Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Same procedure as every year! Er jo halve kosen. Og siden "ingen" har fått 7-eren enda så er det ikke så mye å diskutere utenom bestillingslinker og sporing :)

 

Archer: Samme her. Kun RamGuy/deleder som har fått Plus/sort/128gb fra Djuice. Attpåtil i gagatsort, smått kvalmende.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Same procedure as every year! Er jo halve kosen. Og siden "ingen" har fått 7-eren enda så er det ikke så mye å diskutere utenom bestillingslinker og sporing :)

 

Archer: Samme her. Kun RamGuy/deleder som har fått Plus/sort/128gb fra Djuice. Attpåtil i gagatsort, smått kvalmende.

Irriterende. Forventet å få bestillingslinken i dag.  :hrm:

Lenke til kommentar

Begynner å bli ekstremt lei kundebehandlingen fra Telenor nå. Uansett hva man spør om får man det samme svaret "vi vet ikke hvor mange vi har fått inn eller hvilke telefoner vi har på lager". Man skulle vel tro at de som sitter på kundeservice har en hvis anelse om hva som skjer på lageret?

Nei det behøver ikke å være tilfellet. Det er opp til lagerarbeiderne å holde orden på dette og oppdatere systemet riktig. 

Lenke til kommentar

Fått min plus fra Apple i dag. Gleden var kortvarig da jeg ikke får gjenopprettet sikkerhetskopien fra 6s. What to do?? !.gif

 

Velger gjennopprett fra iTunes på telefonen. Så kobler jeg til iTunes (iTunes som forøvrig er oppdatert og alt det der), hvor jeg får beskjed om jeg vil oppdatere til iOS 1.0.1 eller noe slikt. Trykker ja, får beskjed om å skrive inn passord på tlf. Men det popper ikke opp noe på telefonen, og hele greia blir avbrutt. Velger så gjenopprett fra en sikkerhetskopi jeg tok istad inne på iTunes. Halveis ut stopper det opp og gjenstående tid går høyere og høyere til flere timer.

 

Har jo fortsatt den gamle 6s, så da prøvde jeg å sikkerhetskopiere med iCloud. Nøyaktig samme skjer på denne telefonen som på iTunes og med 7ern. Halveis bare stopper alt opp.....

 

Noen forslag? Nettet hjemme er bra, og når det gjelder opplastning til iTunes skal ikke dette ta så mange timer. Er snakk rundt 30 gb. 

 

Skal også sies at dersom dette ikke går leverer jeg eller selger 7ern. Helt uaktuelt å miste alt som er av bilder, kontakter, meldinger etc, selv om det går an å gjøre det manuelt via dropbox etc. Det gidder jeg ikke. 

Endret av Läkerol
Lenke til kommentar

Førsteinntrykket mitt etter å ha hatt iPhone 7 Plus'en i drift siden 11-tiden i dag er udelt positivt. Jeg har det siste halve året vekslet mellom iPhone 6S Plus, Nexus 6P og Samsung Galaxy S7 Edge og dette føltes som den beste allround-mobilen til min bruk.

 

Det som har vært en skikkelig positiv opplevelse med den nye mobilen er helt klart stereo-høyttalerne som har overraskende bra lydkvalitet og dynamikk for å være såpass små elementer. Kameraet har jeg ikke fått testet ut så mye enda men jeg liker godt muligheten til å zoome inn litt uten forringelse som en digital zoom ville gitt. Og ikke minst er det deilig å ha rundt 245 GB tilgjengelig lagringsplass, har lagt inn all musikken min, litt bilder, en haug med apper + spill og den har fortsatt rundt 100 GB ledig. Med 128 Gb på iPhone 6S Plus'en pleide jeg å ha 3-4 Gb ledig til enhver tid og måtte slette litt apper eller spill for å få plass til nye ting. En annen ting som alltid gjør meg glad i iOs ovenfor Android er en skikkelig backup-funksjon via iCloud. La inn backup fra iPhone 6S Plus'en og etter rundt to timer var den nye mobilen som en blåkopi av den gamle. Med Samsung og Nexus'en min så er det ingen god allround backupløsning tilgjengelig som sikrer at alle apper, spill og andre data blir lagt tilbake uten at et eller annet forsvinner på veien. At den tåler en regnskur er også veldig positivt.

 

Av negative bemerkninger så syntes jeg de kunne klart å krympe den litt når man sammenligner den med S7 Edge'en. Den er jo like stor som Nexus 6P og har likevel 0,2" mindre skjerm. Den nye hjemknappen er litt uvant, jeg er ikke så glad i at man kan høre svak vibrasjonslyd fra "haptic feedback"-motoren som bekreftelse på at knappetrykket ditt er registrert, lignende som ved 3D-touch. Jeg foretrekker at mobilen min er helt stille når jeg er i møter o.l. selv om jeg trykker forsiktig på den for å sjekke noe. Manglende minijack-utgang overlever jeg greit, jeg bruker den stort sett 99% av tiden med Bose QC35 via Bluetooth og kan leve med en overgang om jeg en sjelden gang skulle trenge ledning.

 

Så oppsummert fra dagens bruk er jeg veldig fornøyd og dette blir nok nummer en-mobilen min en god stund fremover. Eneste dumme er at jeg ikke hadde mulighet til å få tak i annen farge enn gull, matt sort ville vært drømmefargen om jeg kunne velge helt fritt når jeg hentet den i dag. Men når en modell er såpass ettertraktet og kommer i svært begrenset antall første dagene så må man nesten ta det man får når man er av den utålmodige sorten. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Førsteinntrykket mitt etter å ha hatt iPhone 7 Plus'en i drift siden 11-tiden i dag er udelt positivt. Jeg har det siste halve året vekslet mellom iPhone 6S Plus, Nexus 6P og Samsung Galaxy S7 Edge og dette føltes som den beste allround-mobilen til min bruk.

 

Det som har vært en skikkelig positiv opplevelse med den nye mobilen er helt klart stereo-høyttalerne som har overraskende bra lydkvalitet og dynamikk for å være såpass små elementer. Kameraet har jeg ikke fått testet ut så mye enda men jeg liker godt muligheten til å zoome inn litt uten forringelse som en digital zoom ville gitt. Og ikke minst er det deilig å ha rundt 245 GB tilgjengelig lagringsplass, har lagt inn all musikken min, litt bilder, en haug med apper + spill og den har fortsatt rundt 100 GB ledig. Med 128 Gb på iPhone 6S Plus'en pleide jeg å ha 3-4 Gb ledig til enhver tid og måtte slette litt apper eller spill for å få plass til nye ting. En annen ting som alltid gjør meg glad i iOs ovenfor Android er en skikkelig backup-funksjon via iCloud. La inn backup fra iPhone 6S Plus'en og etter rundt to timer var den nye mobilen som en blåkopi av den gamle. Med Samsung og Nexus'en min så er det ingen god allround backupløsning tilgjengelig som sikrer at alle apper, spill og andre data blir lagt tilbake uten at et eller annet forsvinner på veien. At den tåler en regnskur er også veldig positivt.

 

Av negative bemerkninger så syntes jeg de kunne klart å krympe den litt når man sammenligner den med S7 Edge'en. Den er jo like stor som Nexus 6P og har likevel 0,2" mindre skjerm. Den nye hjemknappen er litt uvant, jeg er ikke så glad i at man kan høre svak vibrasjonslyd fra "haptic feedback"-motoren som bekreftelse på at knappetrykket ditt er registrert, lignende som ved 3D-touch. Jeg foretrekker at mobilen min er helt stille når jeg er i møter o.l. selv om jeg trykker forsiktig på den for å sjekke noe. Manglende minijack-utgang overlever jeg greit, jeg bruker den stort sett 99% av tiden med Bose QC35 via Bluetooth og kan leve med en overgang om jeg en sjelden gang skulle trenge ledning.

 

Så oppsummert fra dagens bruk er jeg veldig fornøyd og dette blir nok nummer en-mobilen min en god stund fremover. Eneste dumme er at jeg ikke hadde mulighet til å få tak i annen farge enn gull, matt sort ville vært drømmefargen om jeg kunne velge helt fritt når jeg hentet den i dag. Men når en modell er såpass ettertraktet og kommer i svært begrenset antall første dagene så må man nesten ta det man får når man er av den utålmodige sorten. :)

 

 

Takk for din review av telefonen!

 

Nettopp blitt eier av iPhone 7 :) :)

 

For de som absolutt MÅ ha iPhone 7 NÅ, må man fire på krava. Man kan ikke velge og vrake i farger og minne. De to svarte versjonene, samt Plus-utgaven er generelt meget vanskelige å få tak i.

 

Jeg ville vl egentlig gått for en Plus, men var veldig i tvil (ene og alene grunnet størrelsen). I butikken (Expert i Haugesund) hadde de ikke Plus, og de hadde kun én telefon i silver og noen i rose gold å tilby meg som ville ha 128 gb minne.

 

Jeg kjøpte den i silver. Kjempefornøyd! Om jeg skulle angre i løpet av de aller første dagene, og heller vil gå for Plus, har jeg en bestilling inne hos Telenor, samt en hos Apple.

 

Likevel tror jeg at jeg kommer til å satse på den jeg allerede har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...