daigoro Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Har en plan om å sette opp en 3G/4G router på hytta for å blandt annet ha et IP kamera stående der. Det som imidlertid er problemet er at hytta ikke er oppvarmet og dermed kan det sikkert fort bli opp mot -20 i løpet av vinteren. De routerne jeg har sett sier at de har "operating temperature" fra 0 grader. Noen som har erfaring med routere og hva de faktisk tåler? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Kan du ikke bare ta med det hjem? Eller legge det i plastpose\papp eske? Største problem er fuktighet og kulde, særlig når utstyret står på. Det kan fort kortslutte utstyret. Da tempraturen ikke blir varm nok for å ungå det. Men det finnes jo routere som ikke har luftehull så kun cat6 inngangene kan det oppstå fuktighet. Da er sansynligheten mindre for problemer. Men du bør ha routeren i romtempratur i noen timer før du kobler på igjen. Endret 1. september 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
daigoro Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Tanken var å ha kameraet på hele vinteren slik at jeg kan følge med litt hvor mye snø som kommer. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Problemet kommer ikke før ruteren mister strøm. Så kjør på sier jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Har hatt ADSL-modem og router installert på uisolert "mørkeloft" i flere år, aldri hatt trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå