tv-freak Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Er det noen som vet om det er ulovlig å overklokke en prosessor og så selge den. Jeg og en kamerat skulle hjerne selge noen prosessorer med 3ghz+++. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Vel du kan ikke kjøpe en 2.2GHz CPU og så selge den som en 3GHz CPU uten å opplyse om at det er en overklokka 2.2GHz. Det er jo langt fra sikkert at stakkaren som skal kjøpe CPUen klarer samme hastighet også, men selv om han kom til å klare det så må det opplyses om at CPUen kun er en overklokka 2.2GHz. Hvis du tenker deg om så ville jo du også følt deg svindla vis du fikk en 2.2GHz CPU når du trodde du fikk en 3.0GHz. Må si jeg er nesten litt provosert at du tør tenke på å svindle godtroende mennesker slik du har tenkt på Derimot hvis du skriver "2.2GHz CPU @ 3.0GHz" så er det helt lovlig og veldig vanlig. [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-26 19:13 ] Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Takk for svaret. "We gonna be up running in notime". Jeg skal gjøre det du sa med "2.2GHz CPU @ 3.0GHz". Men man behøver ikke å opplyse det med en gang. F. eks. "3ghz til spottpris" men når man klikker på linken kommer det opp hvordan den egentlig er. Det er jo ikke så mange mennesker som vet hvordan man overklokker, ikke minst at det går an. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Men skal du selge kun prosessor, eller ei pakke med hovedkort og minne? Ein prosessor i seg sjølv er jo ikkje overklokka, den er kun overklokka i symbiose med eit hovudkort(og eventuelt RAM). Du må i så tilfelle selge den som "jeg har klart å få den opp i 3000MHz, på mitt hovedkort". Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg skal selge en hel PC-pakke. Men ikke kjøpe inn før jeg får bestilling så det ikke blir så mye utgifter. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 smarting...........:razz: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Så lenge du selger med komplett kjøling og popplyser om at den er overklokket, så går det nok greit. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 20:00, tv-freak skrev:Takk for svaret. "We gonna be up running in notime".Jeg skal gjøre det du sa med "2.2GHz CPU @ 3.0GHz".Men man behøver ikke å opplyse det med en gang.F. eks. "3ghz til spottpris" men når man klikker på linken kommer det opp hvordan den egentlig er.Det er jo ikke så mange mennesker som vet hvordan man overklokker, ikke minst at det går an. Dette her er helt lovlig. Det du skal passe deg for er at det ser ut som om du kommer til å garantere at maskina kjører på 3GHz. Da har jeg 2 råd til deg: - la maskina stå på en stresstest i lang tid(2 døgn?) før du selger den. Maskina må tross alt være stabil - la maskina kjøre stresstesten i et varm(25 grader?) rom. Kanskje maskina kjører stabilt når romtemperaturen er 20grader, men å ikke når romtemperaturen er så mye høyere. 25 grader er riktignok varmt, men det er ingen unormal romtemperatur og ALLE vil forvente at en PC fungerer i et rom hvor temperaturen er 25 grader. Forøvrig ser jeg ikke helt markedet for dette. De som kan overklokking gjør det selv og de som ikke vet at det går an, tar neppe sjansen på å kjøpe dette her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå