astlo Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 jeg har en gammel maskin som jeg skal gi til en kompis sa han kan se filmer og spille litt cs hjemme, men etter jeg hadde formatert harddisken og skulle legge inn win2000 ville den ikke lese av disket stasjonen og det kom heller ikke opp noe meny eller noen ting,det eneste den gjorde var og prove a starte opp windows (den gamle). etter mye surr sjonte den til slutt at det ikke var noe inni harddisken og det sto bare missing mtlr(tror det var det). sa nar jeg starter den na skjer det hver gang,jeg gar utifra at den mener ikke noe operativsystem men den leser ikke av disket stasjonen og det kommer ikke opp noe meny sa jeg far sjekka bootdisk 1,2,3. det er mulig jeg har bytta om de tidligere(bootdisk)for og gjore noe og glemt det. det er jo en gammel maskin som jeg ikke bruker lenger, uanset sa lurer jeg pa om det er noe jeg kan gjore for og fa opp den menyen sa jeg far kjort oppstart disketene? Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Dersom du har Windows innstallasjons CD (noe jeg antar du har... :-) ) så kan du bruke den til å starte maskinen din. Bare sett din i CD-romen og start maskin (gitt at du har satt CD-rom som første "boot-device" i BIOS) Deretter følger du anvisningene. Dacourt Lenke til kommentar
astlo Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 har provd det bade med disketer og bare cd'en Lenke til kommentar
astlo Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 jeg tror alt ordner seg bare jeg kommer inn i bios men jeg far ikke noe meny eller noe som helst skjermen er svart fra jeg slar den pa til det star "mtlr missing" altsa til den skal starte op opperativsystemet Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 sikker på at det ike sto NTLDR mangler ? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hører ikke denne til under software? Lenke til kommentar
astlo Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 det er godt mulig det sto det NTLDR har ikke maskina her for og sjekke Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Du må rett å slett komme deg inn i BIOS. Ofte tar Skjermer en stund før de får fyrt seg opp skikkelig, ta på skjermen 5 sec før du skrur på maskinen. Om den da ikke viser bildet før du får opp ntldr missing så skru maskinen av så raskt på igjenn. Ellers kan du bare trykke på knappen man bruker for å komme inn i BIOS, så vente til skjermen kommer seg orndlig på inne i bios. Den Vanligste "enter BIOS" knappen er "Delete". Ellers kan du prøve insert, F2 eller F12. Så inne i BIOS setter du cd rom som primary boot device. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 jeg fikk slik jeg og.....ta ut disken og formater den i en annen pc for og så legge in windows\linux....Etter dette skla den funke fint mvh BalleMann Lenke til kommentar
astlo Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 skal prove de tipsene imorgen kveld. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) EDIT: WTF! jeg svarte på Tg04 posten, så havner svaret her??? Bug i forumet! mener at det har skjedd flere ganger... Endret 27. november 2003 av King_mephisto Lenke til kommentar
astlo Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 de funka de takk sa mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå