fudun Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Skal skifte ut den gamle riggen fullstendig. Jeg lurer på å bygge meg noe i retning av dette. Maskina skal brukes til foto, video og spill. Budsjett rundt 30k inkl skjerm. Det jeg er mest usikker på, er valg av hovedkort. Hovedkortet må støtte SLI og takle moderat overklokking med luftkjøling. Kan tenkes at jeg vurderer vannkjøling på sikt, men GPU 2 kommer nok før det. WLAN kunne vært kjekt og USB 3.1 Gen2/USB-C tenker jeg kan bli nyttig i fremtiden. Noen forslag gode HK-kjøp? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Skal du ha luftkjølt SLI ville jeg kjøpt dette (gir 2 cm mer klaring mellom kortene ift standard - noe som er meget positivt) http://www.prisjakt.no/product.php?p=3272028 WiFi kan du alltids ordne - må ikke være integrert i HK. Endret 1. september 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Takker for tips, Kyrre! WiFi kan såklart ordnes uten å være på HK. Oppdaterte handlelista med dette kortet. Noen innvendinger ellers? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Tja .. Kanskje noe småpirk: Minnekontrolleren på Z170 er rimelig bra. Så du kan gjerne kline til med brikker som klarer enda høyere hastighet - hvis du har råd da. Så kan du leke mer med OC der Min erfaring er at 950 Pro blir rimelig varm. Du vil få den nesten under skjermkortet - og på sikt mellom skjermkortene når du har SLI. Jeg ville tatt med en ekstra vifte som du setter på sidepanelet til kassa di - så kan denne blåse mot SSD'n. Edit: Det er jo flere m.2 på det hovedkortet ja - så det blir nok ikke så galt. Men uansett - ei ekstra vifte er ikke dumt uansett. Tenkt også på at kabinettet ditt støtter 7 slots, så du vil aldri kunne ha et dual-slot kort i nederste pcie port på hovedkortet. Sansynligvis vil du aldri oppleve dette som et problem. Endret 1. september 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Hmmm, finnes det ingen 16 GB-brikker som takler mer enn 3400 Mhz? Hadde egentlig tenkt jeg skulle klare meg med 2x16 GB. Skal jeg ha fire brikker og overklokke, bør jeg vel også kjøpe disse i kit. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Ja trenger du så mange GB så blir det litt annerledes. Fyller du alle slotsa klokker det dårligere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå