Gå til innhold

Ingen 4k på Ps4 slim

samco

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom ein skal tru ryktet om at PS4 Slim har bortimot same kraft i maskinvaren som originalen så er det vel ikkje så merkeleg?

Om noko så hadde det vore eit snodig trekk av Sony å lansere ein kraftig Neo-modell som kan levere 4k, men samtidig lansere Slim til ein rimelegare penge, som også kan levere 4k.

Lenke til kommentar

Xbox One S har omtrent samme ytelse som originalen, men den har likevel støtte for 4K video formater, 4K blu-ray og HDR. Det var vel det som var poenget her og ikke at PS4 Slim ikke kan kjøre spill i 4K oppløsning. Når Project Scorpio er ute har man forsatt en mulighet til å velge en markant rimeligere modell med XBO-S og likevel få disse tingene, med PS4 ser det ut som man er tvunget til å kjøpe premium modellen. Nå er det en stund til Project Scorpio er ute, men XBO-S vil nok være en del rimeligere alternativ til PS4 Neo for å få 4K video, blu-ray og HDR støtte.

Lenke til kommentar

Om det er noe hold i ryktene så skal den originale PS4 fases ut og bli erstattet av denne. Og igjen om ryktene stemmer så skal den være billig. Veldig billig.

Sony kunne helt klart fått på plass 4K muligheter men det ville helt klart dra prisen opp. Ser nå at prisen på Xbox One S 500Gb bundlet med Fifa 17 koster 2990kr.

Om ryktene om en pris på $199 stemmer så kommer PS4 salget til å eksplodere enda mer en det allerede har gjort. Jeg er noe tvilende på at det blir så lavt..men det hadde jo vært fantastisk om dem fikk det til. 

Lenke til kommentar

Tror også at strategien er å gjøre den så billig som mulig og å mette markedet. Det vil mest sannsynlig være et bra marked for PS4 1.gen spec framover selv om det virker som Neo er spesialdesignet for VR basert på utviklertilbakemeldinger om hva som trengs av kraft for å drive det på en ok måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

er det så merkelig da, med tanke på at PS4Neo er rett rundt svingen.

de prøver jo å flest mulig til å kjøpe den konsollen.

det jeg synes er litt rart er at de ikke fjerner blue ray drevet, hadde vært en ypperlig sjangs å få til det, PS4 fat, PS4 slim/uten drev og PS4 neo med 4k

Lenke til kommentar

Laste dem ned digitalt? Ingen er så idiot at de lager en helt ny konsoll i dag hvor man kun kan laste ned spill, men å lage en "ekstra" konsoll kan fungere helt fint - i teorien. Men ikke glem at Sony allerede prøvde dette med en PSP-versjon, og den floppet vel rimelig hardt. Tror ikke vi er helt "der" ennå når det gjelder digitale spill.

Med ekstra konsoll mener jeg så klart PS4 Slim, Xbone S og så videre. Det er i bunn og grunn den vanlige maskinen, bare fysisk mindre. En vanlig PS4 gjør akkurat samme nytten som en PS4 uten støtte for fysiske spill. Den trenger bare en større harddisk for å kompensere for at alle spillene må lastes ned. På samme måte regner jeg med at PS4 Neo blir en helt vanlig PS4, bare gjort litt kraftigere for å støtte 4k og PSVR. Trenger man ikke 4k og/eller PSVR (eller klarer oss fint med vanlig PS4 og PSVR) er nok Neo ikke så viktig.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Korleis skal folk få bruke spela sine utan eit BD-drev?

ikke kjøpe slim versjonen hvis man fortsatt bruker fysiskedisker.

da kunne de også virkelig laget den slim.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

De har jo sluttet produksjonen av den første typen PS4. Fra nå av er alt Slim. 

klar over det, men den KUNNE ha vært en mulighet

Lenke til kommentar

Det er et stort marked som fortsatt ikke har 4K TV og ikke har planer å oppgradere TV'en sin på mange år og det er disse den nye PS4 tross alt fortsatt er myntet på. Neo er for dem som vil ha 4K muligheter.

Uenig. Da PS2 kom var jo det selve definisjonen på å innføre DVD-spillere rundt i verdens stuer.

Samme ville kunne gjelde for å tilby et 4k-drev. Men nå forventer plutselig noen at folk må kjøpe 4k tv først, så kan konsollene komme etterpå.

Jeg vil nå heller påstå, at for den lille prisøkningen det er å sette inn et 4k-drev, så kunne de fått implementer 4k-spiller rundt i verden. Om kort tid vil en jo ikke få fatt i tv-er uten 4k, men mindre en kjøper små-skjermer.

Lenke til kommentar

Det er et stort marked som fortsatt ikke har 4K TV og ikke har planer å oppgradere TV'en sin på mange år og det er disse den nye PS4 tross alt fortsatt er myntet på. Neo er for dem som vil ha 4K muligheter.

Uenig. Da PS2 kom var jo det selve definisjonen på å innføre DVD-spillere rundt i verdens stuer.

Samme ville kunne gjelde for å tilby et 4k-drev. Men nå forventer plutselig noen at folk må kjøpe 4k tv først, så kan konsollene komme etterpå.

Jeg vil nå heller påstå, at for den lille prisøkningen det er å sette inn et 4k-drev, så kunne de fått implementer 4k-spiller rundt i verden. Om kort tid vil en jo ikke få fatt i tv-er uten 4k, men mindre en kjøper små-skjermer.

Ja, og det er det PS4 Neo er for?

Hvis PS4 Neo skulle komme uten 4K støtte så er jeg helt enig med deg. Men hvorfor ikke også ha et billigere alternativt for dem som ikke har 4K TV som det tross alt langt flere av? Gjennomsnittet for når folk bytter ut TV'n er fortsatt 7-8 år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Ja, og det er det PS4 Neo er for?

Hvis PS4 Neo skulle komme uten 4K støtte så er jeg helt enig med deg. Men hvorfor ikke også ha et billigere alternativt for dem som ikke har 4K TV som det tross alt langt flere av? Gjennomsnittet for når folk bytter ut TV'n er fortsatt 7-8 år.

vel de har ett lite problem med en liten boks med 4K og alt det der, pluss en kraftkar senere.

sony kunne helt fint gjort det samme.

Lenke til kommentar

PS4s vil med $199 pris øke PS4 salget ganske mykje. I tillegg kan PS4s + PSVR vise seg å bli ein så billig kombinasjon for VR-spilling at salget av PSVR blir enda større enn di mest optimistiske estimat.

Håper PS4neo har noko ektra å by på for di som forsatt greier seg med 1080p. Dønn solide 60fps i alle spill som kommer framover hadde vore knall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...