karekbo Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Jeg har 2 ganske nye stasjonære PCer med win 10, 64 bit. Den ene er kablet til Asus ruter rt-ac68u og har Norton internet Security, den andre koblet trådøst til samme ruter og har McAfee antivirus. Problem: gjelder den kablede Norton IS PCen. Når jeg er på en nettside, f.ex ASUS og skal laste ned siste firmwareoppdatering til ruteren og trykker på nedlastingsfilen får jeg denne beskjeden: "kan ikke koble til dette nettstedet." Det gjelder uansett hvilken nettleser jeg bruker. Dette problemet har jeg ikke på den andre PCen som fort laster ned filen. Har dette noe med brannmur eller antiviruskonfigurasjon å gjøre? Hvorfor oppstår dette problemet på de ene men ikke den andre PCen? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Sikkert noe slik: https://community.norton.com/en/forums/smart-firewall-blocking-internet-connections Lenke til kommentar
karekbo Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 Takk for svar. Jo, problemet er Norton. Innstillinger => inntrengnings- og nettleserbeskyttelse => nettleserbeskyttelse. Når jeg setter nettleserbeskyttelse "av" kan jeg laste ned driveren fra ASUS. Er dette en feilfunksjon i Norton? Under "trafikkregler" er det en mengde blokkeringer, men beskrivelsen av hva som blokkeres er så kryptisk at det ikke er lett å skjønne hva som blokkeres. Sitter problemet i en av disse blokkeringene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå