MrL Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Ingenting om USB-C? Eneste forskjellen mellom denne og X performance er USB, design og kamera. Ellers er alt likt. Hadde vært fint å vite om dere opplevde at telefonen ble fort varm? Ser du bildene? Der ser du at telefonen har USB-C. Det kunne likevel blitt nevnt i teksten eller under spesifikasjoner. Det ble nevnt i deres sniktitt av X compact. Ja dette ligner jo virkelig ikke på Sony telefon, det hadde aldri slått meg. De har virkelig slått på stortromma når det gjelder design endringen, dette slår nesten da Apple gikk fra iphone 6 til iphone 6s. Telefonen er jo ikke til å kjenne igjen når man sammenligner med Z5, såå mange store endringer! wow! : Haha, flaut overdrevet forsøk på sarkasme. Minner om en Harald Eia-karakter Tror for øvrig du må gjøre litt research. Telefonen på bildet du linker til er ikke XA. Denne artikkelen omhandler XZ, ikke XA. Og utifra hva jeg kan se ser det bildet jeg postet helt identisk ut med bilde i denne artikkelen. Nei, bildet du har lenket er en sammenligning mellom Z5 og Xperia X. Her er bilde fra artikkelen (Artikkelen dreier seg om Sony XZ): Her er mitt bilde: Såvidt jeg kan se er alt likt, jeg må isåfall lete godt hvis jeg skal se noen forskjell. Endret 2. september 2016 av MrL 1 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Jeg betviler ikke at Xperia X og XZ ligner på hverandre, de tilhører tross alt samme serie. Likevel er det ikke XZ på bildet ditt, det er bare å se på navnet: "Sony-Xperia-X-vs-Sony-Xperia-Z5-001.jpg". Du ser det også tydelig på hjørnene og topp/bunn på telefonen. X er avrundet i hjørnene og mot topp/bunn. XZ har derimot helt flat topp og bunn, så den kan stå oppreist på et bord. Dermed blir hjørnene helt spisse, og skjermen avrundes ikke mot topp/bunn. Rammen danner også en tydeligere kant rundt fronten. Fra baksiden er det helt klart lettere å se forskjell. Endret 2. september 2016 av _Brukernavn_ Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Problemet med de fleste sony\samsung og apple mobiler er prisen er for stiv, ofte dårlig valutta for pengene. Tror denne mobilen bør gå til halv pris ellers tror jeg de fleste vil vurdere noe annet? Hva mener dere? Ja, kjøpte orginal LG G3 32gb d855 internasjonale versjonen for rundt 1100kr på AliExpress. Den har quad core 2.5ghz snapdragon cpu og 4k video camera. Den kan opgraderes til marshmallow 6.0 også Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Får håpe det ikke tar for lang tid før de kommer med XZ Compact. Synes ikke at X Compact er så lovende. XZ er i det minste også vanntett. Har Z3 Compact nå, men den må byttes ut i løpet av et år... eller no' 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Sony har nå massevis av nye toppmodeller hele tiden. De lanserer jo to i året, og de kommer måneder etter hverandre?? Hva er dette? Og de endrer navn på seriene sine og alt? Bør denne gå for halv pris av en Samsung eller iPhone?Troll. Sony XZ koster 7000 kr, Samsung S7 koster 5500 kr. iPhone 6S koster 6200 kr (men er 16 GB). Hvorfor skal du betale 1500 kr mer for en XZ enn en S7? Hvis du har preferanse eller ting du liker/må ha som er med Sony er det jo lett valg, men hva med forbrukere som bare vurderer de to telefonene? Den får tvilsomt bedre kritikk enn S7, og hvis den får på samme nivå med S7 så er den 1500 kr dyrere. Altså, for dyr. Halv pris hadde vært latterlig selvsagt, men 7000 kr blir faktisk for mye. Glad jeg kjøpte OnePlus 3 med samme prossesor men med 6 gb ram. Lynrask mobilpå alle måter, og ikke minst så er også fingerprint utrolig rask. Pris 4995 og ikke 8 eller 7 tusen som Andre mobiler koster. S7 fås for 5500 kr, altså kun 500 kr mer. Så OnePlus 3 er ikke akkurat er røverkjøp av en telefon pga prisen. Sikkert bra telefon og alt, sier ikke noe på det, men det er ikke som om du sparer tusenvis av kroner. Du sparer 500 kr. [...] Hadde nok kjøpt mobil på iwill slik det er i dag. Eneste denne er ikke vanntett hvordan det er med reklamasjonsrettigheter er jeg usikker. Da uglephone nok har reprasjon i kina. Du må vel være enig sony\samsung og apple tar stiv pris på samme deler som kan produseres billigere? Kvaliteten kan være forskjellig men det er ikke sikkert. Du er klar over at denne ikke er lik i det hele tatt? SoCen er MYE billigere. du kan ikke sammenligne denne MediaTek SoCen med en SD 820. Den er sannsynligvis billigere enn 650 og, mer SD 430/435 nivå vil jeg tippe. Kameraet er garantert langt billigere. Skjerm er nesten garantert billigere og. Jeg søkte faktisk opp SoC og kamera. Gjett hva? Sony har en telefon med denne kombinasjonen! http://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-xa/348537/alle Den heter Sony Xperia XA, og fås for under 3000 kr. Altså samme pris som du linket! Det er dessverre ikke slik at det finnes noen som selger samme greiene til langt lavere pris. Hvis du ser noe til halve prisen som skal vre like bra på papiret, så er det ikke det. Eksempelvis octa core. Octa Core betyr ikke at den har bra ytelse. Quad betyr ikke dårlig ytelse. Det viktigste er ikke Antall kjerner eller frekvens. Det er typen kjerner. Hvis det er Qualcomm Krait kjerner f.eks er disse veldig raske. Eller A72 kjerner. A53 derimot er ikke veldig raske. Det er mye annet som er viktig og, ikke bare CPU, som bildebehandling, modem osv. Alt det ligger i SoC. Generelt er dårligere CPU = dårligere modem, bildebehandling osv. Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 (endret) S7 fås for 5500 kr, altså kun 500 kr mer. Så OnePlus 3 er ikke akkurat er røverkjøp av en telefon pga prisen. Sikkert bra telefon og alt, sier ikke noe på det, men det er ikke som om du sparer tusenvis av kroner. Du sparer 500 kr. Vet ikke hvor han har hentet tallene sine fra, men nypris på OP3 har alltid vært 3700,-. Nypris på S7 var vel også godt over 6000,- når det kom ut (32GB-utgaven) Endret 4. september 2016 av La Menthe Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 http://www.iwill.no/Mobiltelefon+Android.439/OnePlus+3+4G+5.5%22+FHD+1920x1080+AMOLED+Android+-+S%F8lv.4537.html Dette er den eneste norske nettbutikken jeg fant etter hele 10 sekunders søking. De selger for 5000 kr. 3700 kr høres ut som dollarprisen for OP3. Da blir jo prisen for S7 også lavere. Jeg snakker heller ikke om lanseringspris. Jeg snakker om pris i dag, nå som den nye sony mobilen lanseres. Enig i at lanseringspris er best for å se hvordan selskapene priser mobilene, ettersom alle faller i pris og det er en stund siden Galaxy ble lansert nå. Det var ikke det jeg ville nå, både Samsungog Sony har høye lanseringspriser. Det jeg ville frem til var at Sony kan ikke komme med en slik lanseringspris nå, ettersom konkurrentene selges for under lanseringspris nå. Jeg så altså en kommentar som mente OP3 var et mye bedre alternativ enn denne Sonyen, fordi det var mye samme telefon, men langt billigere. Så dermed påpekte jeg at (til den prisen hvertfall) så er det ikke det. Men om du får OP3 for 3700 kr så er jo det veldig bra, bedre kjøp det enn en Galaxy. Jeg vet ikke så mye om hvordan det er å kjøpe telefoner utenlands, så vet ikke helt hva du kan kjøpe den for. Lenke til kommentar
Trond HB Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 "Telefonen har et veldig annerledes designspråk enn det vi har blitt vant til fra Sonys telefoner. Den likner rett og slett ikke på en Sony-telefon. Selv om Sonys design aldri har vært dårlig, har den vært litt anonym, og flere ganger har jeg måttet lade, skru på og sjekke modellnummeret på Xperia-telefoner for å bli helt sikker på akkurat hva jeg har hatt mellom nevene." Er dette en spøk? Den ser jo nærmest helt lik ut som de forrige! Og har fortsatt et driit kjedelig design - nok en gang med en ubrukelig kant på "1 meter" under skjermen. På tide å begynne med briller? Ja dette ligner jo virkelig ikke på Sony telefon, det hadde aldri slått meg. De har virkelig slått på stortromma når det gjelder design endringen, dette slår nesten da Apple gikk fra iphone 6 til iphone 6s. Telefonen er jo ikke til å kjenne igjen når man sammenligner med Z5, såå mange store endringer! wow! : Mener fortsatt at du bør få deg briller. Er jo ikke engang XZ du har greid å legge ut bilde av. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg