Gå til innhold

iPhone 7-tråden

PongPing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd en annen iPhone lader, evt. samme lader på en annen iPhone?

EDIT:

125 minutter ladetid fra 0-100% med standard iPhone lader er vel også helt innenfor normalen. Dessuten er det jo ikke ønskelig å hele tiden la telefonen lade ut og lade den opp hele veien om du vil bevare battri levetiden  ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Har lada iPhone 7 plus med Icy Box IB-ch403.

Den kan vise ladepsenning og straum.  P=u*i      5.25 volt * 1.6 volt =   8,4 watt... 

Talla forandrer jo på seg litt, også var jo skjermen på når eg filma, det pleier den jo ikkje være. 

Tok også samme testen på ein iPad Air 2 , den trakk 2.5 amp, så laderen kan levere, men iPhonen vil ikkje ta i mot meir, den har vel sine begrensinger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd en annen iPhone lader, evt. samme lader på en annen iPhone?

EDIT:

125 minutter ladetid fra 0-100% med standard iPhone lader er vel også helt innenfor normalen. Dessuten er det jo ikke ønskelig å hele tiden la telefonen lade ut og lade den opp hele veien om du vil bevare battri levetiden ;)

Prøvde med 2.1A laderen nå. 1% hvert minutt.

Så 100minutter for 100% med iPad lader. Det er tregere enn normalt.

Dette med original alt.

Lenke til kommentar

Hvilken modell er det snakk om? "Vanlig" iPhone har aldri latt seg lade raskere ved bruk av 12W iPad-lader, den myten har blitt avkreftet flere ganger. Det har kun vært Plus-modellene som har nyttiggjort seg av den ekstra effekten, ikke de mindre modellene. Og iPad Pro 12,9 Gen1 og Gen2 samt iPad Pro 10,5 kan nyttiggjøre seg av hele 29W om du benytter USB-C til Lightning. Om de faktisk klarer å trekke hele 29W har jeg ikke sett noen gode tester på, men de klarer hvertfall å trekke mer enn 12W som er det standard iPad-lader tilbyr hvertfall.

Lenke til kommentar

Hvilken modell er det snakk om? "Vanlig" iPhone har aldri latt seg lade raskere ved bruk av 12W iPad-lader, den myten har blitt avkreftet flere ganger. Det har kun vært Plus-modellene som har nyttiggjort seg av den ekstra effekten, ikke de mindre modellene. Og iPad Pro 12,9 Gen1 og Gen2 samt iPad Pro 10,5 kan nyttiggjøre seg av hele 29W om du benytter USB-C til Lightning. Om de faktisk klarer å trekke hele 29W har jeg ikke sett noen gode tester på, men de klarer hvertfall å trekke mer enn 12W som er det standard iPad-lader tilbyr hvertfall.

Jeg har ipad Air 2 og iphone (ikke plus) . Jeg har alltid ment at den er raskere ladet med ipad 15w laderen når den har blitt ladet fra <20%

Det samme påstår denne personen

https://9to5mac.com/2017/03/09/how-to-charge-iphone-faster/

En i kommentarfeltet sier:

Using my test equipment from a compleatly flat state my iPhone 6s will draw 1.5 amps from my iPad Air charger for a short time and slowly reduce the power it takes in as it charges.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ja, min iPhone 7 128GB lader raskere med 12W iPad laderen versus vanlig lader. Har gitt opp den vanlige som følger med. Alle mine tidligere iPhone har ladet raskere med 12W.

Factory reset, mister jeg alle dokumenter og slikt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har en 5 A lader og måler med et USB-multimeter. iPhone 6S trekker ca 1,5 A (går litt opp og ned) når den er ganske tom, men dette reduseres når batteriet lades slik at den går ned mot 1 A siste halvparten av ladingen. iPhone 5S trekker uansett ikke mer enn ca 1 A, selv når den er utladet.

Lenke til kommentar

Fungerer fint med annen kabel :(

Faen. Kjøpte kabelen på Primark. Fungerte fint den forrige og ladet kjapt men denne gjør ikke.

Lader med 0,5A ved 96%. Original lader med 0,75A. Prøve igjen når batteriet er lavere men.

Hvordan kan mail ta 6% batteri og drive på i bakgrunnen når mail er satt til å hente manuelt, og henter manuelt?

Lenke til kommentar

Hm rart.

Jeg kjøpte denne for å lade: https://eplehuset.no/belkin-dual-port-wall-charger-2-4-amp

Siden det var 12W/2.4A tenkte jeg at den gir samme styrke (1.6A) lading som en iPad lader.

Men gjør den det? Nei. Denne gir kun 1A når jeg lader med original kabel. Bruker jeg iPad laderen gir den meg 1.6A.

Er det noe gale med denne Belkin veggladeren? Hvis den gir meg samme styrke som en fjert av disse laderne som følger med iphone hadde jeg aldri kjøpt den ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...