Bruker-308643 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Hei, jeg lurer på om det er andre trenings alternativet for meg uten om å løfte vekter. Det jeg mener er egentlig at jeg er lei av å gå på treningsenter. Jeg føler det blir for kjedelig å løfte vekter. Jeg har ikke den lidenskapen jeg kanskje hadde før for det. Jeg må innrømme at jeg har dettet mye ut i det siste. Spesielt i sommeren. Og jeg føler jeg har ikke den viljen, "energi" til å gå på treningsenter lenger som jeg kanskje hadde før. Fysikken min har blitt verre på grunn av dette og jeg spesielt merker at jeg har fått dårligere kondisjon. I tillegg har jeg lagt på meg litt fett på kroppen. Så nå prøver jeg å finne andre alternativer for å holde meg i form. Det jeg tenker selv er å prøve crossfit, men jeg er litt skeptisk. Siden jeg har hørt en del negativt om det. Blant annet at jeg kommer til å ødelegge meg selv. Jeg har ikke anelsen siden jeg har ikke prøvd det før, men jeg må innrømme jeg blir litt skremt av det da. Hva sier dere som har prøvd det før? Det jeg tenker vist, jeg skulle begynt med crossfit er at jeg vil gjøre det i en gruppe med en trener. Siden det blir sikkert mer sosialt og jeg har minimalt med kunnskap om teknikk osv. når det gjelder crossfit. btw jeg bor i Bergen. Så vist dere vet noen billige treningssenter for crossfit. Så gjerne skriv det her. Vist vi glemmer crossfit for et lite øyeblikk.Er det noen andre alternativer for trening som jeg ikke vet om? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Bruk din egen kroppsvekt og naturen så kommer du langt. Sleng med et tau på skuldra så har du alt utstyret du trenger. Klatre i trær er bra trening så gjør du noen pullups, et par pushups, finner en stokk og gjør litt knebøy, etc, etc. Drar du med en venn så blir det bra. Lenke til kommentar
Bruker-308643 Skrevet 2. september 2016 Forfatter Del Skrevet 2. september 2016 Bruk din egen kroppsvekt og naturen så kommer du langt. Sleng med et tau på skuldra så har du alt utstyret du trenger. Klatre i trær er bra trening så gjør du noen pullups, et par pushups, finner en stokk og gjør litt knebøy, etc, etc. Drar du med en venn så blir det bra. vet du om det finnes noe lignende organisert, altså i grupper? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Ikke ta avgjørelser basert på ting du har hørt. Jeg kjenner mange som driver med Crossfit, og de har det veldig gøy. Crossfit er stort sett i grupper eller timer, og det er ikke noe særlig mer risiko der enn ved annen trening. Prøv! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Det er viktig at du finn noko du trivest med og som fungerer for deg. For nokon er det toppen å trene aleine på senter, andre elskar treningstimar med mange andre og instruktør, nokon diggar kombinasjonen av styrke og uthald i crossfit og miljøet rundt. Den beste motivasjonsfaktoren for å trene er at du faktisk synest det er moro og gler deg til å trene. Dersom du er interessert i crossfit så prøver du det. Det er skadepotensiale i all styrketrening, om du er på senter eller crossfit. Du vil få opplæring av dei som jobbar der (forhåpentlegvis folk som kan sine ting), og så er det opp til deg å halde fokuset på det vidare. Ein kan like fort skade seg på senter om ein ikkje veit kva ein driv med. Endret 2. september 2016 av Zeph Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Kroppsvektprogram fra fitloop for eksempel. Kroppsvektstrening med progresjon. Push/pull-up bar og tau er det eneste jeg bruker av utstyr hvertfall. Og kanskje en kettlebell innimellom. Dette er utstyr som er lett å få tak i, koster lite, tar liten plass og man kan trene med hjemme. Kan også gjøre mange av øvelsene ute, på lekeplasser for eksempel. Finnes hundrevis av forskjellige øvelser og variasjoner hvis man leser litt, så det er absolutt noe jeg ville testet ut Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Hva med å prøve andre idretter eller treningsformer i gruppe? Det finnes eksempelvis voksengruppe "for alle" i boksing her jeg bor, da er det bare å møte opp og det er instruktør (koster 50,- gangen og er hver tirsdag). Tenk litt alternativt og utenfor standard ren styrketrening eller kondisjonstrening. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 (endret) Fjellturer (fløyen), sykkelturer, kettlebell, kampsport. Men god motivasjon bør komme innenfra, sett deg ned å les litt om trening, se videoer på youtube etc. Du kan jo også starte med å legge om kostholdet først, da får du automatisk mer energi til hverdag og trening. Det kan også være motiverende å sette seg mål og delmål. F.eks innen 4 uker skal jeg greie 30 push-ups, eller jogge tilsammen 4 mil etc. Ser du litt sport i det blir det som regel mer motiverende enn å bare trene for å trene. Endret 7. september 2016 av Pliscin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå