Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjullyd

sonmikk

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjører en Ford Mondeo 2005 mod, 2.0TDCI 90hk som idag begynte og lage en lyd jeg hører best når jeg bare triller uten kraft fra motoren. Lyden tror jeg også eksisterer når jeg kjører med kraft fra motoren, men motoren bråker såpass at jeg hører den mye høyere når jeg bare triller på giret eller med clutchen inne. Lyden dukker opp når jeg har en så liten sving til høyre som mulig, rett etter at dødsonen i rattet er over og såvidt er begynt og svinge litt mot høyre. Trodde først at det kunne være at ett av loddene på hjulet som var falt av, men da tror jeg det ville ristet mer i rattet.

Det høres ut som lyden av noe som tar borti noe, som for eksempel at bremseskiven tar borti klossen på ett punkt og lyd frekvensen øker med hastigheten jeg kjører i. ( men da ville vell lyden vært konstant og ikke bare ved et punkt i svingradiusen? )

Lyden føler jeg også blir verre etter og ha kjørt den i et par minutter.

Noen som kjenner seg igjen i denne lyden eller har en anelse om hva dette kan være?

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger :) !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke uvanlig at hjulager går på disse. Jekk opp bilen å røsk godt att å frem på hjulet. Ta og av hjulet å inspiser bremsen godt.

2.0 TDCI på 90hk? Har selv en 2.0 TDCI på det jeg trodde var det minste alternativet på 115hk? 

Eier sikkert den eneste av sorten med 90hk, har aldri sett en annen selv. De fleste tror meg ikke før eg viser vognkortet.

Går som en bøtte med drit, men bruker ufattelig lite drivstoff :)

Lenke til kommentar

Har byttet x antall hjullagre på bilen tidligere, men da pleier det og være en jevn lyd, denne gangen er det bare et punkt som tar borti eller lignende. Kjenner også mikrorykk i rattet når lyden forekommer

Da har du kast i bremseskivene. De er sikker tynnslitte og må byttes. Biltema er redningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...