Gå til innhold

iPhone 7-tråden

PongPing

Anbefalte innlegg

La inn bestilling på Komplett 9. september. Etter den tid har dei endra forventa levering ein gong i veka - 2 gonger har dei faktisk bekrefta den til lager, så endra. Kundeservice har sjølvsagt ikkje peiling på kva gutta på lageret styrer med. La derfor inn ein ordre på Apple.no i går. Fekk nettopp bekrefta at IPhone 7 plus, Gagat, 128 Gb er på veg i posten. Aldri meir Komplett...

Jøss, det var raskt. Står på Apple.no at de har estimert 3-4 uker levering!

På veg i posten, blir levert av TNT fredag 18.11. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt 7+ siden den kom ut. Kan ikke si annet enn at Apple har levert en god telefon denne gangen. Hadde 5s imellom denne og 4. 4'ern var den beste. 7+ synes jeg går i sporene til 4'ern som en av de beste iphonene hittil. Batteriet imponerer meg mest. Kan kjøre en halv time mens jeg hører på musikk via bluetooth. Være på jobb i 6 timer, og fortsatt viser måleren 99-100%. Batteriet hadde fint vart 3-4 dager hvis jeg kunne la være å klå på den hele tiden..

Lenke til kommentar

Har av og til problemer med å få sendt tekstmeldinger. med min iPhone 7 128GB. Det skjer ikke ofte, men likevel litt for ofte, om jeg kan si det på den måten. Får da beskjed om at meldingen ikke er blitt sendt, og jeg må prøve to-tre ganger igjen før den endelig blir sendt. Har ikke noe med dårlig dekning å gjøre. Har satt den opp med 4G/4G+ og bruker ikke iMessage, så dette har med vanlig sms å gjøre.

Satt telefonen opp som ny telefon da jeg kjøpte den i september.

Har hatt mange telefoner, men har ikke hatt dette problemet på noen av dem. Bruker Telenor, og har gjort det i mange år.

Lenke til kommentar

Har av og til problemer med å få sendt tekstmeldinger. med min iPhone 7 128GB. Det skjer ikke ofte, men likevel litt for ofte, om jeg kan si det på den måten. Får da beskjed om at meldingen ikke er blitt sendt, og jeg må prøve to-tre ganger igjen før den endelig blir sendt. Har ikke noe med dårlig dekning å gjøre. Har satt den opp med 4G/4G+ og bruker ikke iMessage, så dette har med vanlig sms å gjøre.

Har hatt mange telefoner, men har ikke hatt dette problemet på noen av dem. Bruker Telenor, og har gjort det i mange år.

Det er et kjent problem. Telenor er kjent med problemet og har sendt beskjed til apple. Folk som betatester 10.2 (eller var det 10.1.2?) sier at det skal være utbedret der.

Lenke til kommentar

Det er et kjent problem. Telenor er kjent med problemet og har sendt beskjed til apple. Folk som betatester 10.2 (eller var det 10.1.2?) sier at det skal være utbedret der.

Tusen takk for svar! Det høres glimrende ut at problemet er kjent, og at det blir utbedret med det første :) :) 

Lenke til kommentar

Skjermen fryster av og til, skjermen responderer ikke. Noen som opplever dette?

Ja, opplevd det samme i helga nok en gang. Plutselig var det bare hjemknappen som responderte. Dvs det dirret når jeg trykte på den. Intet annet som virket. Skjermen svart. Reset virket heller ikke (dvaleknapp + volum ned). 7 plus.

Og et annet problem, som var mer irriterende: mens vi satt og spiste i dag gløttet jeg bort på iphonen som lå til lading på sofaen. Der var skjermen helt hvit med eple-logoen. Og det betyr jo egentlig bare en ting: telefonen er i ferd med å nullstilles. Ingen som hadde vært borti den. Bare gått på nullstilling helt utav det blå. Jaja, det første jeg hadde forsikret meg om etter at jeg satte opp telefonen etter jeg fikk den for ei uke siden, var at backup var aktivert, og icloud-kontoen hadde god nok plass (betaler for 200 gb til Apple). Så det ville jo bare bety at jeg hadde backup fra ladingen på fredag.

Men når telefonen kom til live igjen, og jeg skulle velge hvilken backup jeg skulle installere, viste det seg at det ikke var tatt en eneste backup av 7 plus'en! Gikk inn på ipad'en for å sjekke om det virkelig stemte. Joda, ingen backup av 7 plus der, gitt. Dvs, det var mulig å se at det var opprettet en backup, men den stod med null i størrelse.

Da kjente jeg at det kokte i topplokket. Alle meldinger etc fra siste uka er borte. Oppsett av apps etc. Borte. Men bilder og video skal være berget, for bilder og videoer skal jo uansett synkroniseres mot den magiske skya. Sjekker igjen på ipad'en. NEIDA!!! Ikke ett eneste bilde har telefonen lastet opp disse dagene!!! Til tross for tilkobling til wifi stort sett det meste av tida, og tilkoblet lader bortimot hver natt.

Så da ble siste backup fra 5s'en installert nok en gang.

Lenke til kommentar

Med så mye problemer ville jeg ærlig talt nullstillt hele driten,  satt opp telefonen som en ny enhet rett og slett med en helt ren installasjon. Og tatt bryet med å laste ned apper og slikt på nytt. Bilder og film ordner seg jo med det som er i skya uansett. 

Gjordet det nylig selv med min gamle iPhone 6 og  nyeste iOS, en drøm å bruke telefonen med ett helt rent og pent utgangspunkt. Ja det suger litt kjepp å måtte gjøre slikt, men alt er dessverre ikke perfekt i eplehagen altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Med så mye problemer ville jeg ærlig talt nullstillt hele driten, satt opp telefonen som en ny enhet rett og slett med en helt ren installasjon. Og tatt bryet med å laste ned apper og slikt på nytt. Bilder og film ordner seg jo med det som er i skya uansett.

Gjordet det nylig selv med min gamle iPhone 6 og nyeste iOS, en drøm å bruke telefonen med ett helt rent og pent utgangspunkt. Ja det suger litt kjepp å måtte gjøre slikt, men alt er dessverre ikke perfekt i eplehagen altså.

Nettop gjort det samme. Eneste jeg mistet var sms'er

Resten er jo lagret i skya

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...