Serpentbane Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 XBox one Slim koster 3990.- Hvorfor skulle jeg velde denne standalone spilleren fremfor denne? Xboxen klarer ikke bitstreame de nye lydformatene, men klarer du deg uten atmos og dtsx er det et knallkjøp ^^2 XBox one Slim koster 3990.- Hvorfor skulle jeg velde denne standalone spilleren fremfor denne? Den mangler i i alle fall DTS:X og Dolby Atmos støtte, i tillegg så var det et problem med å spille av vanlige Blu-ray filmer. Om man hadde stilt inn Xboxen til å outputte 4K (som man må for 4k UHD Blu-ray) så fungerte ikke lyd på vanlige Blu-rays. Usikker på om det er fikset eller ikke, ei om det er flere issues. Ja, ok, den mangler Atmos og DTSX som uansett ikke betyr noen verdens ting for mange flere enn det er de som har nytte av det. Selv de med anlegg som støtter teknologien hører forskjellen best når man ser i displayet på receiveren hva det er man hører. Så man kan spørre seg hvor stort problem dette faktisk er. Men nå sammenligner jeg også med UB700 som omtales i denne artikkelen. UB700 finner jeg veldig lite informasjon om. Den er ikke THX sertifisert, noen skriver at den ikke støtter 7.1 i det hele tatt, andre skriver at den mangler de analoge 7.1 uten å nevne om det også gjelder de digitale. Og Atmos og DTSX står ikke nevnt med et eneste ord noe sted. Lester en del tester av One S der de kjører 4K med HDR mot 4K TV og 7.1 forsterker, og alt fungerer utmerket på både BR og streaming. Så når jeg nå skal vurdere BR spiller så klarer jeg fremdeles ikke å finne fram til noe som klart tilsier at jeg bør velge UB700 fremfor en One S, spesielt når jeg får veldig mye mer til en billigere penge. Å bruke noe mer penger på en "platespiller" er prinsipielt uaktuelt. XBox one Slim koster 3990.- Hvorfor skulle jeg velde denne standalone spilleren fremfor denne? Kan du koble til en USB harddisk og spille av filer over 4Gb med Xboxen? Aner ikke, vil ikke få bruk for det, og kan UB700 gjøre det? Lenke til kommentar
ThreePinkApples Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 (endret) Ja, ok, den mangler Atmos og DTSX som uansett ikke betyr noen verdens ting for mange flere enn det er de som har nytte av det. Selv de med anlegg som støtter teknologien hører forskjellen best når man ser i displayet på receiveren hva det er man hører. Så man kan spørre seg hvor stort problem dette faktisk er. Men nå sammenligner jeg også med UB700 som omtales i denne artikkelen. UB700 finner jeg veldig lite informasjon om. Den er ikke THX sertifisert, noen skriver at den ikke støtter 7.1 i det hele tatt, andre skriver at den mangler de analoge 7.1 uten å nevne om det også gjelder de digitale. Og Atmos og DTSX står ikke nevnt med et eneste ord noe sted. Lester en del tester av One S der de kjører 4K med HDR mot 4K TV og 7.1 forsterker, og alt fungerer utmerket på både BR og streaming. Så når jeg nå skal vurdere BR spiller så klarer jeg fremdeles ikke å finne fram til noe som klart tilsier at jeg bør velge UB700 fremfor en One S, spesielt når jeg får veldig mye mer til en billigere penge. Å bruke noe mer penger på en "platespiller" er prinsipielt uaktuelt. Jepp, ser poenget ditt. Riktignok vil jeg si med tålig god sikkerhet at UB700 støtter 7.1 lyd, ettersom dette har vært vanlig veldig lenge og er en del av DTS-HD og Dolby TrueHD, som har vært standard lydformatene på Blu-ray. Personlig ville jeg nok valgt Xbone S over UB700, du får betydelig mer for pengene, ville bare ha vært sikker på at BR problemet var fikset (det var der helt i starten, ble sikkert fikset raskt). Pluss hadde jeg ventet på offisiell informasjon angående om DTS:X og Atmos vil bli støttet i fremtiden eller ikke, så jeg i det minste visste helt hva jeg kjøpte for noe, men er enig i at jeg ikke merker noe særlig forskjell på om filmen er TrueHD, DTS-HD, Atmos eller DTS:X (Sett bortifra displayed på forsterkeren), så lenge det er en av de 4 er jeg happy. Noe av grunnen er jo fordi jeg ikke har et høyttaler oppsett for Atmos eller DTS:X enda da, jeg har kun 5.1 oppsett, så man får ikke så mye ut av Atmos da. Men når jeg skal bytte ut alle høyttalerne mine en gang så tar jeg nok med noen ekstra for Atmos og DTS:X Endret 2. september 2016 av ThreePinkApples Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå