekstra unødvendig. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Takk! Mer enn det jeg hadde forventet Hva skal du oppgradere til? Det er jo en flott maskin du har der allerede. Putt inn en større SSD. Bytt RAM opp til 2400MHz og hiv inn en GTX1070 eller GTX1080. Oppgrader til 1440p skjerm, så vil nyere maskiner med f.eks 6700K CPU og 3000MHz RAM bare være marginalt raskere enn hva du allerede har.. Jeg bruker en "44" tv 44" eller "4K"? Neida, mente at jeg gamer på en "44" tv skjerm. Prøvde å koble til noen år tilbake og jeg kan ikke helt se for meg å gå tilbake til vanlig monitor. Sofa+stor skjerm+tråløst keyboard og mus er noe jeg ikke kan gå bort i fra Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Eh.. OK. Men det er altså ikke 4K oppløsning på den TV'en? Om det bare er FullHD (1920x1080) oppløsning på TV'en, så er GTX1080 en ganske stor overdrivelse. Et GTX1060 ville for det meste holdt, utenom til de aller verste spillene. Men GTX1080 kommer jo til å vare desto lenger da. Og du har jo anledning til å teste "DSR" funksjonen i Nvidias driver. Der kan du sette opp at skjermkortet skal rendre spillet i 1440p eller 4K for eksempel. Og etter at det er ferdig med å tegne bildet, så skaleres det ned til din skjerm sin oppløsning. Resultatet blir at du får med mer detaljer enn om skjermkortet rendrer direkte til TV'ens oppløsning. Og et GTX1060 ville ikke klart det samme. Husk også å prøve "fast sync" i driveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå