Disorder Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Hei. Har drevet med musikk i ca 10 år nå. Har for det meste spilt bass og gitar, men nå som jeg på alvor har begynt å lage egne sanger, så føler jeg på noen hindringer i forhold til sang Jeg synger rent og treffer tonene, men med selve stemmen så varierer det veldig om den høres ok eller dårlig ut. Lurer på om det går an å få en finere stemme med trening eller er jeg dømt til å ha en stygg sangstemme? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Du kan få en bedre og "penere" sangstemme ved å lære å synge med korrekt teknikk, og ved å utnytte stemmen din bedre. Slik ting kan en sangpedagog hjelpe deg med. Endret 1. september 2016 av archongamer 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Nice, bra du lager egne sanger. Så kan du tilpasse sangen og teksten etter hva som passer stemmebåndet ditt. Et tips jeg fikk av en som studerte ved NMH var å øve mye på sang, minst en halvtime hver dag. I perioder med en del øving syntes jeg sangstemmen låt bedre. Er visst så at sangstemmen er en slags muskel, en styrke som kan trenes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå