Kurt Lekanger Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Nå går brikkeprodusenten inn i VR-markedet.Ny plattform fra Qualcomm skal gi billigere VR Lenke til kommentar
Arnt0r Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Skal tro hvor lenge vi må vente på briller med 4K? (4K på hvert øye) 3, 4 generasjon vive/oculus? Selv glemmer jeg fort den ganske lave oppløsningen i htc vive, når actionen tar til. Men hittil har jeg ikke spilt titler med mye tekst som må leses enda. I Elite f.eks er den lave oppløsningen ofte et problem sier de som spiller det. 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) 1440x1440x2 med øyetracking, nå begynner vi å snakke. En slik oppløsning med grafikkdetaljene fokusert der man faktisk ser kan gi veldig gode resultater, tror jeg. Øynene har tross alt en "oppløsning" som er mange ganger høyere i midten enn de har ut mot kantene. Det spørs bare om maskinvaren kan reagere og flytte detaljnivået i scenen raskt nok Endret 3. september 2016 av Pseudopod Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Har prøvd Gear VR med 1440p pr øye, og kan trygt si at det ikke er i nærheten av nok. Men all fremgang er bra. 1 Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 1440x1440x2 med øyetracking, nå begynner vi å snakke. En slik oppløsning med grafikkdetaljene fokusert der man faktisk ser kan gi veldig gode resultater, tror jeg. Øynene har tross alt en "oppløsning" som er mange ganger høyere i midten enn de har ut mot kantene. Det spørs bare om maskinvaren kan reagere og flytte detaljnivået i scenen raskt nok Skarpsynet er det du beskriver, som forøvrig dekker 3-5° av synet :-) Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Disse har kanskje høyere oppløsning, men kan strengt tatt ikke sammenlignes direkte med OR og Vive. Maskinvaren i disse brillene kan ikke på noen som helst måte levere en tilfredstillelse visuell opplevelse. Det blir som å sammenligne mobilspill med PC-spill. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå