Gå til innhold

NVIDIA klar med GeForce MX 4000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En skulle jo tro SE korta var bedre, men de er jo nesten verre en MX-serien til Nvidia. Dette er jo bare de nyere modellene. En har jo 9500, 9500Pro, 9700, 9700Pro, 9000, 9100 osv osv...

Nei, skjerp dere ATI fans. Begynner å bli flau over å ha et ATI-kort. Neste kort blir nok Nvidia. :angry:

hvis SE er for vanskelig for deg, har du et problem... SE er second edition, ikke førsteklasses altså...

også kall det for SHITTY EDITION, men det er ikke i nærheten i forhold til at fx 5200 er f-eks dårligere enn et gf3 ti kort...

og dessuten er 9500 bedre fordi den har 8 pipelines mens 9600 har 4... det gir utslag, men det er også riktig at 9600 kan klokkes masse

Lenke til kommentar
hvis SE er for vanskelig for deg, har du et problem... SE er second edition, ikke førsteklasses altså...

Hvordan skal man vite hva SE betyr for noe? SE har jo betydd så mye opp igjennom tidene:

• (Windows 98) SE = Second Edition (altså 2. utgave, en forbedret utgave)

• (div. skjermkort, harddisker mm.) SE = Special Edition (altså en spesialutgave, bedre eller dårligere)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Innen spill-kort bransjen :

SE = Sucky Edition

SE = Shame_on_you Edition

SE = Sloppy Edition

SE = Slow Edition

Pokker. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Om ikke de komplette fjolsa hos nVIDIA og ATI skjerper seg med navngivingen så kan dem se langt etter penga mine.

Jeg NEKTER å tro at det er verdt det å lansere nye modeller 4 ganger i året. Det er jo snakk om bare % forksjell mellom dem, så hvorfor lage så utrolig mye forvirring med disse navnene ?

Jeg kjøpte TerraTec lydkort fordi jeg ikke gadd å finne ut hva som var hva av produktene til Creative. Jeg nøler ikke et sekund med å kjøpe XGI / Matrox / osv om ikke ATI/nVIDIA skjerper seg.

Lenke til kommentar
Jeg NEKTER å tro at det er verdt det å lansere nye modeller 4 ganger i året. Det er jo snakk om bare % forksjell mellom dem, så hvorfor lage så utrolig mye forvirring med disse navnene ?

Det er faktisk ganske mange som løper å kjøper celeron/duron fordi de tror P4##xx/Athlon(whatever) er best. samme fenomenet som at British Airways hadde passasjerer som reiste med dem på økonomiklasse på en eller annen Boeing bare fordi BA hadde Concorde i stallen. samme med skjermkort... sad but true og markedsavdelingene vet det!!!

Lenke til kommentar

Det er faktisk ganske mange som løper å kjøper celeron/duron fordi de tror P4##xx/Athlon(whatever) er best. samme fenomenet som at British Airways hadde passasjerer som reiste med dem på økonomiklasse på en eller annen Boeing bare fordi BA hadde Concorde i stallen. samme med skjermkort... sad but true og markedsavdelingene vet det!!!

Nå har det seg sånn at Duron aldri har vært kjempedårlig i forhold til f.eks t-bird heller da. Mens Celeron har vært dårlig fra starten av. Utelsen på Celeron nå for tiden er jå så dårlig at du likesågodt kan kjøpe deg en VIA prosessor.

Dagens Duron er nesten like bra som XP prosessorene på samme hastighet.

Lenke til kommentar

Hvordan skal man vite hva SE betyr for noe? SE har jo betydd så mye opp igjennom tidene:

• (Windows 98) SE = Second Edition (altså 2. utgave, en forbedret utgave)

• (div. skjermkort, harddisker mm.) SE = Special Edition (altså en spesialutgave, bedre eller dårligere)

Det jeg mente. Det ER vanskelig å vite hva det betyr. Og spesiellt for de som ikke vet bedre.

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at Duron aldri har vært kjempedårlig i forhold til f.eks t-bird heller da. Mens Celeron har vært dårlig fra starten av. Utelsen på Celeron nå for tiden er jå så dårlig at du likesågodt kan kjøpe deg en VIA prosessor.

Om celeron er brukbar eller ikke hadde vel svært lite med poenget mitt å gjøre. Selv har jeg hatt en pc med ASUS P2B-DS og 2xceleron 333(s370)@514Mhz de kosta vel 6-700 per stk og kunne hamle opp med prosessor kombinasjoner som på den tiden lå på ca 10 ganger den prisen. Tipper det må ha vært i 99.

Lenke til kommentar

Det der var nå litt overdrivelse (evt litt naivt positiv holdning til duron og like naivt negativ holdning til Celeron.)

Celeron er faktisk ikke så verst. Det er heller ikke duron. Sammenligner man priser med sine storebrødre AthlonXP og Pentium4 kan det ofte lønne seg ytelse og prismessig å kjøpe en av de raskeste Duron/Celeron'ene i stedet for en av de tregeste Athlon eller Pentium4'ene.

PS. Den eneste som yter grusomt dårlig er vel Via's C3. Den går riktignok på "hele" 1GHz men arkitekturen er veldig gammeldags. Det gjør at den i tester ofte yter på linje med en 4-600MHz PentiumII/III. Altså ekstremt dårlig i forhold til både de billigste Celeron'ene og Duron'ene.

Sjekk litt tester, og sammenlign pris/ytelse så vil du se...

Lenke til kommentar
Merkelig.... ca. 70% av innleggene er OFF TOPIC  :realmad:

hehe shit happens, og nå er du med i to av off topic postene. :p Kanskje ikke så rart at det skjer. Liksom begrenset hvor my interessant en kan si om GeForce MX 4000 i det vi forbereder oss på det herrens år 2004.

Jeg forbereder meg i hvertfall bare på år 2004. (ikke noen herremann der nei)

Ups, utenfor tema igjen...

Får vel gjenta at jeg helst hadde sett navnet "Nvidia Geforce 2D edition" på dette kortet.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke så begeistret over 9200SE eller 9600SE heller jeg da. Dere tror ATI er så mye bedre, noe de ikke er. Det er så mange modellbetegnelser at det er umulig å holde styr på hva som er best og hva som er dårligst.

En liten liste over ATI kort:

9200 64MB

9200 128MB

9200 256MB

9200 SE 64MB

9200 SE 128MB

9600 SE

9600 128MB

9600 128MB (64bit)

9600 256MB

9600 Pro

9600 XT 128MB

9600 XT 256MB

9800 SE

9800

9800 Pro 128MB

9800 Pro 256MB

9800 XT

Når det er så mange kort så skjønner ikke jeg at folk klarer å holde følge, spesiellt de som ikke har greie på det.

Innenfor disse kortene igjen har jo de forskjellige produsentene laget 10 kort til av hver gruppe, så ikke kom å si at Nvidia er misvisende altså.

En skulle jo tro SE korta var bedre, men de er jo nesten verre en MX-serien til Nvidia. Dette er jo bare de nyere modellene. En har jo 9500, 9500Pro, 9700, 9700Pro, 9000, 9100 osv osv...

Nei, skjerp dere ATI fans. Begynner å bli flau over å ha et ATI-kort. Neste kort blir nok Nvidia. :angry:

synes begge produsentene har mye innviklede navn men Nvidia må være på toppen, og du skal ikke ha ATI bare p.g.a navnene?.. jeje :thumbdown:

Men de da som ikke har styr på det får være deres problem og heller forhøre seg med andre.Synes ati har en litt mer strukturert liste over sine kort..

Du skulle vel antageligvis ikke blitt flau over å ha noe slikt vel:

• MX440-8X 128MB DDR
  • Mx 4000 ??
  • GeForce FX5200 128MB
  • GeForce FX5200 64MB
  • GeForce FX5200 ULTRA
  • GeForce FX5600 ULTRA
  • FX5600 XT 128MB DDR
  • GeForce FX5700 ULTRA 3,6ns
  • GeForce FX5700 ULTRA 5ns
  • FX5700 ULTRA 128MB DDR2
  • GeForce FX5900 128MB 2.2ns
  • GeForce FX5900 128MB 2.8ns
  • GeForce FX5900 ULTRA
  • FX5950 ULTRA 256MB DDR

:mad:

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Nå har jeg hørt mye pepper for både cpu og gpu valg her :laugh:

Celeron rocker. min 2ghz klokkes lett 50% med luftkjøling, har den litt lavere pga ram(2,8ghz). skjermkort som mx440 er for folk med et ******* budsjett, så hold kjeft rike pappa gutter :p no offense...

celeron og geforce mx440 funker helt greit. kan spille de fleste spill uten problemer. får 100 fps i cs.

Men når budsjettet er borte, blir det rett over på en xgi, spennende med en ny aktør! nvidia og ati er dritt! lenge leve nye aktører :thumbs:

bare det kunne komme litt priser og tester...

Lenke til kommentar
synes begge produsentene har mye innviklede navn men Nvidia må være på toppen, og du skal ikke ha ATI bare p.g.a navnene?..  jeje   :thumbdown:

Men de da som ikke har styr på det får være deres problem og heller forhøre seg med andre.Synes ati har en litt mer strukturert liste over sine kort.. 

Du skulle vel antageligvis ikke blitt flau over å ha noe slikt vel:

•  

• MX440-8X 128MB DDR

• Mx 4000 ??

• GeForce FX5200 128MB

• GeForce FX5200 64MB

• GeForce FX5200 ULTRA

• GeForce FX5600 ULTRA

• FX5600 XT 128MB DDR

• GeForce FX5700 ULTRA 3,6ns

• GeForce FX5700 ULTRA  5ns

• FX5700 ULTRA 128MB DDR2

• GeForce FX5900 128MB 2.2ns

• GeForce FX5900 128MB 2.8ns

• GeForce FX5900 ULTRA

• FX5950 ULTRA 256MB DDR

:mad:

Hvorfor skal jeg bli flau over den lista? Du har jo bare tatt copy/paste på korta til Gainward. Du må ikke tro ATI sine kort har likt minne på alle de forskjelle versjonene som er rundt der heller. Tar jeg med det også blir det minst 10 kort til.

Det er jo ikke halvparten av det ATI har engang. Som jeg nevnte så er det mange versjoner av 9600 som ikke er nevnt.

F.eks:

9600 Pro EZ

9600 Pro Bravo

9600 Ultimate Edition

9600 Fireblade Edition.

9600 Extreme Edition

9600 XT Extreme Edition.

9600 XT Bravo

Slik kan jeg fortsette og forsette og forsette.. Lista er uendelig lang.

Som sagt, på den fronten er nok Nvidia litt bedre. Nvidia sine kort er tross alt ikke laget samme kort i 20 forskjellige versjoner.

Produsenter av nvidia kort klarer hvertfall å styre seg litt da. Untatt Gainward som har 4 av hvert kort. Korta er nesten like med har forskjellige funksjoner som TV-ut, inn, TV-tuner osv.

Nei, jeg liker Creative jeg, de lager hvertfall ikke så mange versjoner av korta sine, uannsett om det er ATI eller nvidia de produsere for.

Nvidia har:

MX 440 8x agp

MX 4000

5200 64MB

5200 128MB

5200 256MB

5200 Ultra

5600 128MB

5600 256MB

5600 Ultra

5700 128MB

5700 256MB

5700 Ultra

5900 128MB

5900 256MB

5900 Ultra

5950 Ultra

Dette er hvertfall spred utover 5 "bunnkort". 16 kort totalt.

Mens ATI har 3 typer "bunnkort". Og 24+ kort totalt.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...