Stianrag Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Hei 2 kondensatorer på skjermkortet til pcen min "brant" opp og jeg vil skifte dem ut på egenhånd. Jeg har ingen erfaring med utskifting av kondensatorer og hvor jeg kan kjøpe slike,så jeg leter etter hjelp her. ULR 16V 270 AZ G10Q 270 16V Dette er spesifikasjonene på kondensatorene. Endret 3. september 2016 av Stianrag Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Antar det er 270 uF, 16 Volt. Men det bildet ser ut til å vise en Mosfet med et stort hull i - det vil da ikke hjelpe å bytte noen kondensatorer. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Jeg tror jeg ville lett etter den ihjelsvidde saken ved siden av først. Greier ikke se hva som måtte stå på den, men noe med RB11 nederst på den til høyre for den. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Som nevnt tror jeg du har et større problem med det utbrente hullet i komponenten til høyre. Når det gjelder utskifting av kondensatorer så har jeg laget en guide for dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1255274 Når det gjelder kondensatorene tror dette skal være rette typen (tilsvarende de du har): http://www.digikey.com/product-detail/en/panasonic-electronic-components/16SEPC270MX-S/P16382CT-ND/4204248 Endret 3. september 2016 av Thorsen Lenke til kommentar
Stianrag Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Wops.. Mosfeten har jeg ikke lagt merke til. Tenkte det var kondensatoren som var ødelagt, men soten på kondensatorene kommer sikkert fra den sprengte mosfeten. Er det vanskeligere å bytte den ut? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Det lar seg sikkert gjøre, men du vet jo aldri hva mer som er gåent. Det er sannsynlig at det er andre komponenter som er defekte uten at det vises på de. En slik 'utblåsning' viser at det har skjedd noe alvorlig. Lenke til kommentar
Stianrag Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Resten av kortet ser helt fint ut. Sjekket litt rundt og det ser ut som den er merket med 4927n rb11. Kan disse ble kjøpt? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Usikker på hva RB11 skal bety, men kombinasjonen 4927N og MOSFET gir meg masse hits her og der på steder slikt kan kjøpes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå