Gå til innhold

[Løst] Erstatte skjermkort AMD Radeon R9 280x i gaming-pc

Nimbull

Anbefalte innlegg

Det gamle kortet blir veldig varmt. skjermen fryser og lyden henger seg opp. Dessverre har jeg slettet eposten med ordrebekreftelse og jeg husker ikke hvilken siden jeg bestilte fra, så jeg får ikke erstattet det.

Ønsker å kjøpe et nytt et til noe mellom 3-5k, men er ikke i stand til å vurdere kvalitet i forhold til pris. Ser for meg noe er helt medium i ytelse. kunne godt tenkt meg at den kan dra en spillskjerm og en skjerm med nettleser samtidig.

øvrige speccs er

Cpu: Intel Core i7-3770

harddisk: Samsung SSD 850 EVO 250 Gb

harddisk: Toshiba DT01ACA300

Skjerm: AOC 2460g5 + en gammel skjerm fra 2009 ellerno

Ram: 2x vet ikke. med 4 gb hver.

takk for at du leser dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RX 480 eller GTX 1070 kanskje?

Dumt å slette orderbekreftelse hva med å lete litt i historeloggene på forskjellige nettbutikker?

Men godt mulig skjermkortet er 3-4 år så er viften defekt eller kjølepasta er det kanskje ikke lett med reklamasjon.

Går vel ann å vurdere ny kjøler men ikke lett for nybegynnere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

har sjekket innom cdon, netonnet og komplett. Har funnet de andre delene menn ikke skjermkortet. brukte prisguiden for å få det billigst mulig sist, og brukte en del obskure sider som jeg ikke husker. kortet er bare 2 år gammelt, og jeg har ikke brukt noe kjølepasta. (kan man bruke det på skjermkort?) skal vel kunne forvente at det varer lenger.

tenkte å ta vare på ordebekreftelse og slikt denne gangen.

Lenke til kommentar

kræsjer i dota 2 og counter strike go. har prøvd med nyeste driver. vet ikke om kortet har nok kjøling i kabinettet. prøvde å sette hastigheten på viftene til graffikkortert til mellom 80 og 100% manuelt med speedfan (et program). da kan jeg spille en stund. problemet er da at det bråker noe voldsomt og det kommer nå ulyd fra de viftene.

Lenke til kommentar

Speedfan er ikke optimal software for å styre viftene. Burde bare styre dem i driverinstillingen.

Tipper kjøleren din er løs. Må nok plukkes av å legges ny pasta og monteres igjen. Ikke så vanskelig prosess.

Har selv modifisert ett HD7970 (samme kortet) og montert en vann-cpukjøler på det uten større problem.

Om du ikke gidder å skru selv kan du sikkert selge kortet og tjene litt. får sikkert en 800kr for det, og det kan kjøres i crossfire med HD7970. (som med overclock forøvrig kjører Battlefield 1 Beta på Ultra settings i 1080)

Lenke til kommentar

Siden du ikke får sendt det på repp, så er det vel like greit å kjøpe nytt. Fremfor å prøve å mac gyvere frem en løsning?

For rundt 3K så ville jeg valgt gtx 1060 som yter ca likt som rx 480, men trekker mindre strøm enn 480.

Skal du opp i 5K klassen er 1070 ypperlig. Bare ikke velg stock kjøler når du kjøper nytt kort.

Hvilket kabinett har du forresten? Siden du tror at du har for dårlig ventilasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden du ikke får sendt det på repp, så er det vel like greit å kjøpe nytt. Fremfor å prøve å mac gyvere frem en løsning?

For rundt 3K så ville jeg valgt gtx 1060 som yter ca likt som rx 480, men trekker mindre strøm enn 480.

Skal du opp i 5K klassen er 1070 ypperlig. Bare ikke velg stock kjøler når du kjøper nytt kort.

Hvilket kabinett har du forresten? Siden du tror at du har for dårlig ventilasjon.

"Bare ikke velg stock kjøler når du kjøper nytt kort." hva mener du? 

har sjekket ut gtx 1070 og det ser ut som det er mange forskjellige merker med det kortet. har det noe å si?

Lenke til kommentar

har R5 fractal design black pearl kabinett

Lenke til kommentar

Velg heller msi, evga, asus, gigabyte

Stock kjøler ser slik ut:

Eneste fordelen med den er den blåser luft ut, men er dårlig på overklokking og SLI.

da den støyer en del hvis det blir varmt. Fordel med 2-3 vifter med lav turtall.

Som du ser her bør plass ikke være noe problem.

maxresdefault.jpg

Image_01S.jpg

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg synes du burde sende kortet til komplett engang til fordi de har ingenting med at du har kjøpt korttet hos dem eller ikke, det er bare å sende kortet til komplett og krangle til du får et nytt erstattning. ellers synes jeg du burde teste kortet på en annen pc for å se om det fungerer normalt, det kan hende problemet med varmen og at kortet henger er fordi dete er noe annet som forårsaker dette, som feks lav strømforsyning som ikke gir nok strøm til kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...