fjarle Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Motorola har fått en nokså spesiell lanseringspartner for sine nye mobildingser.En mobiltelefon og en super-zoom møtes Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Dpreview har hatt den i hendene og prøvd litt. Særdeles skuffende bildekvalitet! Dette må være flaut for Hasselblad. 1 Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Androidpolice har også prøvd denne litt. De var ikke imponert og var skuffet over autofokusegenskapene, mørke bilder m.m. http://www.androidpolice.com/2016/08/31/quick-review-motorolas-hasselblad-true-zoom/ 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hasselblad hadde jo en nydelig kameraserie med flotte navn inspirert av verdensrommet for ikke så lenge siden. Kanskje de burde holde seg til mellomformat. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Mobiltelefoner og sine cmos/ccd brikker med størrelser på 1øringer,god gammeldags lættis! Betale penger for slik møkk,LUL! Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Uuuurk! Hasselblad er tilbake til gamle uvaner og rævkjører sin egen merkevare: http://f32.no/artikler/dagen-da-hasselblad-dode/22 1 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Så noen testbilder fra denne på ymse nettsider og må si modulen produserer skuffende bilder. Dette kunne vært skikkelig spennende da jeg liker Moto Z-serien, og slik jeg har forstått det vil Moto Z og Moto Z Play komme til Norge mens Moto Z Force vil være eksklusiv til Verizon i USA. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 (endret) Mobiltelefoner og sine cmos/ccd brikker med størrelser på 1øringer,god gammeldags lættis! Litt flisespikking: - De siste mobiltelefonene som hadde CCD gikk ut av salg for ca 5-6 år siden. Nå har alt CMOS. - En Norsk ettøring (1958-1972), har en diameter på 16mm og dermed ca 6-13 ganger større areal enn typiske 1/2,3" - 1/3,6" sensorene som sitter i telefonkameraer. Sensoren i den nye Hasselbladen ser ut til å være ganske bra til å være mobiltelefon. Klipp og lim: 12MP 1/2.3" CMOS sensor with 1.55 um pixel size (samme specs som kameraet i blant annet iPhone 6). Men optikken ser jo ut til å være dratt ut av et visst mørkt hull. Endret 1. september 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Mobiltelefoner og sine cmos/ccd brikker med størrelser på 1øringer,god gammeldags lættis! Litt flisespikking: - De siste mobiltelefonene som hadde CCD gikk ut av salg for ca 5-6 år siden. Nå har alt CMOS. - En Norsk ettøring (1958-1972), har en diameter på 16mm og dermed ca 6-13 ganger større areal enn typiske 1/2,3" - 1/3,6" sensorene som sitter i telefonkameraer. Sensoren i den nye Hasselbladen ser ut til å være ganske bra til å være mobiltelefon. Klipp og lim: 12MP 1/2.3" CMOS sensor with 1.55 um pixel size (samme specs som kameraet i blant annet iPhone 6). Men optikken ser jo ut til å være dratt ut av et visst mørkt hull. Kan være hullet i 5 kroningen noen mente? Kan Hasseblad overhodet lage optikk egentlig ? Mener ett sted i hukommelsen at de lages av Fujinon sånn for å øse av min enfoldighet. Lenke til kommentar
se# Skrevet 4. september 2016 Del Skrevet 4. september 2016 Kan Hasseblad overhodet lage optikk egentlig ? Mener ett sted i hukommelsen at de lages av Fujinon sånn for å øse av min enfoldighet. Synes det blir feil å si "øse av min enfoldighet" - uvitenhet ville vært mer dekkende - hvis det du skrev hadde vært helt feil. Tradisjonelt har Hasselblad brukt Zeiss-linser, men har også samarbeidet med Fuji, i hvert fall på X-Pan. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 7. september 2016 Del Skrevet 7. september 2016 Kan Hasseblad overhodet lage optikk egentlig ? Mener ett sted i hukommelsen at de lages av Fujinon sånn for å øse av min enfoldighet. Synes det blir feil å si "øse av min enfoldighet" - uvitenhet ville vært mer dekkende - hvis det du skrev hadde vært helt feil. Tradisjonelt har Hasselblad brukt Zeiss-linser, men har også samarbeidet med Fuji, i hvert fall på X-Pan. Jeg må gi meg selv mer kreditt for hva jeg egentlig husker, for det som selges til dagens Hasselblad H modeller er laget av Fujinon, mens det nyeste speilløse X systemet er laget i Japan av Nittoh Kogaku. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg