EXaLoT Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg har en XP2500 som jeg har klokka til en XP2800, og tempen ligger på rundt 48-49, og helt oppe i 58 på full load. Når begynner det å bli farlig høyt? Noen tips til kabinettvifter hadde også vært greit. Noen 80mm. Er Titan vifter noe særlig? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Så lenge du ikke går over 70ºc over lengre tid, tror jeg ikke du skal bekymre deg. 56ºc er ingen temperatur en erfaren overklokker ville være fornøyd med, med så moderat klokking, men som sagt; ikke noe å bekymre deg for! Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hvis dette er AMd vifte så vil jeg anbefale at du holder cpu'en din under 70 grader.. kommer du over det kan du ødlegge coren. 60 grader begynne også og bli mye.. da jobber den litt tregere.. en god vifte til å over vclocke med er volcano 11 eller 12.. Der har den en vifte som har juster bar hastighet.. høyeste er 4900 RPM no eom er det raskeste omtrent noen vifter kjører. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hvis dette er AMd vifte så vil jeg anbefale at du holder cpu'en din under 70 grader.. kommer du over det kan du ødlegge coren.60 grader begynne også og bli mye.. da jobber den litt tregere.. en god vifte til å over vclocke med er volcano 11 eller 12.. Der har den en vifte som har juster bar hastighet.. høyeste er 4900 RPM no eom er det raskeste omtrent noen vifter kjører. Rart at min Volcano 12 går på 5500rpm da. Hmm... Jepps, Volcano 12 er en kjempekjøler, men over 3500rpm bråker den som en flymotor, til tross for at den får god score på lydnivå. Temperaturmessig er den helt konge! Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 56 grader er kanskje litt i overkant av tempen skal være? jeg overstiger aldri 55 vertfall... Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg har en Volcano 9 kjøler med en 120mm vifte. DEt kjøler greit og jeg hører ikke viften Til vanlig så ligger cpu på ca 51grader (duron 1100), er det ille? I går spilte jeg NFS i en god del timer og når jeg da quiten sjekket jeg temp loggen og fant ut at cpu hadde hatt en peak på 64grader... Når dere da sier at den jobber tregere så tror jeg at jeg må si meg enig pga at jeg merket at spillet hakket i perioder ein bisschen.. (grunnen til at det ble sååå varmt var forresten at jeg glemte å slå av en varmevifte jeg har stående på gulvet så det var 26grader i rommet :/ ) Lenke til kommentar
moesen Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvordan finner dere tempen i load og ikke-load, program eller? Jeg sjekker som regel i BIOS men da er det vanskelig og se load... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Laster ned Prime95 (det het det sant?) og stresstester cpu. 100% load i et par timer så sjekker du load-tempen! Lenke til kommentar
moesen Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Laster ned Prime95 (det het det sant?) og stresstester cpu. 100% load i et par timer så sjekker du load-tempen! Og etter der så må jeg inn i BIOS og lese av tempen igjen? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Det var litt uvanlig temp det.. Ganske høyt vil nå jeg si! Jeg ligger på 38grader idle og 42-45 grader Load, og jeg har en glacialtech kjøleribbe med en 92mm vifte på.. Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvordan finner dere tempen i load og ikke-load, program eller? Jeg sjekker som regel i BIOS men da er det vanskelig og se load... søk på motherboard monitor 5. eller gå inn på majorgeeks.com. Den sjekker hele tida cpu og kabinett temp. Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Det var litt uvanlig temp det.. Ganske høyt vil nå jeg si! Egentlig ikke... Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hvis dette er AMd vifte så vil jeg anbefale at du holder cpu'en din under 70 grader.. kommer du over det kan du ødlegge coren.60 grader begynne også og bli mye.. da jobber den litt tregere.. en god vifte til å over vclocke med er volcano 11 eller 12.. Der har den en vifte som har juster bar hastighet.. høyeste er 4900 RPM no eom er det raskeste omtrent noen vifter kjører. Rart at min Volcano 12 går på 5500rpm da. Hmm... Jepps, Volcano 12 er en kjempekjøler, men over 3500rpm bråker den som en flymotor, til tross for at den får god score på lydnivå. Temperaturmessig er den helt konge! Visste ikke opm volcano 12 akkurat da men skru av vifte beskyttelsen på volcano og lyden blir borete.,. for det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå