oleisbest Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hva kan være årsaken til at det stadig blir mindre ledig plass på c: pratisjonen min? Har søkt gjennom med norman, spybot og kjørt disk cleanup. Hadde for en liten stund siden litt over 1 gb ledig nå har jeg litt over 600. Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har lagt inn noen ny programvare eller andre større filer over på c: Noen som vet? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) hadde sikkert hjulpet om du kom med litt informasjon: eks hviken disk, OS, mye progz som er i bruk? har du lite ram, kan det være (om du kjører windows) at OS bruker hdd plassen Endret 26. november 2003 av genesis Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Kanskje har du mye filer i temp-mappene dine? Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Ok: -Har winXP -temp er for lengst slettet -er kun 1 disk, mister kun plass fra partisjonen C -ikke noe mer prog som er i bruk nå enn vanlig Har en 1 gbMHz 256 ram Har fungert fint før så det skal ikke ha noe å si på det Lenke til kommentar
tjilstad Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 kan være sidevekslingsfila som ligger å stjeler plass fra deg, sjekk minneinnstillinger i "kontrollpanel/system/avansert/Ytelse/innstillinger/avansert" og se på virtuelt minne nederst Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Ok:-Har winXP -temp er for lengst slettet -er kun 1 disk, mister kun plass fra partisjonen C -ikke noe mer prog som er i bruk nå enn vanlig Har en 1 gbMHz 256 ram Har fungert fint før så det skal ikke ha noe å si på det What ??? 1gb mhz ? Sprø plass på HDen du har tilsammen... Seriøst, åssen HD, plass etc er det ? Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Kan også være Norton Unerease som har vært problemet hos meg et par ganger. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) kansje det er system gjennopprettingen? den pleier å bruke opp plass, gå til diskopprydding>flere alternativer>system gjennoppretting>rydd opp. så sjekker du om dette hjelper Endret 26. november 2003 av remy5 Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hadde et lignende problem, som løste seg etter at jeg kjørte defrag ca. 100 ganger ... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Hva kan være årsaken til at det stadig blir mindre ledig plass på c: pratisjonen min? Hadde for en liten stund siden litt over 1 gb ledig nå har jeg litt over 600. Da har plassen økt ! Hvis maskinen din helt ok. nå så høgreklikker du på Min datamaskin, velger egenskaper/systemgjenopretting og setter en hake i ruten "Slå av systemgjenoppretting....", velg deretter Bruk og OK. Etterpå går du inn og tar bort haken. Ved å gjøre dette så slettet du alle gjenopprettingsfilene som genererer seg hver gang du installerer noe. Hvis du ikke er fornøyd har vi muligens flere trick, men de er dyre... Lykke til Endret 26. november 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg har et ord til deg å si.. : PAGINGFILES Dette er filer som opprettes for at pc'en din skal kjøre så glatt som mulig.. og en hdd krever foreesten mer enn 300 mb plass for å kjøre GLATT.. Altså alle partisoner må ha minst 300 plass ledig alltid.. En ide til deg.. reinnstaler xp.. da får du den glatteste xp ever:D det blir som å starte åp nytt Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Om du har Norton Unerase/Norton Protected Bin så kan den være en synder. Ting du sletter fra Recycle Bin legger seg i en egen Protected Bin. Da må du slette filene der også. Det programmet følger og med i Norton Antivirus 2004 (grrrr), og har ikke funnet ut hvordan installere NAV2004 uten Unerase Wizard. Evt er problemet ditt at System Recovery opptar veldig mye plass. Personlig har jeg slått av den funksjonen, siden jeg ikke har hatt bruk for den på de årene jeg har kjørt W2K og XP. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg har et ord til deg å si.. : PAGINGFILES Høgreklikk Min datamaskin, egenskaper/Avansert/Ytelse instillinger/Avansert/Virituellt minne Endre, merk en partisjon med god plass, merk egendefinert størelse, før på samme verdiene som ståt på C: Klikk angi På samme måte; merk C: og merk for ingen sidevekslingsfil, Klikk angi Gå inn på nytt for å se at det du har gjort er blitt stående......... Nå har du flyttet sidevekslingsfilen bort fra C: og frigjort plass der. ..................... Høgreklikk på skrivebord, egenskaper, skjermbeskytter,strøm, Dvalemodus, og hekt av haken for Aktiver dvalemodus. Da får du frigjort plassen som er reservert dvalemodus. Si fra om du vil ha flere "trick" Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Jeg har ikke Norton, men Norman What ??? 1gb mhz ? For de som ikke skjønte det så har jeg 1000 mhz, liten skriveleif Hvis maskinen din helt ok. nå så høgreklikker du på Min datamaskin, velger egenskaper/systemgjenopretting og setter en hake i ruten "Slå av systemgjenoppretting....", velg deretter Bruk og OK.Etterpå går du inn og tar bort haken. Helt utrolig jeg frigjorde nå nesten 1 gb Jeg fulgte også det siste rådet ditt så nå har jeg 1,75 gb ledig diskplass Men jeg har fortsatt ikke funnet ut hva som spiste opp plassen min da Uansett, tusen takk for all hjelp, går en ekstra ut til sveinsel!! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Det er utrolig masse filer som legger seg i temp mapper så derfor laster man ned Empty temp folders og kjører det daglig Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Eller, mht prisnivået på dagens Harddisker, så kan man sette av rikelig med plass til OS. Kjører 10 GB på C:\ og har pr i dag 6.39 GB ledig. Overkill? Helt sikkert..... Lenke til kommentar
z1nox Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg kjører 11,0Gb Har nesten ingen progs installert der, bare drivere og sånt, har 6,55Gb ledig XP spiser disken jo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå