AndersT2 Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Jeg bytter kabinett på spill PCen min, og har ikke plass til vifte kontrolleren jeg hadde i det gamle kabinettet. På hovedkortet jeg har, Asus P8P67-M, så er det kun 3 vifte utganger, 2 PWM og 1 standard. Den ene PWMen er CPU, så tenkte å bruke den til AiO kjølerens tilbakemelding, og da sitter jeg igjen med 4 stk Noctua PWM vifter jeg gjerne skulle ha styrt. Hvor mye last takler èn utgang? Viftene trekker 0,13A (2 stk) og 0,05A (2 stk) som total blir 0,36A. (Det står ingenting om det i manualen så vidt jeg kunne se) Eventuelt burte jeg droppe tilbakemeldingen fra AiO kjøleren (kan se det si software uansett), og heller kjøre 2 og 2? (Da får jeg styrt AiO viftene for seg, og front viftene for seg) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Burde går med 3-4 vifter på 1 header. Problemet med å koble ulike vifter til samme header er at det blir som regel noe rot å justere hastigheten på dem Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) CPU_FAN headeren kan trekkes max 2A/12v 24W (står i manualen) De andre er nok 1A max i beste fall som vil si 12 watt. Så det kommer helt an på viftene du bruker . Endret 3. september 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 3-4 vifter er innafor men husk at viftene trekker vesentlig mere strøm under oppstart (spinne x-antall vifter fra 0 til 100% samtidig) så for mange vifter på dårlig header kan overskride anbefalt amp selv om opgitt effekt på viftene er under grensa. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Valgte å koble 2 og 2, og det ser ut til å funke fint, kjørte AiO kjøleren på 3pin utgangen siden den bare rapporterer RPM. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Husker mange ødelagte hovedkort før i tiden med Thermaltake Delta vifter som var populær bland overklokkere (25W). Svidde utganger og bios feilet å poste Dagens kabinett vifter er typisk 2-4Watt. Endret 3. september 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå