Gå til innhold

Abit Nf7

Anbefalte innlegg

God ide!

Selv fikk jeg mitt nf7 kort på på onsdag.

Installerte, og lyden fungerte som bare det...

Jeg aktiverte riktig nok lydkortet i bios, og har oppdatert BIOS, men

det har fungert upåklagelig fra første stund...

Må være ganske irriterende.. hørt om flere som har samme problem.

Aner ikke hva det er...

hvordan oppdaterte du den da? noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv bygget 5 maskiner med abit nf7 v2.0 og nf7-S v2.0, og jeg har aldri hatt problemer med noe som helst. Det eneste som er å bemerke er at lyden med enkelte nforce drivere har blitt hakkete eller skurrete. Dette var vel med 2.42 driveren. kjører selv 3.13 driver og det funker utmerket. Prøv først med noen av de sletneste pc-høytalerne du finner eller hodetelefoner uten å bruke en forsterker i mellom. da skal det virke. får du ikke det til så ring noen som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt ikke hørt om dette problemet før, men skjønner at det er frustrerende.

Et problem jeg HAR hørt om - og selv opplevd - med Abit-kort derimot, har vært FSB/timing-problemer. Nå kjører jeg selv BIOS 1.8 istedenfor 1.9, som er den nyeste, for førstnevnte lar meg kjøre på strammere timings.

Ingenting er så frustrerende som ustabile minnebrikker...

Lenke til kommentar
kan det hjelpe å oppdatere bios?

Jeg sitter og kjører på Abit NF7-S ver.2 og handboken foran meg. Hvis jeg høres iritert ut så beklager jeg det, men erfaringene her har vært gode som du kan lese av mine inlegg her, så det er så utrolig at du skal ha problem.

Å flashe inn en ny BIOS er ikke bare bare hvis du er uerfaren. Jeg ville si at du heller må lete opp jumperen på hovedkortet og forta en nullsrilling av Cmos. Se side 3-13 pkt (7) i User´s Manual. Man tar ut strømkontakten til PC (trykker på startknappen for å lade ut) Så flytter man denne jumperen frem of tilbake en gang og starter på nytt. Hos ASUS-gjengen hjelper dette for allt fra minneproblemer til tannverk. :green:

Lykke til :cool:

Edit: Det er det grønne uttaket du skal bruke.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Les her om NF7 og onboard lyd.

Den tråden der er fra januar2003.

Gjør som håndboken sier .

Installer windows

Installer drivere fra abit cd.

Oppdatere windows fra windows update.

avinstaller alle nforce drivere:

lyd

ide

display

...

rubbet

restart windows

si nei til alle funnede devices.

Kjør setup av forceware 3.13

Det gjorde jeg . Ingen problemer

Abit NF7.S ver.2.0 bios 1.9

Athlon xp2500+ @ 3200+

Lenke til kommentar
109260 Creative SB Live 5.1 Digital- Lydkort PCI Retail På lager:100+  409,- 372,-

Mye kort og muligheter for pengene. (Vi har dette også i bruk "Herihus")

Edit: (Blir ca Kr. 500,- med frakt)

Lykke til :cool:

er det bra lyd da? det bør jo være det i den prisen :roll:

hva med dette? (er med hitman 2) :yes:

Kortet du nevner er levert "BULK" det vi si at det ikke følger med drivere, demoer og annet som er nyttig for å bruke kortet, istedet leverer de med et skytespill som heter "hitman 2".

Jeg plukket ut en vare som er levert "RETAIL" det vil si at det kommer i en stor fin eske som inholder det du har bruk for pluss enda litt til. Og det var et sånnt kort guttene her i hus startet redigere lyd på. Da kostet det nærmere kr. 2000,-.

Så kan du laste ned Hitman og andre spill herifrå og prøve dei når du har fått lyd.

Men det er hver sin smak som han sa som kysset katten i ræva :love:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Kortet du nevner er levert "BULK" det vi si at det ikke følger med drivere, demoer og annet som er nyttig for å bruke kortet, istedet leverer de med et skytespill som heter "hitman 2".

Jeg plukket ut en vare som er levert "RETAIL" det vil si at det kommer i en stor fin eske som inholder det du har bruk for pluss enda litt til. Og det var et sånnt kort guttene her i hus startet redigere lyd på. Da kostet det nærmere kr. 2000,-.

Så kan du laste ned Hitman og andre spill herifrå og prøve dei når du har fått lyd.

Men det er hver sin smak som han sa som kysset katten i ræva :love:

så du anbefaler det kortet da? :blush:

Lenke til kommentar
så du anbefaler det kortet da? :blush:

Ja, Lyden er god, og der følger med interessant software. Creative har laget oppgradering, og der er en masse extras og freeware du kan laste ned. Det er imidlertid her også viktig at du installerer allt som følger med før du oppgraderer. Pussig men det er sånn.

Og bare mikrofonen som følger med er verdt et par hundre kroner om du skal kjøpe den løst... (hvis de ikke har forandret innholdet i esken)

Hehe... nå har jeg snakket så varmt om dette at Creative burde gi meg provisjon... :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...