tepe2 Skrevet 18. april 2017 Del Skrevet 18. april 2017 Tusen takk Lami, for kjapp oppklaring. Det blir nok en 7er på min datter 1 Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 22. april 2017 Del Skrevet 22. april 2017 Hva slags bil? Tesla? Det finnes adaptere så hun får ladet og hørt på musikk. Men du er jo en snill pappa som kjøper trådløse hodetelefoner til datteren din? Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 To biler i familien. Passat og Golf. Ingen elbil ennå. Ja, kanskje det blir trådløse hodetelefoner. Lenke til kommentar
pollyanna Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hei. Har et problem etter siste oppdatering. Får ikke på tastelås under samtaler. Før trykket jeg ned av / på knappen men nå bryter det samtalen. Bruker mobilen mye mellom haken og skulderen og da ringer den andre i hytt å pine. Visst jeg bruker headset kan jeg trykke på av/på for å låse den men ikke uten. Noen tips? (løft for å vekke er ikke aktivert) Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 23. april 2017 Del Skrevet 23. april 2017 Hei. Har et problem etter siste oppdatering. Får ikke på tastelås under samtaler. Før trykket jeg ned av / på knappen men nå bryter det samtalen. Bruker mobilen mye mellom haken og skulderen og da ringer den andre i hytt å pine. Visst jeg bruker headset kan jeg trykke på av/på for å låse den men ikke uten. Noen tips? (løft for å vekke er ikke aktivert) Dette er normal oppførsel og en "feature". Om du skal låse den mens i samtale uten bruk av headsett så går du bort fra skjermbildet som viser samtalen og til hjemskjermen. Da mener jeg strømknappen låser mobilen. Lenke til kommentar
Civam Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 (endret) Jeg har en iPhone 7 Plus hvor hjem-knappen plutselig har sluttet å gi klikk-feedback. Knappen fungerer (også fingeravtrykk), men gir ikke tegn til klikkrspons på de ulike klikknivåene. I begynnelsen når problemet oppstod hjalp det å restarte telefonen, men etterhvert sluttet det å fungere igjen. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få klikk-responsen i hjem-knappen til å fungere som normalt?Noen som har vært ute for det samme? Endret 24. april 2017 av Jensy Lenke til kommentar
johanf Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hva skjer hvis du sjekker innstillingene? Får du haptic feedback på andre ting du gjøre med telefonen? Vibrerer den på silent/når noen ringer? Lenke til kommentar
Civam Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hva skjer hvis du sjekker innstillingene? Får du haptic feedback på andre ting du gjøre med telefonen? Vibrerer den på silent/når noen ringer? Din antakelse er riktig. Testet nå, og jeg får ikke haptic feedback heller. Ser ut som dette henger sammen. Telefonen vibrerer ikke på silent når noen ringer. Alle viberasjonsinnstillinger er aktive. Veldig frustrerende dette her. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Da kan det være at haptic-motoren er kaputt. ELLER bare en software feil. JEG ville tatt en sikkerhetskopi av enheten, nullstilt den og satt den opp som en fresh telefon uten å logge på iCloud eller noe. Hvis det funker da, ville jeg nullstilt igjen og satt den opp med sikkerhetskopien jeg tok tidligere. Hvis det da funker - JIPPI! Hvis det ikke funker, må man vurdere å nullstille enheten og bruke den som en fresh telefon. Lenke til kommentar
Civam Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Må nesten prøve det du beskriver. Driver den haptiske-motoren både vibrasjon og home-knapp? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Usikker på vibrasjon, men iallfall home-knapp og andre fysiske tilbakemeldinger i menysystem osv. Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Min iPhone 7 har plutselig fått merkbart dårligere samtalelyd.Har forsøkt å nullstilt alt og gjenopprettet den. Tynn og ganske lav lyd, selv om volumet er på fullt.Testet også FaceTime, like dårlig lyd der.Noen som har opplevd dette? Min første tanke var at det kanskje har kommet fukt inn i høytalleren, men jeg har ikke dyppet den i vann...Normal lyd fra de eksterne høytallerne. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Kjøpt en brukt 7 Plus. Den er ikke logget ut fra hun jeg kjøpte den fra, men får ikke tak i henne før hun får seg ny mobil. Hvordan får jeg logget ut fra alt og resatt den? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Kjøpt en brukt 7 Plus. Den er ikke logget ut fra hun jeg kjøpte den fra, men får ikke tak i henne før hun får seg ny mobil. Hvordan får jeg logget ut fra alt og resatt den? Det er faktisk helt umulig uten hjelp fra henne dersom "Finn min iPhone" er aktivert og du ikke har passord til Apple-kontoen hennes. Du kan eventuelt prøve å kontakte Apple sin kundestøtte om du har all dokumentasjon som kvittering, bevis på at du har kjøpt den personen som er oppført på kvitteringen osv, men jeg er redd de kommer til å avvise deg og be deg om å få tak i forrige eier. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Kjøpt en brukt 7 Plus. Den er ikke logget ut fra hun jeg kjøpte den fra, men får ikke tak i henne før hun får seg ny mobil. Hvordan får jeg logget ut fra alt og resatt den? Det er hittil ingen i verden som har klart å komme forbi den sperren der! Så der har Apple laget et meget bra system for å hindre tyveri. Bare de uvitende tyvene stjeler iphone nå til dags. Alle de andre stjeler aldri en iphone selv om den ligger lett tilgjengelig. Jeg måtte selv kjøre i timevis til kjøper, etter å ha solgt en iphone. Glemte å logge av icloud. (kunne selvsagt gitt ham passord over telefon, men det var ikke så interessant...) EDIT: Det som er problemet her er jo at dette ikke ligger i telefonen, men på Apple sine servere! For å sette opp en iphone er man nødt å ha internetttilkobling, og da sjekkes om den allerede er låst mot en konto. Er den det, må man inn med passord. Endret 11. mai 2017 av ozone Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Trenger jo ikke å oppgi passord eller kjøre i timesvis. Det er bare å logge inn på iCloud.com og fjerne telefonen ifra kontoen. Men ja, uvitende personer logger jo ikke av iCloud før de selger telefonen, noen bare nullstiller uten å gjøre det osv og det skaper fort problemer. Spesielt om du allerede har kjøpt telefonen så har du jo ingen garanti for at vedkommende kommer til å bry seg og da sitter du med skjegget godt plantet i postkassa. Endret 11. mai 2017 av RamGuy Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Trenger jo ikke å oppgi passord eller kjøre i timesvis. Det er bare å logge inn på iCloud.com og fjerne telefonen ifra kontoen. Men ja, uvitende personer logger jo ikke av iCloud før de selger telefonen, noen bare nullstiller uten å gjøre det osv og det skaper fort problemer. Spesielt om du allerede har kjøpt telefonen så har du jo ingen garanti for at vedkommende kommer til å bry seg og da sitter du med skjegget godt plantet i postkassa. Det låser jo ikke opp telefonen. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Jo, når telefonen er fjernet ifra iCloud.com så deaktiveres Find My iPhone på Apple sin servere, da er det bare å gjennopprette telefonen på nytt og du slipper å skrive inn Apple-ID ved oppsett. Dette er vanlig praksis når folk sender inn defekte telefoner som ikke lar seg skru på osv.. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Det er bare å logge inn på iCloud.com og fjerne telefonen ifra kontoen. Jada, det sier alle, og står godt forklart på internett. Problemet er bare at det ikke funket! Først når jeg skrev inn passord på telefonen, satte opp telefonen på nytt, logget ut av icloud på telefonen, resatte igjen, ja først da oppførte den seg som en "ny" telefon der man slapp noe passord. Ikke vet jeg hvorfor det ikke holdt å fjerne enheten fra "mine enheter" på icloud! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Da må det nesten ha vært noe rart i ditt tilfellet. Har jobbet mye med mottak av defekte iPhone's og det å fjerne den via iCloud.com har alltid fungert og det er jo dette som er den offisielle metoden utsendt av Apple til servicepartnere osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå