Gå til innhold

Trenger tips til spill

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 år og begynner visst å bli ganske kresen på spill. Jeg har også mindre tid til å konstant følge med på nyheter om hvilke spill som kommer, og kickstarter og indiespill gjør at jeg enkelt kan gå glipp av gullkorn.

Er i hovedsak ute etter spill som enten har kommet det siste året, eller som kommer frem mot og i 2017.

Den typen spill jeg liker:

- Wasteland 2

- Company of Heroes 2

- Mass Effect serien

- Xcom serien

- Neverwinter Nights serien

- Dark souls serien

- Dragon Age serien

- Pillars of Eternity

Kan også nevne at av eldre spill elsket jeg litt slowpaced RTS som f.eks Battle for Middle Earth-serien,

samt Heroes of might and magic III, Age of Empires 2 og Command&Conquer serien.

Spill jeg har på lista mi som jeg ser frem til(og som jeg vil ha hjelp til å utvide, samt evt kjøpe spill som allerede er ute) er:

- Torment: Tides of Numenera

- Elex

- Tyranny

- Mass Effect Andromeda

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt mye Divinity: Original Sin i det siste. Skikkelig kosespill. Det har kommet i "Enhanced Edition" nå. Så jeg vet ikke om man får originalen på kjøpet om man kjøper det. Men om så kan man kjøre litt original først, og så gå på EE for å få noen ekstra timer ut av det. Har selv kjørt et par runder med flere forskjellige klasser, og testet forskjellige taktikker, før jeg kjørte en full playthrough bare i EE. Couch Co-op med en kompis og har logget nærmere 400 timer i spillet i følge steam.

Jeg må nesten anta du ikke har prøvd det siden du ikke nevner det under spill du liker. ;)

Lenke til kommentar

Det er et spill jeg har hørt om mens om har falt litt i glemmeboka ja. takk :)

Noen tips til eksisterende eller kommende gode RTS som egner seg for multiplayer(2v2) ala BFME?

Føler det er litt RTS-tørke, men veldig mange shooters og action-RPGs ute og går

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

I tillegg til Divinity: Original Sin så vil jeg anbefale Shadowrun: Dragonfall. De andre Shadowrun-spillene er også bra, men Dragonfall er klart best, og du trenger ikke ha spilt de andre i serien. Om du liker en utfordring, og ikke er redd for gammeldags grafikk, så er Age of Decadence helt strålende. Salt and Sanctuary er Dark Souls i 2D. Ikke en RTS, men Invisible Inc. er et fantastisk strategispill. Hard West er en western-XCOM som kanskje kan være noe i din gate. RTS er nok fremdeles en litt død sjanger, men 8-Bit Armies og 8-Bit Hordes er RTS i samme stil som C&C. Men of War: Assault Squad 2 er vel også et ganske nytt RTS som har fått gode tilbakemeldinger. Om ikke dette er nok, så er det mange anbefalninger i signaturen min for alle mulige sjangere.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...