fotonisse Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Jeg har i dag et Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition, og har fått i oppdrag av arbeidsgiver og undersøke litt hva som finnes av alternativer til dette nettbrettet til min kollegaer. Nettbrettet jeg har fungerer meget bra til våre behov, og har egentlig det vi trenger av specs og egenskaper, men det har jo godt ut av produksjonen. Det skal kjøpes av vårt firma, så det skal komme fra en norsk nettbutikk (eller i en fysisk butikk liggende i Østfold / Akershus). Vi har visse kriterier som må oppfylles, og noen ønsker i tillegg. Vi må ha: Android basert (helst Android 6.0 marshmallow) Slot til sim-kort / 4G Minimum 16 GB lagring ‹‹Penn›› til redigering, tegning på kart og utfylling av skjemaer Godt kamera, med minimum 8 mpxl og helst blits Godt intern/arbeidsminne minimum 3 GB RAM (eller mer om mulig) Minimum 10" skjerm av god kvalitet og god oppløsning (har 2560x1600 på mitt) God batterikapasitet Deksel for beskyttelse av nettbrett/skjerm Så ønsker vi hvis mulig: Værtettet nettbrett Lommelykt funksjon Fint med mulighet for minnekort i tillegg Evt. et løst tastatur (bluetooth, så det kan jo kjøpes ved siden av uansett) Prisnivå ca 4 - 5.000,- eks mva. Utfordringen slik jeg har sett så langt etter flere forskjellige søk på nettet, er at vi er nødt til å ha med penn for de arbeidsoppgavene vi utfører daglig. Håper noen er flinkere med søkefunksjonen enn hva jeg er, for jeg har så langt ikke funnet noen av interesse innenfor de gitte rammene med hva vi må ha av egenskaper/specs og vårt budsjett pr. nettbrett. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Har nå lett med lys og forstørrelsesglass etter en optimal løsning til brett med penn, men ser ikke ut til at det finnes et som passer til vårt behov av specs og egenskaper. Så da blir det å lete etter et annet passende nettbrett og det er ikke så vanskelig, men vi trenger fremdeles funksjonen til en penn for redigering/tegning på dokumenter. Er det noen som har et forslag til en penn og et program som kan fungere til dette? For jeg regner med at vi må kjøpe/laste ned og installere et dedikert redigering/tegneprogram som gjør at vi kan benytte en penn for å tegne/redigere dokumenter som vi har behov for, siden nettbrettene nå ikke har medfølgende penn lenger........? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå