Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jernbaneverket skal bytte navn fra neste år, men denne domeneblemmen så de nok ikke for seg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Huskeliste for konsulenter som lager logoer, merkenavn etc. for større firmaer:

1. Lag et catchy navn
  2. Registrér domene
  3. Lag logo
  4. Kontakt kunde

Stemmer det at Telenor i sin tid var en el-installatør i Drammen?

Lenke til kommentar

John Bing tjente vist gode penger på å selge domenet med etternavnet sitt. Ser ikke noe galt i å selge domener så fremt det ikke er bevisst gjort for å sabotere/utpresse et allerede registrert merkevarenavn. Banenor.no var ikke noe registrert merkevarenavn da domenet ble kjøpt. Når noen kommer i ettertid og vil kjøpe noe som andre eier så er det naturlig at partene enten må bli enige eller så blir det ikke noe salg. Kommer noen og tilbyr meg en skampris for noe jeg eier så blir det enkelt og greit ingen avtale. Er tilbudet attraktivt nok så slår jeg til og signerer avtalen. Pris - tilbud - etterspørsel. Ganske enkelt i grunn.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Bane Nor er jo et merkelig navn da.

Med alt av fjeller og daler i Norge burde de da heller hete Berg og Dalbaner. Uansett er det alltid fint med forkortelser og det er det nok lettere å få kjøpt domenet bn.no fra Bærums Næringsråd enn et advokatkontor.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg observerer at i mange artikler så blander artikkelforfatter Bane NOR og Bane Nor i en og samme artikkel. De heter Bane NOR - av en eller annen obskøn grunn - og når forvirringen er tilstede før selskapet engang er i drift - det låter ikke bra fremover.

Strengt talt heter de vel Bane NOR SF.

Strengt talt heter de Bane NOR FFS!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske einig med dei som skriv "clickbait".

For eigen del, er det både spennande og intressant å lesa ein artikkel som seier at "Domeneproblem for Jernbaneverket ved namneskift".

Etter at TV2 og større tabloidar har dratt clickbait-strikken vel langt, trur eg lokkeoverskrifter skapar unødig iritasjon som igjen gjer negative assosiasjonar mot merkevara til den som presenterer desse overskriftene.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noen grense for domenespekulering? Jeg bare lurer på om et selskap eller en person kan registrere mange domener uten å ha konkrete behov for dem, og så bare vente på at noen med godt med penger plutselig trenger å kjøpe det?

Iom. at dette var et domene som ble registrert ifm. et kundeprosjekt som ikke ble realisert, så blir jo hele spørsmålet ditt irrelevant.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske einig med dei som skriv "clickbait".

For eigen del, er det både spennande og intressant å lesa ein artikkel som seier at "Domeneproblem for Jernbaneverket ved namneskift".

Etter at TV2 og større tabloidar har dratt clickbait-strikken vel langt, trur eg lokkeoverskrifter skapar unødig iritasjon som igjen gjer negative assosiasjonar mot merkevara til den som presenterer desse overskriftene.

Jeg for min del blir særdeles skeptisk til "journalisten" som står bak slike "artikler" som dette. Når man ikke er kompetent nok til verken å sjekke fakta eller å faktisk sjekke det en skriver i artikkelen opp mot overskriften, så er det ikke akkurat godt håndverk. En tekst i skolesammenheng som motsier seg selv direkte ville fått stryk. Det burde også en artikkel på et nyhetssted få.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...