Gå til innhold

Er tempen for høy?


EXaLoT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dette er AMd vifte så vil jeg anbefale at du holder cpu'en din under 70 grader.. kommer du over det kan du ødlegge coren.

60 grader begynne også og bli mye.. da jobber den litt tregere..

en god vifte til å over vclocke med er volcano 11 eller 12..

Der har den en vifte som har juster bar hastighet.. høyeste er 4900 RPM no eom er det raskeste omtrent noen vifter kjører.

Lenke til kommentar
Hvis dette er AMd vifte så vil jeg anbefale at du holder cpu'en din under 70 grader.. kommer du over det kan du ødlegge coren.

60 grader begynne også og bli mye.. da jobber den litt tregere..

en god vifte til å over vclocke med er volcano 11 eller 12..

Der har den en vifte som har juster bar hastighet.. høyeste er 4900 RPM no eom er det raskeste omtrent noen vifter kjører.

Rart at min Volcano 12 går på 5500rpm da. Hmm... :roll:

Jepps, Volcano 12 er en kjempekjøler, men over 3500rpm bråker den som en flymotor, til tross for at den får god score på lydnivå. Temperaturmessig er den helt konge!

Lenke til kommentar

Jeg har en Volcano 9 kjøler med en 120mm vifte. DEt kjøler greit og jeg hører ikke viften :)

 

Til vanlig så ligger cpu på ca 51grader (duron 1100), er det ille?

 

I går spilte jeg NFS i en god del timer og når jeg da quiten sjekket jeg temp loggen og fant ut at cpu hadde hatt en peak på 64grader... Når dere da sier at den jobber tregere så tror jeg at jeg må si meg enig pga at jeg merket at spillet hakket i perioder ein bisschen.. (grunnen til at det ble sååå varmt var forresten at jeg glemte å slå av en varmevifte jeg har stående på gulvet så det var 26grader i rommet :/ )

Lenke til kommentar
Hvis dette er AMd vifte så vil jeg anbefale at du holder cpu'en din under 70 grader.. kommer du over det kan du ødlegge coren.

60 grader begynne også og bli mye.. da jobber den litt tregere..

en god vifte til å over vclocke med er volcano 11 eller 12..

Der har den en vifte som har juster bar hastighet.. høyeste er 4900 RPM no eom er det raskeste omtrent noen vifter kjører.

Rart at min Volcano 12 går på 5500rpm da. Hmm... :roll:

Jepps, Volcano 12 er en kjempekjøler, men over 3500rpm bråker den som en flymotor, til tross for at den får god score på lydnivå. Temperaturmessig er den helt konge!

Visste ikke opm volcano 12 akkurat da :) men skru av vifte beskyttelsen på volcano og lyden blir borete.,. for det meste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...