Gå til innhold

iPhone 7-tråden

PongPing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører selv iOS 11 på iPhone 7 Plus og iPad Pro 9,7-tommer og vil anbefale deg å holde deg unna inntil videre. Ny videoavspiller som skaper store utfordringer. Plex fungerer ikke, over 50% av videoavspillere i Safari fungerer ikke, NSB-appen fungerer ikke. Temmelig mye som ikke fungerer.

Har lagt inn iOS beta 1 på iPhone 7 Plus og iPad Air 2 og har ingen av de problemene du nevner. Har hatt det siden mandag og ikke hatt noe problemer med mine daglige oppgaver!

Altså, endel av disse feilene er jo dokumenterte og allerede sendt og verifisert av Apple. Dette med Plex er jo også bekreftet av Plex. Prøver du å si at du bruker Plex og dette fungerer med iOS 11 Dev Beta1? Eller handler det om at du rett og slett ikke bruker Plex? Det samme gjelder vel NSB-appen. Dette med videoavspilling er noe jeg opplever på to separate enheter, men det varierer jo fra nettside til nettside og hvilken avspiller de benytter.

Lenke til kommentar

Er youtube appen oppdatert til ios 11? Og hva med facebook, twitter osv?

Det er ingen som gir ut iOS 11 optimaliserte applikasjoner før Golden Master, altså siste build er sluppet. Det kan skje endringer på API-er osv underveis i en BETA så de færreste pusher ut live oppdateringer som er myntet på ny versjon av iOS før det er ferdigstilt.

YouTube har en merkelig bug hvor søkefeltet er borte. Populære apper som ProTube (som jeg anbefaler fremfor YouTube sin egen app da den støtter å spille lyd i bakgrunnen, picture-in-picture osv som YouTube selv ikke støtter med mindre du betaler for YouTube Red som ikke er tilgjengelig uten for USA og Storbritania..) får ikke spilt av video i det hele tatt på grunn av den nye avspilleren i iOS 11 så her må vi vente på appoppdateringer.

Lenke til kommentar

Kjører selv iOS 11 på iPhone 7 Plus og iPad Pro 9,7-tommer og vil anbefale deg å holde deg unna inntil videre. Ny videoavspiller som skaper store utfordringer. Plex fungerer ikke, over 50% av videoavspillere i Safari fungerer ikke, NSB-appen fungerer ikke. Temmelig mye som ikke fungerer.

Har lagt inn iOS beta 1 på iPhone 7 Plus og iPad Air 2 og har ingen av de problemene du nevner. Har hatt det siden mandag og ikke hatt noe problemer med mine daglige oppgaver!

Altså, endel av disse feilene er jo dokumenterte og allerede sendt og verifisert av Apple. Dette med Plex er jo også bekreftet av Plex. Prøver du å si at du bruker Plex og dette fungerer med iOS 11 Dev Beta1? Eller handler det om at du rett og slett ikke bruker Plex? Det samme gjelder vel NSB-appen. Dette med videoavspilling er noe jeg opplever på to separate enheter, men det varierer jo fra nettside til nettside og hvilken avspiller de benytter.

Bruker Plex ganske ofte, men da gjerne på Apple TV. Testet Plex via iPhone og iPad nå og selve applikasjonen fungerer, men avspilling fungerer ikke. NSB appen bruker jeg kun til å sjekke togtider i ny og ne. Denne fungerer som normalt!

Videoavspilling fungerer også som normalt på begge enheter. Har spilt av videoer på flere nettsider uten at det har vært noe problem.

Det med man ikke kan søke i YouTube appen var et problem jeg hadde, men nå fungerer det. Hvertfall på iPhone, har ikke fått testet på iPad enda.

Lenke til kommentar

Hva har skjedd med Vipps? Jeg har ikke sjangs å lete opp folk for å betale ? Er jeg blind?

Ser ut som at de har gjort om litt på designet ja, men du finner den oppe til venstre! Hos meg står det «Vipps a friend»
Ja så langt tenkte jeg også, men fant vedkommende verken på navn eller nummer. KAN ha vært klur her hos meg altså, fordi appen var merkelig her tidligere i forrige uke også.

Ble god gammel overføring i fra nettbank appen i stedet :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jag gillar Iphone 7 och vill gärna köpa den, dock osäker var är bäst att göra det? Tänkte att köpa den på någon nätbutik. Jag hittade en den heter Cdon http://cdon.se/. Det finns även en rabattkod 

som man kan använda för att handla grejer hos dem. Men skulle vilja att höra från er först, vart har ni köpt sina Iphone? Tack :hmm:

Endret av Stellasten
Lenke til kommentar

Jag gillar Iphone 7 och vill gärna köpa den, dock osäker var är bäst att göra det? Tänkte att köpa den på någon nätbutik. Jag hittade en den heter Cdon http://cdon.se/. Det finns även en rabattkod 

som man kan använda för att handla grejer hos dem. Men skulle vilja att höra från er först, vart har ni köpt sina Iphone? Tack :hmm:

Kjøpte min på apple.no like før julaften, rask frakt og eneste sted som kunne levere iPhone 7 med 128 giga lagring på kort tid..

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd ios 11 beta 1? Jeg hopper nok ikke på selv før tidligst beta 3 eller nyere men om noen her har lekt seg med beta 1 så lurer jeg på om man endelig har fått ordforslag med det norske tastaturet til Apple? Såkalt quicktype på engelsk. Om noen er på beta 1 så er jeg takknemlig for svar på om dette endelig er på plass eller ei.

Får det ikke til på min i hvert fall.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen "ny" nyhet, men for de som er interessert:

Using Core NFC, you can read Near Field Communication (NFC) tags of types 1 through 5 that contain data in the NFC Data Exchange Format (NDEF). To read a tag, your app creates an NFC NDEF reader session and provides a delegate. A running reader session polls for NFC tags and calls the delegate when it finds tags that contain NDEF messages, passing the messages to the delegate. The delegate can read the messages and handle conditions that can cause a session to become invalid.

For hele dokumentasjonen:

https://developer.apple.com/documentation/corenfc

Lenke til kommentar

Gboard tastatur appen til google støtter nå norsk språk

Jeg så nettopp det samme, blir interessant å teste den mot Swiftkey. Førsteinntrykk er at jeg liker søkefunksjonaliteten rett fra keyboardet, negative er at den ikke støtter flere språk samtidig alá Swiftkey men at man må bytte mellom eksempelvis norsk og engelsk.

Lenke til kommentar

Jeg tester faktisk dette nå...men å swipe for å skrive finner jeg aldri noe produktivt altså. Blir for mye surr, men det er vel slik at tastaturet "lærer" underveis? Føles i hvert fall helt mongo ut enten man er på Android eller iOS.

Er vel bare jeg som er "gammeldags". 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke swype-delen selv på verken Swiftkey eller Gboard, bruker det som et ordinært tastatur. Fordelen er at de lærer hvordan jeg skriver over tid og jeg etter hvert slipper unna med mange tastetrykk siden den vet neste ord jeg tenker å skrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...