Mala Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Jet Black er vel bare å styre unna om man er allergisk mot striper. Anbefales å brukes med deksel fra Apple selv. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) Skulle ønske de hadde en versjon uten farge eller lakk i det hele tatt. Rett og slett børstet aluminium. Da ble stripene mer som "patina" å regne, og ikke som nå; "riper i lakken"... EDIT: Det gjelder bilen min også... Endret 12. januar 2017 av ozone Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Jeg har begynt å toge til jobb, og i den forbindelse har en følgende ønske fra telefonen min: Si fra når toget er på stasjonen jeg skal til! Hvorfor finner jeg ingen apper som klarer dette? Jeg trenger ikke en app som synkroniseres med alle togruter i verden - bare denne enkle funksjonen: Om GPSen er innenfor X meter fra Y, så gi med en beskjed. Denne muligheten har du allerede på telefonen din. Legg inn en aktivitet på påminnelser, og trykk på info tegnet. Velg hvilket sted den skal påminne deg, her kan du også velge hvilken omkrets fra Y den skal varsle om. Det skal vell også fungere og gjenta denne påminnelsen, slik at du skal slippe å opprette en ny hver dag. Har testet dette en ukes tid nå, og det har ikke virket som planlagt en eneste gang. Noen ganger har jeg fått påminnelsen uten å ha fått varsel om det, andre ganger har påminnelsen aldri kommet. I dag fikk jeg den for femten minutter siden, etter å ha vært på jobb i hele dag. Såpass, det var dumt. Har så vidt testet den, men da fungerte den faktisk. Ble ikke varslet gjennom lyd riktignok, men påminnelsen dukket opp på skjermen til nøyaktig sted. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 jeg vet teorien ... men dere som hadde 6s før 7, hva er forskjellene ? Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Bedre kamera. Liker 2X zoom på 7 Plus. Bedre batteri enn 6S Plus. Mer RAM, så safari og andre tunge apper fungerer mye smoothere Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Sitter å funderer på hva som er best. Har en iphone jeg bruker privat. så får jeg en iphone som skal brukes i jobbsammenheng av meg. like greit å bruke samme apple id, bare ikke installere apper og slikt jeg kun bruker privat? Eller bør man lage en egen apple id man bruker på jobb? noen som har meninger eller erfaringer ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Sitter å funderer på hva som er best. Har en iphone jeg bruker privat. så får jeg en iphone som skal brukes i jobbsammenheng av meg. like greit å bruke samme apple id, bare ikke installere apper og slikt jeg kun bruker privat? Eller bør man lage en egen apple id man bruker på jobb? noen som har meninger eller erfaringer ? Først og fremst hadde jeg vurdert behovet for privat telefon i all den tid du får en telefon du skal bruke i jobbsammenheng, men det er jo selvsagt avhengig av hvordan dette er lagt opp. Uansett hadde jeg brukt samme ID. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Jeg bruker kun en apple id på jobb enhet (min personlige). Har både iphone og ipad som brukes som både jobb verktøy og privat. Apper du "må" kjøpe som koster penger i jobb sammenheng (om det finns noen slike overhodet) leverer man utgiftsbilag på og får refundert hvis det er nødvendig software som trenges ifb med arbeid. Annen bruk (AppleID) enn dette føles helt utenkelig, upraktisk og lite formålstjenlig . Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 så rett og slett bruke samme id. tenkte tanken på å portere mitt nr til jobb abn, men det virket egentlig greiere å kunne ha alt privat på fritiden på en telefon og heller ha jobb og sånt på en egen enhet? noen som synes det er like greit å kombinere selv om man gjerne har folk som vil kontakte etc på fritid? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 (endret) Har både skype for business og vanlig skype (privat) oo alle mailkontoer lagt inn på enhetene samt messenger og snapchat (privat) . Forstår ikke problem utover at på telefonnummer og sms , man har ett nummer enten det er i jobb eller privat sammenheng. Men man kan jo "la være" å svare jobb telefoner på privat tid . Jeg har hatt det slik i 15 år. Har et privat mobil abonnement også faktisk , men det ligger alltid avskrudd og er kun til "backup". Men har bare laget en appleId. Da kjøper man også apper kun en gang og bruker de samme overalt (nettbrett,iphone,appleTV etc) Endret 15. januar 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Om du finner ut at du skal holde jobb telefon og privattelefon adskilt så kan du sette dem opp med familiedeling etterpå. Dermed kan du laste ned alt du tidligere har kjøpt av apps og annet media. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 (endret) Har både skype for business og vanlig skype (privat) oo alle mailkontoer lagt inn på enhetene samt messenger og snapchat (privat) . Forstår ikke problem utover at på telefonnummer og sms , man har ett nummer enten det er i jobb eller privat sammenheng. Men man kan jo "la være" å svare jobb telefoner på privat tid . Jeg har hatt det slik i 15 år. Har et privat mobil abonnement også faktisk , men det ligger alltid avskrudd og er kun til "backup". Men har bare laget en appleId. Da kjøper man også apper kun en gang og bruker de samme overalt (nettbrett,iphone,appleTV etc) Om du finner ut at du skal holde jobb telefon og privattelefon adskilt så kan du sette dem opp med familiedeling etterpå. Dermed kan du laste ned alt du tidligere har kjøpt av apps og annet media. masse god info. tusen takk begge to. fungerer same Apple ID men annet telefonnummer? siden d er to telefoner med to simkort? hva skjer med imessage? begge telefonene? sms bare den ene? Endret 15. januar 2017 av Smultring77 Lenke til kommentar
@Eple Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) Har både skype for business og vanlig skype (privat) oo alle mailkontoer lagt inn på enhetene samt messenger og snapchat (privat) . Forstår ikke problem utover at på telefonnummer og sms , man har ett nummer enten det er i jobb eller privat sammenheng. Men man kan jo "la være" å svare jobb telefoner på privat tid . Jeg har hatt det slik i 15 år. Har et privat mobil abonnement også faktisk , men det ligger alltid avskrudd og er kun til "backup". Men har bare laget en appleId. Da kjøper man også apper kun en gang og bruker de samme overalt (nettbrett,iphone,appleTV etc) Om du finner ut at du skal holde jobb telefon og privattelefon adskilt så kan du sette dem opp med familiedeling etterpå. Dermed kan du laste ned alt du tidligere har kjøpt av apps og annet media. masse god info. tusen takk begge to. fungerer same Apple ID men annet telefonnummer? siden d er to telefoner med to simkort? hva skjer med imessage? begge telefonene? sms bare den ene? Viss du er innlogget iMessage på 2 eller flere iPhone/iPad så vil du få meldinger på alle enheter samtidig! Samme gjelder SMS, men da bare viss begge er tilkoblet wifi. Da vil du motta SMS på den andre telefonen også selv om meldingen ble sendt til telefonnr på den andre telefonen. Obs: dette gjelder selvsagt kun når man bruker samme Appleid på alle enheter. Endret 22. januar 2017 av @Eple Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Har både skype for business og vanlig skype (privat) oo alle mailkontoer lagt inn på enhetene samt messenger og snapchat (privat) . Forstår ikke problem utover at på telefonnummer og sms , man har ett nummer enten det er i jobb eller privat sammenheng. Men man kan jo "la være" å svare jobb telefoner på privat tid . Jeg har hatt det slik i 15 år. Har et privat mobil abonnement også faktisk , men det ligger alltid avskrudd og er kun til "backup". Men har bare laget en appleId. Da kjøper man også apper kun en gang og bruker de samme overalt (nettbrett,iphone,appleTV etc) Om du finner ut at du skal holde jobb telefon og privattelefon adskilt så kan du sette dem opp med familiedeling etterpå. Dermed kan du laste ned alt du tidligere har kjøpt av apps og annet media. masse god info. tusen takk begge to. fungerer same Apple ID men annet telefonnummer? siden d er to telefoner med to simkort? hva skjer med imessage? begge telefonene? sms bare den ene? Viss du er innlogget iMessage på 2 eller flere iPhone/iPad så vil du få meldinger på alle enheter samtidig! Samme gjelder SMS, men da bare viss begge er tilkoblet wifi. Da vil du motta SMS på den andre telefonen også selv om meldingen ble sendt til telefonnr på den andre telefonen. jeg bruker samme id på begge tlf. fant ut at jeg la til flere epostadr til appleid, så velger jeg hver sin epost pr tlf. slik blir imessage hver for seg. kunne også velge bort at samme sms sku gå til begge tlf. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Jeg la inn ios 10.3 beta 1 på iPhone 7 Plus'en min i går og wow, mobilen er virkelig markant raskere i bruk. Om dette henger mest sammen med rene optimaliseringer og endring av animasjoner eller det nye filsystemet (APFS) de har introdusert i denne versjonen vet jeg ikke men jeg er ganske imponert. Alt fra å bytte mellom applikasjoner og skrolling føltes raskere. Og for en gangs skyld tror jeg ikke det er placebo pga nytt versjonsnummer. Beta-versjonen har fungert helt stabilt siden jeg la den inn i halv åtte-tiden i går kveld, så gjenstår det å se hvordan batteritiden holder seg. Den har alltid en tendens til å være rimelig dårlig på beta 1 av nye ios-versjoner, men 10.2.1 (beta 1 til 4) og 10.2 var ganske dårlige på min iPhone 7 Plus ihvertfall så tvilsomt at det blir så mye verre med ios 10.3 beta 1. Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Hvor mange % strøm bruker deres iPhone 7 løpet av natten? (ikke Plus versjonen)Jeg synes min telefon bruker veldig mye løpet av natten.Inatt da jeg la meg hadde jeg 13%, var flatt når jeg våknet.. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 (endret) Min ligger med 4G mobildata og wifi på og har stort sett like mange prosent batteri når jeg står opp, noen ganger har den falt kanskje ett par prosent. Men føler batteriet faller kjappere jo lenger ned man kommer. 100-95 prosent er seiglivet blandt annet Ikke ofte jeg ligger oppi der da jeg for det meste holder batteriet mellom 40-85 prosent. Endret 25. januar 2017 av Mala Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Å la telefonen ligge på 13% over natta, og som du selv sier, tappes helt ut er skadelig for batteriet. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 25. januar 2017 Del Skrevet 25. januar 2017 Hvor mange % strøm bruker deres iPhone 7 løpet av natten? (ikke Plus versjonen) Jeg synes min telefon bruker veldig mye løpet av natten. Inatt da jeg la meg hadde jeg 13%, var flatt når jeg våknet.. Jeg har 7 Plus men ser at min samboer sin 7'er bruker rundt 8-10% om natten, uavhengig av om den er på wifi eller mobildata via 4G. Da har mobilen den middels bra dekning så den går ofte over på Wifi Tale hos Telenor om wifi er aktivert, ingen apper som får kjøre i bakgrunnen, synkronisering av kontakter, epost osv er satt til manuelt mens flere apper har aktivert pushvarsling (Gmail og Snapchat blant annet). Så mister rundt 1%+ i timen ser det ut til. Batteritiden har uansett blitt markant dårligere fra og med ios 10.1.1 for vår del uten at det ble noe særlig bedring på 10.2 eller 10.2.1. Og ikke minst så var iPhone virkelig "konge på haugen" med batteribruk i standby før etter min mening hvor jeg fint kunne oppleve å kun miste 3-4% da jeg brukte iPhone 6S og senere 6S Plus. Håper de kommer tilbake til gamle storheter på dete området igjen med ios 10.3 og senere versjoner. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Jeg la inn ios 10.3 beta 1 på iPhone 7 Plus'en min i går og wow, mobilen er virkelig markant raskere i bruk. Om dette henger mest sammen med rene optimaliseringer og endring av animasjoner eller det nye filsystemet (APFS) de har introdusert i denne versjonen vet jeg ikke men jeg er ganske imponert. Alt fra å bytte mellom applikasjoner og skrolling føltes raskere. Og for en gangs skyld tror jeg ikke det er placebo pga nytt versjonsnummer. Det var mulig å utnytte en feil i systemet ved å aktivere AssistiveTouch, og gjøre et eller annet med denne samtidig som man trykket på hjem knappen. (Eller noe sånt, husker ikke hvordan jeg gjorde det). Resultatet ble at alle former for animasjoner ble borte, og når du trykket på en app eller hjemknapp reagerte den umiddelbart. Det var helt fantastisk, for opplevelsen ble så mye bedre da alt gikk fort. Dessverre går ikke dette lenger. Håper dette kan være valgfritt på nye oppdateringer. Følelse av at systemet går fortere er utelukkende positivt for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå