Gå til innhold

[Løst] Hvilket Z170-hovedkort

Anbefalte innlegg

Skal skifte ut den gamle riggen fullstendig. Jeg lurer på å bygge meg noe i retning av dette.

Maskina skal brukes til foto, video og spill. Budsjett rundt 30k inkl skjerm. Det jeg er mest usikker på, er valg av hovedkort.

Hovedkortet må støtte SLI og takle moderat overklokking med luftkjøling. Kan tenkes at jeg vurderer vannkjøling på sikt, men GPU 2 kommer nok før det. WLAN kunne vært kjekt og USB 3.1 Gen2/USB-C tenker jeg kan bli nyttig i fremtiden. Noen forslag gode HK-kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja .. Kanskje noe småpirk:

Minnekontrolleren på Z170 er rimelig bra. Så du kan gjerne kline til med brikker som klarer enda høyere hastighet - hvis du har råd da. Så kan du leke mer med OC der

Min erfaring er at 950 Pro blir rimelig varm. Du vil få den nesten under skjermkortet - og på sikt mellom skjermkortene når du har SLI. Jeg ville tatt med en ekstra vifte som du setter på sidepanelet til kassa di - så kan denne blåse mot SSD'n.

Edit: Det er jo flere m.2 på det hovedkortet ja - så det blir nok ikke så galt. Men uansett - ei ekstra vifte er ikke dumt uansett.

Tenkt også på at kabinettet ditt støtter 7 slots, så du vil aldri kunne ha et dual-slot kort i nederste pcie port på hovedkortet. Sansynligvis vil du aldri oppleve dette som et problem.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...