Morten2311 Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) http://www.prisjakt.no/list.php?l=300369&view=m Tenkt først å bruke 13 k, men må nok kutte litt i budsjettet. Vil dette holde seg bra noen år framover, eller burde jeg spare litt så jeg får i7-6700k og ett 1070 kort istedet? Hvilke 1060 kort er å anbefale egentlig? Kommer til å bruke den mest til programmering i androidstudio etc, video editering og spilling i 1080p. Endret 2. september 2016 av Morten2311 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Hvis du skal drive med omfattende videoredigering bør du kjøpe en i7prosessor. Det er ingen fasit på hvor lenge skjermkort vil vare, det har litt med hvor kresen du er. Går du for 1070 fremfor 1060 kan du sikkert tøye strikken i 1-2 år før du "bør" oppgradere skjermkortet. På den annen side så holder 1060 til 1080p spilling per i dag. Endret 2. september 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
Morten2311 Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 Hvis du skal drive med omfattende videoredigering bør du kjøpe en i7prosessor. Det er ingen fasit på hvor lenge skjermkort vil vare, det har litt med hvor kresen du er. Går du for 1070 fremfor 1060 kan du sikkert tøye strikken i 1-2 år før du "bør" oppgradere skjermkortet. På den annen side så holder 1060 til 1080p spilling per i dag. Hvis jeg går for i7, og kutter i prisen på skjermkort for en senere anledning, hva er ett grafikkkort som duger midlertidig? Mulig jeg heller da venter til jeg kan få i pose og sekk Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Nå skal det sies at du har valgt deg en uhyggelig dyr modell av 1060en... Spar deg heller en tusenlapp å gå for en av disse EGA Mini Palit MSI Hvordan er prisen nå? Endret 2. september 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
Morten2311 Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Nå skal det sies at du har valgt deg en uhyggelig dyr modell av 1060en... Spar deg heller en tusenlapp å gå for en av disse EGA Mini Palit MSI Hvordan er prisen nå? Ja har vel det. De du postet virker jo faktisk som noen gode midlertidige kort. Fant også denne http://www.prisjakt.no/product.php?p=3793836 Igjen billigere enn den jeg postet først. Da ender det på 10755. Som virker overkommelig Takk for raske svar forresten! Edit: Hvor stor effekt vil det ha 6 gb vs 3/4 gb på kortene? Endret 2. september 2016 av Morten2311 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Første testen jeg fant, så usikker på hvor seriøs de er, men god pekepinn Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt den billigste med 6GB jeg fant, som ikke har blowerkjøling exhaustkjøling Endret 2. september 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
Morten2311 Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Første testen jeg fant, så usikker på hvor seriøs de er, men god pekepinn Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt den billigste med 6GB jeg fant, som ikke har blower-kjøling Blower-kjøling? er det dårlig? Endret 2. september 2016 av Morten2311 Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Første testen jeg fant, så usikker på hvor seriøs de er, men god pekepinn Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt den billigste med 6GB jeg fant, som ikke har blower-kjøling Blower-kjøling? er det dårlig? Heter vel egentlig exhaust når jeg tenker meg om... Og disse er som regel rimeligere enn de andre modellene. Founders Edition har exhaustkjøling. Skal du gå for en slik kjøler så gå for Founders Edition, og ikke noe ala Asus eller MSI sin... Da disse er av noe dårligere kvalitet enn det FE er. Lenke til kommentar
Morten2311 Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Første testen jeg fant, så usikker på hvor seriøs de er, men god pekepinn Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt den billigste med 6GB jeg fant, som ikke har blower-kjøling Blower-kjøling? er det dårlig? Heter vel egentlig exhaust når jeg tenker meg om... Og disse er som regel rimeligere enn de andre modellene. Founders Edition har exhaustkjøling. Skal du gå for en slik kjøler så gå for Founders Edition, og ikke noe ala Asus eller MSI sin... Da disse er av noe dårligere kvalitet enn det FE er. Tror jeg har bestemt meg nå. Hvordan ser dette ut? http://www.prisjakt.no/list.php?l=300369&view=m Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Er det en grunn til at du ikke har med harddisker? Lenke til kommentar
Morten2311 Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Er det en grunn til at du ikke har med harddisker? Ja har ssd og 2 andre fra før av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå