sfRoyal Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Da jeg dro til skolen i dag morges var alt fint, satte på en download (Foo Fighters live film ) med BitTorrent og dro. Når jeg kommer hjem står PC'en og booter, den kommer nesten inn i Logon (musepekeren kommer frem) og så piper PCspeaker og PC'en skrur seg av, og booter på nytt. Det samme skjer om jeg velger safemode, boot with last know config osv osv. resultatet er vel at jeg må formatere og legge inn XP på nytt, og jeg får tatt backup med en annen PC. Så: det jeg lurer på er om noen vet hva dette kan skyldes? Hva som kan gjøres? kan "filmen" ha noe med det å gjøre? Vet heller ikke om det har vært noe strømbrudd her eller noe, det kan vel være en mulig årsak (selv om jeg tviler på at den hadde kommet så langt inn i Win med ødelagt PSU ) endret også noen dll'er i går, men erstattet de med backupfilene igjen samme dagen, og hadde ingen problemer etter det (før nå iaf. ) Vet ikke om dette er feilpostet, hadde jeg visst om det var hardwarefeil eller softwarefeil hadde det ikke vært noe problem... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Se om side 7 "Beep Codes" kan hjelpe deg (hvis de er så maskinen piper).http://www.megatrends.com/support/doc/AMIBIOS-codes.pdf Og så må du også si litt mer om systemet ditt hvis du vil ha "vettug" hjelp. Har du prøvd å la maskinen stå en stund og kjøle seg ned? Jeg har fått ødlagt et hovedkort fordi vi lastet ned ved hjelp av et "fildelingsprogram" Edit : Måtte bare sende over noe som du fikk å tenke på, man vet aldri...Problemet ditt ligner på varme....Det er blitt så "populært" at kjøleren løsner fra chippen nåtildags... Endret 26. november 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Ja, nedkjøling har ikke hjulpet. maskinen står som oftest på i månedsvis uten at den trenger reboot, og har alltid vært meget stabil før dette. 1 beep er liksom: Memory refresh timer error. men dette gjelder vel bare BIOS, og egentlig bare BIOS fra denne produsenten? eller`? Endret 26. november 2003 av Tx3 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 har du vært inni å sett om kjølingen virker? Lenke til kommentar
Runebassen Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Kanskje ett BOOT-SECTOR-virus?! Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 har du vært inni å sett om kjølingen virker? Ja, samtlige vifter går. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 I stedet for å feilsøke i timesvis så er det kjappere å formatere, og starte på nytt. Du har kanskje en skadet Windows, og uten spesielle kunskaper kan du bli sittende både "vinter og vår" før du finner feilen. Hvis du ikke har partisjonert hardisken så benytt anledningen nå. En passe partisjon for Win. er 7-8 gig. Da er ikke katastrofen så stor neste gang. Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 hehe, er erfaren nok på det området har ghosta for lenge siden men jeg liker liksom å vite hva som er feilen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå