InToRv Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Nettopp kjøpt et RX 480, men fant fort ut at CPU (phenom X6 t1055) ikke henger helt med i svingene lengre den heller. Så da trenger jeg ny CPU. Og dermed nytt HK og RAM sannsynligvis? Så jeg lurer på om dette er det beste jeg får til prisen? https://www.komplett.no/product/783615/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-intel-core-i5-6600k Jeg tar gjerne imot billigere forslag, men jeg har en 144hz 1440p skjerm så dette er kanskje det billgste jeg kan gå for? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Du klarer det litt rimeligere ved å handle det separat, f.eks på netonnet Trenger du CPU-kjøler også? Den som følger med i komplettpakka der er ikke så bra. Minnet på komplett er også 2133mhz, altså default (det laveste) 6600K + Gigabyte Gaming K3 + Corsair LPX 2*4 GB 2666mhz + Cooler Master Hyper 103 = 4106,- på netonnet Endret 2. september 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Sleipt av komplett. Bilde av en CM, og slenger en Akasa kjøler i pakken? Antar det var CM-kjøler med tidligere. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Ja de bildene kan man ikke stole på. Det står vel også det .. Jeg tok den billigste kjøleren jeg kan anbefale. Den har bakplate som er et must spør du meg, men det er bare en 92mm vifte. Legger du på 100 - 150 kroner på den har du mye mer å velge i. Lenke til kommentar
MatsG Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 399,- for Akasa CPU kjøleren som følger med var veldig dyrt for en slik kjøler. Hadde valgt en annen kjøler til den prisen. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Jeg går nok for 16gb 2666hz ram, så kan sikkert spe på en hundrelapp eller tre for en bedre kjøler om det er verdt det. Har du noen å anbefale da? Takk for alle svar forresten, får dobbelt så mye ram til samme prisen ved å gå for netonnet også. Endret 2. september 2016 av InToRv Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Min anbefaling på relativt rimelig CPU kjøler nå for tiden er Cryorig H7. Problemet med denne er at den er litt vond å få tak i .. Alternativt går du for Cooler Master 212 Evo eller Be-Quiet Pure Rock. Alle disse 3 er greie, rimelige kjølere. H7'n er best overall men også dyrest. 1 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Virket dette som et godkjent tilbud? https://www.proshop.no/Hovedkort/ASUS-Z170-PRO-GAMING-6600K-120T-Hovedkort-Intel-Z170-Intel-LGA1151-socket-DDR4-RAM-ATX-/2564022?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Ser ut som jeg får et litt bedre HK, men kanskje en dårlig kjøler? Til en god pris Virker som en lukket vannkjøling passer bedre i R5, da det som skjer nå er at CPU kjøleren dytter varme direkte ned på GPU, istedenfor å dytte den opp i viften som står i "taket" Endret 4. september 2016 av InToRv Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Dritt kjøler det der spør du meg.Du kan få luftkjøler til å dytte varmen hvilken vei du vil. Men jeg skjønner ikke den pakken heller helt .. Det følger ikke med RAM her vel? ASUS KAMPANJE: Kjøb dette hovedkort pakke og få et Z170 PRO GAMING sammen med Intel Core i5-6600K CPU og få en DeepCool Maelstrom 120T gratis! Sykt dårlig formulert dette. Endret 4. september 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Ser ikke ut som om det er noe RAM - jeg måtte lese det der et par ganger selv. Men det blir akkurat like dyrt på NetonNet med en H60i kjøler - så jeg ender opp med det tror jeg. Problemet med vanlig luftkjøling er at du er tvunget til å dra luften horisontalt, og dette metall greien ligger litt nærme grafikkkortet syntes jeg. Derfor ser det da inderlig mye bedre ut med en liten klump rett på CPUen, og radiatoren festet i toppen av kabinettet og kjøre luften rett ut? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Jeg vet ikke helt om jeg skjønner problemet. Normal orientering her er at luftstrømmen jobber i retning bakveggen, sånn som her Så setter man da gjerne en vifte på vakveggen også. Det er toppers det, og det gjør jo ikke noe at tårnet er litt nærme skjermkortet: Luftstrømmen går jo ikke denne veien. Men bare kjøp en AIO du altså. Jeg er ikke så fan av de billige, små AIO'ene. Pumpene er gjerne dårlige/bråkete, og arealet til radiator er litt lite. En god luftkjøler er bedre enn en slik 120mm AIO. Her er prinsippet overdrevet Endret 4. september 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Det er et godt poeng, takk for forklaringen, da ender jeg nok opp med en av dem du anbefalte. Takk for tålmodigheten Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Hvilken kjøler er det du har der? Ser jo ut som noe greit ut det? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Det er litt uvisst, finner ikke igjen kvittering, men jeg aner ikke hvordan jeg skal finne ut om den passer på et nytt hovedkort. Det jeg har nå er am3 sokkel(amd phenom) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) Normalt leveres slike kjølere med montasje for flere socketer.. Men hvis du ikke finner ut åssen kjøler det er, eller om du har ekstra-delene liggende, så blir det værre (Noen gode bilder gjør kanskje susen .. Så jeg ser det) Endret 4. september 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 4. september 2016 Forfatter Del Skrevet 4. september 2016 Mangler nok ekstra delene ja, men jeg skal få tatt et bilde i kveld ! Hadde vært fint å slippe å kjøpe ny. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 5. september 2016 Forfatter Del Skrevet 5. september 2016 Får ikke tatt nor særlig bedre bilde uten å demontere,dog er det cooler master som er merket.Er det slik at jeg uansett egentlig bare trenger en ny backplate (festet til hk) eventuelt? Det ser ut som den er festet med en x lignende greie. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Ja det ser ut som CM med det krysset. Må nesten vite modellen for å si hva du trenger. Tipper en ny bakplate ja. Men kanskje mer også. Det er ekstremt mange ulike patenter på disse .. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Kan der være Hyper T4? http://www.coolermaster.com/cooling/cpu-air-cooler/hyper-t4/ Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 5. september 2016 Forfatter Del Skrevet 5. september 2016 http://www.coolermaster.com/cooling/cpu-air-cooler/hyper-212x-eu/ Den er det. Du var nærme! Men jeg til en nøye titt og mon har ikke chrome på bladene og litt annen ordning på de tuppene på toppen, så 99% sikker på at den stemmer. Men jeg har dog inget av ekstrautstyret, kun den som blir brukt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå