Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Godkjenning av bodylift, turbo og dekk

Bjarnejale

Anbefalte innlegg

Hei har en vw taro/hilux lurer på om noen har erfaring med godkjenning av bodylift turbo å dækk motoren er orginal me 79hk meine æ å no e det bygd på turbo heime i garasjen så ingen papira på nåkka av det så e gjort me biln:/ så lurte æ på om det her blir vanskeli å godkjenne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei har en vw taro/hilux lurer på om noen har erfaring med godkjenning av bodylift turbo å dækk motoren er orginal me 79hk meine æ å no e det bygd på turbo heime i garasjen så ingen papira på nåkka av det så e gjort me biln:/ så lurte æ på om det her blir vanskeli å godkjenne?

Du kan prøve å få det typegodkjent, men ofte er Statens Vegvesen temmelig kjipe og strenge. Jeg ville bare gjort det uten å blande inn staten.

Volkswagen Hilux?

Rebadge

Lenke til kommentar

godkjenning av bodylift turbo å dækk

Bare å glemme å få det godkjent nå. Det var mulig for mange år siden.

Bilen må bygges om til orginal og vises ved hver eu-kontroll og teknisk kontroll.

Dersom du blir "tatt" for mange ganger i teknisk kontroll, så blir det konsekvenser (heftige bøter?).

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hevesett kan man få godkjent hvis man har TÜV-papirer. Kanskje det gjelder BodyLift også.

Dekk kan du kanskje få godkjent opp til 31".

Turbo er nok bare å glemme.

Jeg fikk godkjent 40mm hvesett og 31" dekk på en 4Runner (92-mod) i 2009.

Det er en del ting man må passe på ved heving, som krokfeste og lastavhengig bremseventil.

Bilen min den gang :)

post-69923-0-22796700-1473765992_thumb.jpg

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...