hojohansen Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Jeg har dårlig wifi dekning i huset, så jeg lurte på om dette kunne være en løsning? Homeplugg fra modem til strømuttak i kjelleren, fra strømuttak til Homeplugg i første etasje, videre fra Homeplugg til wifi extender via kabel.. kan dette fungere? Hva skal merker bør jeg gå for? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) du trenger da ikke koble via en homeplug, de skal vanligvis bare forsterke/repetere det trådløse signaler uten behov for kabel. Selv har jeg en slik, ikke testet den så mye mtp dekning, men trenger ikke kabel https://www.komplett.no/product/828729/datautstyr/nettverksprodukter/range-extender/tp-link-re200-ac750-wifi-range-extender Men de er jo så klart avhengig av dekning selv de boksene, tror du vanligvis ikke kan koble de til via kabel. Så, kan du sette den ett sted der det er grei dekning i førsteetasje? Endret 3. september 2016 av aklla Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Takker for svar. Hele første etasje har lite dekning, er det mulig å koble fra homeplugg til ett trådløstil modem? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Er ikke objektiv her men https://eyenetworks.no/wifi-sentralen/fem-grunner-til-ikke-a-kjpe-wifi-forsterker så jeg foreslår denne løsningen i stedet: https://eyenetworks.no/wifi-sentralen/airties-air-4920-proff-wifi-hjemme/fa-full-tradls-dekning-med-air-4920 men den er jo dyrere enn en enkel repeater. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Takker for svar. Hele første etasje har lite dekning, er det mulig å koble fra homeplugg til ett trådløstil modem? Skal fungere bra det Ellers har man denne lille saken, homeplugg med wifi: https://www.komplett.no/product/794016/datautstyr/nettverksprodukter/homeplugpowerline/tp-link-tl-wpa4220kit-wifi-powerline-kit Har ikke testet det selv, så kan ikke si noe om hvor bra det fungerer. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 (endret) Jeg skulle helst ha kjørt fra homeplugg til extender, da ren extender ikke fungerer så godt her... Endret 8. september 2016 av hojohansen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. september 2016 Del Skrevet 8. september 2016 Hvorfor det? Den saken jeg linket til funker jo som en kombinert homeplug og extender. Men du kan jo gjøre som du vil, men du må jo finne en exteder som bruker kablet nett i stedet for wifi. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 8. september 2016 Forfatter Del Skrevet 8. september 2016 Aha, det forstod jeg ikke. Takker for tipset!? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 22. september 2016 Forfatter Del Skrevet 22. september 2016 Det ble en netgear plw 1000 på meg. Det jeg lurer på er om det er mulig å forandre nettverksnavnet slik at den blir lik min vanlige wifi? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 Den ble for ustabil... nå gir jeg snart opp hele wifiprosjektet. Hvordan kan jeg klare å få bedre wifi i etasjen over? Noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Hvordan ustabilt? Som i at det trådløse nettet faller ut eller at internett faller ut? Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 Internett faller ut, ikke wifi signalene, men selve nettet. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 Kjøpe bedre modem en hva Telenor gav meg? Kan det være løsningen? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 En Jensen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 (endret) Det kan ja, vanskelig å si når man ikke vet akkurat forhold. Grunnen til at internett faller ut er antagelig at det er for mye forstyrrelser osv. på strømnettet som gjør at det faller ut. En annen løsning er jo å sette opp en repeater ett eller annet sted der det faktisk er god dekning i den etasjen, om det er god dekning noen sted. Typisk nærmest mulig der selve routeren står. Ny antenne er også en mulighet, f.eks https://www.komplett.no/product/623077/datautstyr/nettverksprodukter/traadloese-antenner/tp-link-tl-ant2408c-24ghz-8dbi-antenna eller lignende. Det blir rett og slett litt gjetting. Antar å strekke kabel opp er uaktuellt? Kjøp ting ett i butikk med returrett (f.eks elkjøp eller expert), så kan du prøve å feile litt uten å måtte sende inn igjen Endret 23. september 2016 av aklla Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 En Jensen? ZyXEL Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 23. september 2016 Forfatter Del Skrevet 23. september 2016 Skal prøve en Netgear Nighthawk EX7000 i morgen... Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 24. september 2016 Forfatter Del Skrevet 24. september 2016 netgear nighthawk ex7000 gjorde susen. Har nå full dekning og god fart i hele huset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå