Gilbert Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Har skrevet om forumet, slik at nå fungerer alt i følgende format: Y-d-m H:i:s. Da fungerer ikke følgene nedenfor, hva må jeg forandre for at det skal fungere [color=blue]$hours = (time() - $last_time)/3600; if ($hours < 4){ echo "<font color=red><b>NY!</b></font>"; } elseif ($hours < 24){ echo "<font color=green><b>Nesten ny</b></font>"; } else { echo "<font color=aaaaaa><b>Ikke ny</b></font>"; } [/color] Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 du trenger epoch tid i variabelen $last_time. du bør ikke skrive om til et pent datoformat før du er ferdig med å regne på datoene Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 aha... epoch tid... jahaja... har noe med mktime å gjøre eller? er helt blank på fremgangsmåten her. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) men har ombestemt meg gitt. har 38.7 i feber i dag, så tenker ikke klart... skal få forumet til å notere i rett tid jeg... men gjerne svar på spørsmålet fordet Endret 1. desember 2003 av fjartan Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) epoch tid er i prinsipp bare sekund-representasjonen av en dato det gjør det meget enkelt å regne med datoer (blir bare pluss og minus) når man har regnet ferdig, kjører man en funksjon for å generere en pen dato av sekundene man har. edit: skriveleif Endret 2. desember 2003 av Torbjørn Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) hvis ikke jeg husker helt feil, teller den ikke antall sekunder siden 1.1.1970 01:33? "(...) kjører man en funksjon (...)" <-- går ut fra du mener strtotime, med andre ord epoc + strtotime -> pen dato men hva blir da pen dato + XX -> epoc? Endret 2. desember 2003 av fjartan Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 lindahl@master(~)$ perl -e 'print scalar localtime 0,"\n"' Thu Jan 1 01:00:00 1970 kl 01:00 Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 klokka 01:00 ? men hvis jeg kjører date får jeg 01:33 ... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 et kort spørsmål jeg kom over: bruker denne for å finne høyeste tall i en rad, debatt_result=mysql_query("SELECT * FROM debatter ORDER BY debatt DESC LIMIT 1"); men det funker ikke. den skjønner f.eks. ikke at 10 er mer enn 2. hvordan gjøres dette på proft vis? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 kjør denne queryen: alter tabel <din_tabell_her> modify debatt int unsigned mysql sine forskjellige kolonnedefinisjoner er til for å brukes!!! stringen varchar 2 er høyere enn varchar 10 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) jeg mente forresten at så lenge du regner med datoer, legger til og trekker fra og sjekker om de er eldre en x måneder eller noe sånt, så bruk epoch tid! kun når du til slutt skal skrive ut datoen til HTML lager du en "ordentlig" formatert dato av den. Det går selvsagt an å konvertere en pen dato til epoch tid, men da har du designet programmet ditt feil, dette skulle ikke være nødvendig! husk at Mysql har samme funksjoner for datomanipulering som php har, til og fra epoch tid og matematiske operasjoner opp og ned og i mente. Endret 2. desember 2003 av Torbjørn Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Det går selvsagt an å konvertere en pen dato til epoch tid, men da har du designet programmet ditt feil ...med andre ord - man lærer av å feile Lenke til kommentar
Klette Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 hvis ikke jeg husker helt feil, teller den ikke antall sekunder siden 1.1.1970 01:33? "(...) kjører man en funksjon (...)" <-- går ut fra du mener strtotime, med andre ord epoc + strtotime -> pen dato men hva blir da pen dato + XX -> epoc? også kalt unixtime Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå