Anonym259235 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Hei. Har i dag filmet rundt 50GB med video på en SanDisk Extreme MicroSD-brikke med mitt GoPro som jeg gledet meg til å redigere og bruke. Men.. Prøvde å laste det over til Macen med en billig kina-kortleser som plutselig matet ut kortet. Koblet det så rett inn i minnekortinngangen på Macen selv, og da ville den ikke gjenkjenne brikken. Står bare at den ikke kan leses og jeg får ikke opp noe som helst ellers. Bare diskverktøy som ønsker å formatere brikken, men jeg vil gjøre alt for å ikke miste filene. Prøvde å sette minnekortet i mobilen, den ville heller ikke lese brikken. Lastet ned et par forskjellige programmer som kunne hente filer fra slike korrupte og ødelagte brikker, og begge fant alle filene og var klare til eksportering. Meeeen selvfølgelig og forutsigbart krevde dette oppgradering til premiumblablabla. Etter mye irritasjon og faenskap tenkte jeg at; Greit, fuck it, jeg betaler de sure 400+ kronene for å oppgradere. Og da måtte jeg plutselig ha en eller annen annen ting inkludert. Også måtte det legges til moms. Og vipps så ble totalen 700+kr. Da gadd jeg ikke. Spørsmålet mitt er dermed hva dere har av forslag og tips? Noen måte å få ordnet dette på uten å koste idiotisk mye? Endret 1. september 2016 av Banksy Lenke til kommentar
Bad Dog Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Det er mange programmer ang. akuratt dette du forteller her nå, desverre er masse av det virus da folk kan virke "desperate." Har hørt noe bra om https://www.cardrecovery.com/ - har desverre ikke prøvd selv og ville anbefalt en virus sjekk. Kilde. Endret 1. september 2016 av Bad Dog Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Det der var en av de jeg prøvde, som endte opp med å koste dyrt om jeg skal få lagret filene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Har ingen erfaring selv, men prøv PhotoRec. http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 PhotoRec funker meget bra. Tenkte å linke til det selv når jeg leste, men så gjorde du det for meg Hårek Når det bare er et minnekort med video/ bilder så trenger man ikke fjerne masse filtyper den skal scanne etter heller. Kjørte PR med en gammel systemdisk som hadde noen bilder i mine dokumenter, resultatet var mange tusen filer av alle slag Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Lastet den ned nå og skjønner ikke om det ikke går eller om jeg ikke skjønner det. Får jo ingen filer som kan kjøres? Never mind, fant ut. Takk for tips, skal teste den Endret 1. september 2016 av Banksy Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Lastet du ned riktig versjon? Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Da har jeg funnet disken og den holder på å søke gjennom nå. Bare å vente i 3-4 timer da Endret 1. september 2016 av Banksy 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Regner med at det er riktig at filene ikke "funker" før alt er ferdig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Recuva Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Etter 7-8 timer ble PhotoRec ENDELIG ferdig, og alle filene hentet ut. Men ingen av videofilene funker. Åpner jeg i VLC så går tiden (altså riktig lengde på klippet) men ingen bilde. Prøvde i Quicktime Player, da funket det ikke i det hele tatt. Bare svart bilde som man ikke kunne spille av.. Noen tips? Filene som er ødelagt eller programmet som ikke funket? Ligger også en del små jpg-bilder der som er "thumbnails" av videoene. 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Fant program som ordnet videoene, men det var mye som manglet der da alle var hakkete, skurrete og generelt ødelagt. Så alt av videoer og filer er slettet og prosjektet er dermed henlagt 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Jeg ville forsøkt å bruke testdisk til å reparere kortet. Programmer som photorec og recuva gir ikke alltid bra resultat. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 1. september 2016 Forfatter Del Skrevet 1. september 2016 Kortet er formatert og alle filene slettet. Orka ikke mer av den dritten. Kortet fungerer som det skal etter formatering nå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå