Petter95 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Hei har kun plukket kantarell 1 gang. Å klarer ikke finne noe rundt vikåsen skogen. Noen som vet hvor det er mye kantarell og kan dele med meg Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Halve morroa er jo å gå rundt i skogen å lete Lenke til kommentar
Petter95 Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Tru mæ,godt å leita men kun funne 1 kantarell Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Lær deg hvor kantarell liker å leve så blir det lettere, de er glad i fuktighet stort sett. Når jeg leter så finner jeg stort sett store mengder i løpet av en dag. Jeg bruker "kjør, stopp, let" metoden. Kjører langs landeveien, stopper et sted der det går å parkere og går i et sikksakkmønster i 10-15 minutter og kjører videre. Det er lurt å lete rundt f.eks. bekker. Edit; Det er muligens litt sent på året for de store mengdene, husker ikke helt "vinduet" man har. Så liker dyr sopp faktisk og de råttner raskt, det kan nok være grunnen til at du ikke finner noe. Endret 4. september 2016 av SlikGårNoDagan 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå