Mikael1982 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) . Endret 21. oktober 2016 av Mikael1982 Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Tror ikke du kan si det fra deg. Jeg tolker dette som at du er kontaktlærer/klasseforstander (har sjelden hørt eller brukt begrepet styrer). Mener du får et tillegg på 30k for å være kontaktlærer, som noe kompensasjon for ekstraarbeidet det medfører., men er ikke helt sikker. Hvis du er helt fersk, har du jo krav på å få veiledning med en godkjent veileder - har du fått vite noe om dette enda? I så fall er dette noe som er ypperlig å ta opp med vedkommende. Spør også kollegaene dine. Er nok som de sier, lite ting som står, men mye erfaring på kontoret. Ift IOPer (jeg jobber i grunnskole, ikke på vgs, men regner med det er det samme), så skriver faglærere IOPer i sine respektive fag, og så tror jeg du skal lage en mer generell en og flette det sammen til en helhetlig iop for eleven. Kontakt mellom skole hjem er jo klassisk - den bør du være kjent med. Mailer og sms/tlf fra og til foreldre (her kan du styre litt selv ift hva du tillater og ikke tillater utenfor arbeidstid). Du kan godt si at jeg vil ikke ha tlf samtaler etter kl 16.00 med mindre det er akutt krise - send sms eller mail. Følge opp diverse ting og tang, basically. Elevsamtale og evt foreldresamtale/-møte er du vel også litt kjent med fra egen skolegang og vet litt hva går ut på. Jeg vet det finnes en del tips på diverse facebookgrupper, om enkelte ting, så f eks nylig en om gode tips til ditt første foreldremøte mm.EDIT: Fant en link fra oslo, se s 5 https://www.utdanningsforbundet.no/upload/Fylkeslag/Oslo/Verkt%C3%B8yskassa/Kontaktl%C3%A6rer.pdf Endret 3. september 2016 av Neonex Lenke til kommentar
Mikael1982 Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 (endret) . Endret 21. oktober 2016 av Mikael1982 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå