tobiasljosnes Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Hei, byttet ut det trådløse modemet idag. Er byttet til Cisco EPC3940L. Bør jeg ha 2.4GHz og 5GHz båndene under samme nettverksnavn, eller skal jeg la det være slik det er? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Du bør jo ha forskjellige navn så du vet hva som er hva. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Enig i forskjellige navn, så du har kontroll på hva som er koblet til hvor. Dersom alt du har støtter 5 GHz, og du oppnår tilstrekkelig rekkevidde, kan du slå av 2.4 GHz. Husk å velge kanal fra 100 og oppover for lengst rekkevidde på 5 GHz. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Ikke alt utstyr støtter kanaler over 56 (tror jeg det var). Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 6. september 2016 Del Skrevet 6. september 2016 Forskjellige navn var rett svar tidligere. Nå er det nok lurere med samme navn. De trådløse klientene gjør som regel ganske gode valg på 5GHz vs 2.4GHz. Samme navn legger også til rette for client og band steering. Altså at mer avanserte trådløse løsninger med mesh kan gjøre inteligente valg på å flytte klient mellom 5/2.4 og forskjellige aksesspunkt basert på last i det trådløse, få vekk klienter fra rand sone (dvs at de stjeler mye air-time), rydde plass i 5GHz for høyytelsesklienter. Og alle disse valgene skal kunne gjøre dynamisk basert på bruk, plassering og støy slik som det er for øyeblikket, ikke statisk konfigurasjon. Type eero og AirTies løsninger. Og etter hvert standard i Broadcom baserte routere (Dlink, Zyxel ++) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå