Ragnar Skj Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Markens grøde Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Fint referert fra Norges matfat. Mat må vi ha, og helst produsere den selv. Halmballen ser ut til å være påvirket av flagget, rødt hvitt og blått. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 En flott komponert og moderne utgave av bonderomantikken - v1. Farger skarphet og lys er topp . Liker også v2 som er kornbondens svar på melkebondens : nå melker de for Freia igjen . Mvh Alec Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Flotte bilder begge to, men jeg liker nok V2 best. Både på grunn av den fine tekniske kvaliteten på bildet og det artige budskapet på plakaten Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Best i fullstørrelse og på fullskjerm som også gir litt ekstra. V2 glemmer jeg for reklame har jeg langt oppi halsen etter alle ekskrementene som TV kanalen sender ut på skjermen av mangel på toaletter. Først tenkte jeg kutt under den blå oppe i høyre hjørnet, men så fikk jeg øye på linje ut i nedre hjørnet etter hjulsporet så da tok jeg Ca, 1 cm eller så av høyreresiden før jeg fullførte med kutt oppe for å fjerne den nevnte blå for da fikk også fjernet en liten utbrenning nærmere midten. La det så opp i dine 1000 pix. i bredde og ble fornøyd. Men om du blir fornøyd er jo en helt annen sak. Det kan du jo se på hvis du prøver oppskriften. Ellers flott virkning med lav kameravinkel, god dybde som øker enda litt etter mitt forslag Fint lys og dybdeskarphet henter ut gode farger og detaljer. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Fint referert fra Norges matfat. Mat må vi ha, og helst produsere den selv. Halmballen ser ut til å være påvirket av flagget, rødt hvitt og blått. Takker for din hyggelige kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 En flott komponert og moderne utgave av bonderomantikken - v1. Farger skarphet og lys er topp . Liker også v2 som er kornbondens svar på melkebondens : nå melker de for Freia igjen . Mvh Alec Takk for kommentar Alec ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Flotte bilder begge to, men jeg liker nok V2 best. Både på grunn av den fine tekniske kvaliteten på bildet og det artige budskapet på plakaten Mvh. Rolf Takk for kommentaren Rolf ! Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Best i fullstørrelse og på fullskjerm som også gir litt ekstra. V2 glemmer jeg for reklame har jeg langt oppi halsen etter alle ekskrementene som TV kanalen sender ut på skjermen av mangel på toaletter. Først tenkte jeg kutt under den blå oppe i høyre hjørnet, men så fikk jeg øye på linje ut i nedre hjørnet etter hjulsporet så da tok jeg Ca, 1 cm eller så av høyreresiden før jeg fullførte med kutt oppe for å fjerne den nevnte blå for da fikk også fjernet en liten utbrenning nærmere midten. La det så opp i dine 1000 pix. i bredde og ble fornøyd. Men om du blir fornøyd er jo en helt annen sak. Det kan du jo se på hvis du prøver oppskriften. Ellers flott virkning med lav kameravinkel, god dybde som øker enda litt etter mitt forslag Fint lys og dybdeskarphet henter ut gode farger og detaljer. Roar Gjør som herren befaler, og irriterende nok synes jeg bildet ble renere og bedre. En V3 er lagt ut. Takker igjen for konstruktiv kommentar ! Skj Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Flott Ragnar. Motiven er original og kreativ. ☺ Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Nice environment picture Ragnar Best regards Leif Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Flott Ragnar. Motiven er original og kreativ. ☺ Takk for kommentaren jimmyag ! Hyggelig at du likte bildene. Skj Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Nice environment picture Ragnar Best regards Leif Takker for det Leif ! Skj Lenke til kommentar
sussss Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 God dybde i dit billede...hvorfor er høet farvet i to farver ved du noget om det ?? lagde også mærke til at dem som bliver pakket ind som Wrap , at nogen af dem er i lyserødt plastik ?? ved du hvorfor ? vh Suss Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 7. september 2016 Forfatter Del Skrevet 7. september 2016 God dybde i dit billede...hvorfor er høet farvet i to farver ved du noget om det ?? lagde også mærke til at dem som bliver pakket ind som Wrap , at nogen af dem er i lyserødt plastik ?? ved du hvorfor ? vh Suss Hei Suss, kommer med litt orientering om disse halmballene som det heter i Norge. Det kommer også en del ord og uttrykk som ikke nødvendig er de samme i Norge og Danmark. Halm er den delen av loavlingen (strået) som blir igjen når kornet er tresket fra. Halm består nesten bare av ren cellulose, og har liten næringsverdi. Disse stråene som blir igjen, og som også i noen tilfeller blir brent, kan samles i såkalte halmballer, med eller ut plast omkring. Halmen kan behandlers/tilsettes ammoniakk eller lut og senere benyttes som deler av for/føde for eksempel kuer. I tilfelle slik behandling er det rasjonelt å samle disse i baller som nevnt ovenfor, med eller uten plast. Håper dette svaret kan være til nytte for deg. Skj Lenke til kommentar
sussss Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 God dybde i dit billede...hvorfor er høet farvet i to farver ved du noget om det ?? lagde også mærke til at dem som bliver pakket ind som Wrap , at nogen af dem er i lyserødt plastik ?? ved du hvorfor ? vh Suss Hei Suss, kommer med litt orientering om disse halmballene som det heter i Norge. Det kommer også en del ord og uttrykk som ikke nødvendig er de samme i Norge og Danmark. Halm er den delen av loavlingen (strået) som blir igjen når kornet er tresket fra. Halm består nesten bare av ren cellulose, og har liten næringsverdi. Disse stråene som blir igjen, og som også i noen tilfeller blir brent, kan samles i såkalte halmballer, med eller ut plast omkring. Halmen kan behandlers/tilsettes ammoniakk eller lut og senere benyttes som deler av for/føde for eksempel kuer. I tilfelle slik behandling er det rasjonelt å samle disse i baller som nevnt ovenfor, med eller uten plast. Håper dette svaret kan være til nytte for deg. Skj Hej Ragnar..takker for dit svar...jeg ved godt at det er wrap hø de pakker i plastik..men det er fordi der står nogen som har lyserødt plastik omkring...som om at det viser at det er en anden slags hø...det var det som undre mig..om der er 2 forskellige slags Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 God dybde i dit billede...hvorfor er høet farvet i to farver ved du noget om det ?? lagde også mærke til at dem som bliver pakket ind som Wrap , at nogen af dem er i lyserødt plastik ?? ved du hvorfor ? vh SussHei Suss, kommer med litt orientering om disse halmballene som det heter i Norge. Det kommer også en del ord og uttrykk som ikke nødvendig er de samme i Norge og Danmark.Halm er den delen av loavlingen (strået) som blir igjen når kornet er tresket fra. Halm består nesten bare av ren cellulose, og har liten næringsverdi. Disse stråene som blir igjen, og som også i noen tilfeller blir brent, kan samles i såkalte halmballer, med eller ut plast omkring. Halmen kan behandlers/tilsettes ammoniakk eller lut og senere benyttes som deler av for/føde for eksempel kuer. I tilfelle slik behandling er det rasjonelt å samle disse i baller som nevnt ovenfor, med eller uten plast. Håper dette svaret kan være til nytte for deg. Skj Hej Ragnar..takker for dit svar...jeg ved godt at det er wrap hø de pakker i plastik..men det er fordi der står nogen som har lyserødt plastik omkring...som om at det viser at det er en anden slags hø...det var det som undre mig..om der er 2 forskellige slags Da spør du om noe som en vis mann ikke er sikker på, om de lyserøde/rosa plastballene inneholder noe annet. Foruten strå fra korn kan nok disse baller også inneholde gras, tror jeg...., men vet ikke sikkert. Skj Lenke til kommentar
sussss Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 God dybde i dit billede...hvorfor er høet farvet i to farver ved du noget om det ?? lagde også mærke til at dem som bliver pakket ind som Wrap , at nogen af dem er i lyserødt plastik ?? ved du hvorfor ? vh SussHei Suss, kommer med litt orientering om disse halmballene som det heter i Norge. Det kommer også en del ord og uttrykk som ikke nødvendig er de samme i Norge og Danmark.Halm er den delen av loavlingen (strået) som blir igjen når kornet er tresket fra. Halm består nesten bare av ren cellulose, og har liten næringsverdi. Disse stråene som blir igjen, og som også i noen tilfeller blir brent, kan samles i såkalte halmballer, med eller ut plast omkring. Halmen kan behandlers/tilsettes ammoniakk eller lut og senere benyttes som deler av for/føde for eksempel kuer. I tilfelle slik behandling er det rasjonelt å samle disse i baller som nevnt ovenfor, med eller uten plast. Håper dette svaret kan være til nytte for deg. Skj Hej Ragnar..takker for dit svar...jeg ved godt at det er wrap hø de pakker i plastik..men det er fordi der står nogen som har lyserødt plastik omkring...som om at det viser at det er en anden slags hø...det var det som undre mig..om der er 2 forskellige slags Da spør du om noe som en vis mann ikke er sikker på, om de lyserøde/rosa plastballene inneholder noe annet. Foruten strå fra korn kan nok disse baller også inneholde gras, tror jeg...., men vet ikke sikkert. Skj nå ja det er jo vådt græs ikke hø som jeg kom til at skrive...det kaldes for wrap...:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg