christer12 Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Blir spennende å se om OLED vinner eller Samsung's QLED teknologi som kommer om 3-4 år. Har mest tro på Samsung's uorganiske skjermer som har lenger levetid og mer stabil enn OLED. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Blir spennende å se om OLED vinner eller Samsung's QLED teknologi som kommer om 3-4 år. Har mest tro på Samsung's uorganiske skjermer som har lenger levetid og mer stabil enn OLED. Ja, og dårligere bildekvalitet.... AtW Lenke til kommentar
Thalidomide Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 (endret) 100 000 timer leve tid på Oled nå ... 34 år med 8 timers bruk pr dag ... De siste tallene jeg har sett (2015?) er at de blå subpikslene halverer lysstyrken sin etter ca 12.000 timer. Med 8 timer tv om dagen er det litt over 4 år, men bildekvaliteten vil antagelig bli merkbart dårligere en god stund før lysstyrken er halvvert. Har du noen kilder på dine tall vil jeg gjerne se det, også interessant å vite hvordan levetiden regnes. Anses f.eks. panelet som "i live" så lenge det kommer lys, selv om det er 5% av opprinnelig lysstyrke? Endret 5. september 2016 av Thalidomide Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Problemet vil aldri være selve bildepanelet, alt annet av elektronikk ryker lenge før selve panelet tar kveld. Lenke til kommentar
Thalidomide Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Problemet vil aldri være selve bildepanelet, alt annet av elektronikk ryker lenge før selve panelet tar kveld. Kanskje før det tar kvelden, men degradering av panelet kan sikkert oppfattes som et problem for noen? Eller har du noen kilder på at den problematikken er løst? Synes OLED er veldig spennende og har flere store fordeler, men foreløpig litt skeptisk til å kjøpe før jeg vet hvor godt bildet holder over tid. Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Problemet vil aldri være selve bildepanelet, alt annet av elektronikk ryker lenge før selve panelet tar kveld. Kanskje før det tar kvelden, men degradering av panelet kan sikkert oppfattes som et problem for noen? Eller har du noen kilder på at den problematikken er løst? Synes OLED er veldig spennende og har flere store fordeler, men foreløpig litt skeptisk til å kjøpe før jeg vet hvor godt bildet holder over tid. Ingen kilder utenom egen erfaring med LCD, LED og Plasma. Kun en gang har jeg opplevd at selve panelet gav seg, på en Samsung LE40M87 lcd. Eller teknisk sett var det vel ikke panelet, men baklyset. Fikk enormt med clouding. Lenke til kommentar
Thalidomide Skrevet 13. september 2016 Del Skrevet 13. september 2016 Problemet vil aldri være selve bildepanelet, alt annet av elektronikk ryker lenge før selve panelet tar kveld. Kanskje før det tar kvelden, men degradering av panelet kan sikkert oppfattes som et problem for noen? Eller har du noen kilder på at den problematikken er løst? Synes OLED er veldig spennende og har flere store fordeler, men foreløpig litt skeptisk til å kjøpe før jeg vet hvor godt bildet holder over tid. Ingen kilder utenom egen erfaring med LCD, LED og Plasma. Kun en gang har jeg opplevd at selve panelet gav seg, på en Samsung LE40M87 lcd. Eller teknisk sett var det vel ikke panelet, men baklyset. Fikk enormt med clouding. Da er ikke du en god kilde når det gjelder OLED? Degradering av panel har ikke vært et tema for LCD/LED (gjaldt visstnok Plasma, men vet ikke hvordan det var ift. OLED). Håper problemet er mindre enn jeg frykter, derfor jeg GJERNE vil se kilder på at dette ikke lenger er noe å tenke på. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Går det i tillegg å fjerne den "lydplanken" under der så kjøper jeg TVen imorgen Tanken min og. Vil ha vekk den, henge den på veggen... Og ha lav inputlag på spill. Da er vi der :-p LG har 48ms på nyeste OLED'en sin. Hva har denne? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Elkjøp får denne på lager om 8 dager, til 29.990,- Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Elkjøp får denne på lager om 8 dager, til 29.990,- Tror den må ned 10.000 til for å få noe salg, dessverre... Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Det tror ikke jeg. Jeg hadde handla i går om den kom i 65. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Den vil ikke selge noe særlig i 55" til 29.990 i alle fall... Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Blir spennende å se om OLED vinner eller Samsung's QLED teknologi som kommer om 3-4 år. Har mest tro på Samsung's uorganiske skjermer som har lenger levetid og mer stabil enn OLED. Uhm, har ikke samsung allerede kommet med qled uorganiske skjermer? Som f.eks Q9,Q8 og Q7 hos CES. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg