Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Egenmelding og arbeidsgiver

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TS her!

Takker for alle svar! 

No er det ikke ofte våre barn er syk, og han er selvsakt hjemme med de når han er hjemme! Men selv om han har 4uker fri, så er det ikke slik at han bare er hjemme! Han er mye på jobb i friperioder og! Og at arbeidsgiver tilrettelegger turnus etter hans turnus vil ikke si at jeg ikke jobber når han er offshore. Jobber like mye, men med mer tilrettelakte vakter! Så selv om han er hjemme fra nordsjøen, så kan det hende at jeg må ta en egenmld på barna. Som denne turen han er hjemme, så skal han 10dager på kurs i andre delen av landet feks. 

Anonymous poster hash: 244f3...6c6
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja.

Da er det vel ingenting som tilsier at man ikke kan være to foreldre hjemme?

A) vil gjelde uansett og den åpner for skjønn etter min mening. Hva er "Nødvendig tilsyn"? Det blir et definisjonsspørsmål som kanskje er blitt definert senere?

Lenke til kommentar

Aa er det vel ingenting som tilsier at man ikke kan være to foreldre hjemme?

A) vil gjelde uansett og den åpner for skjønn etter min mening. Hva er "Nødvendig tilsyn"? Det blir et definisjonsspørsmål som kanskje er blitt definert senere?

"Nødvendig" i juridisk sammenheng betyr at den vernede interessen i sammenhengen ellers blir skadelidende. Dersom den andre forelderen er hjemme og i stand til å ta vare på barnet vil dette ikke være oppfylt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Aa er det vel ingenting som tilsier at man ikke kan være to foreldre hjemme?

"Nødvendig" i juridisk sammenheng betyr at den vernede interessen i sammenhengen ellers blir skadelidende. Dersom den andre forelderen er hjemme og i stand til å ta vare på barnet vil dette ikke være oppfylt.

Med dette bak øret og at arbeidsgiver har oversikt over TS sin manns rotasjon, er det vel ikke mer enn å forvente at arbeidsgiver i alle fall stiller spørsmålstegn ved at TS tar seg fri på tidspunkt der manne antageligvis er hjemme.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du ikke være hjemme med sykt barn om barnefar er hjemme. Han klarer vel å passe på ungen sin.

Snylter

Uansett, så var han reist ut noen dager tideligere på jobb, så han var ikke hjemme! 

Nøkkeldel av TS sitt innlegg. 

Jeg er ikke blind, jeg så også det. Poenget var at trådstarter uansett forsvarte og mente man skulle få være hjemme uavhenging av dette. Jeg snakket altså om holdningen, ikke handlingen i akkurat det ene eksempelet hvor han var hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...