Gå til innhold

SNIKTITT: Slik er splitter nye Samsung Gear S3

Anbefalte innlegg

Min Tag heuer connected har større batteri ( 410 mah) å klarer de vanlige 1-1,5 dagene, at denne med 380 mah skal klare 4 dager blir da en vits.

Jeg tviler også en del på 4-5 dager levetid, spesielt med "always on" skjerm. Men siden Gear S3 har AMOLED skjerm i motsetning til Tag Heuer sin LCD, så kan det være den varer lenger selv med mindre batteri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt den peneste smartklokka man kan få for en meningsfull sum penger.

Den nye størrelsen plager meg litt, selv om det sikkert er batteriet som gjør det nødvendig... Og kan virkelig ikke ringen rundt urskiven være smalere? Arealet spart på dette kunne jo ha vært brukt til pixler?

Lenke til kommentar

Min Tag heuer connected har større batteri ( 410 mah) å klarer de vanlige 1-1,5 dagene, at denne med 380 mah skal klare 4 dager blir da en vits.

Jeg tviler også en del på 4-5 dager levetid, spesielt med "always on" skjerm. Men siden Gear S3 har AMOLED skjerm i motsetning til Tag Heuer sin LCD, så kan det være den varer lenger selv med mindre batteri.

Jeg leser dette med strømgjerrige amoled skjermer til alle tider , jeg føler ikke det er noe forskjell på verken den ene eller andre varianten ( mobiler ) jeg er som regel tom når jeg legger meg Uansett

F.eks har jeg mer strøm igjen på min p9 Huawei ( som jeg kjøpte mens jeg venter på iPhone 7) enn jeg hadde på Samsung s7 Edge som både hadde amoled skjerm og 600 mha større batteri

Eneste unntaket er iPhone 6s+ som fint klarte 2 dager

Rart ?

Lenke til kommentar

Både bruk og programvare kan være viktigere enn teknologi på såpass like produkter. Jeg har en Sony Z2 der Sony må ha gjort noe lurt med strømsparing. Jeg lader så sjeldent at det ikke har blitt en del av bruksmønsteret. En til to ganger i uka... Men av og til kommer det en oppdatering som endrer betydelig på strømforbruket. Tydeligvis i begge retninger, siden jeg er tilbake på lavt forbruk. 

Lenke til kommentar

Er veldig godt fornøyd med min S7 Edge, etter å ha hatt spydspissmobil fra Sony i "alle år" siden den originale Xperia Z, men med denne klokka er det bare å ønske Samsung lykke til...

La oss sammenligne med klokka jeg har på armen, Huawei Watch:
Først og fremst mangler Samsungen Android Wear. Deretter er den altfor stor. 46mm er enormt, Huawei watch er bare 42. Men det betyr kanskje en større skjerm? Neida, ringen rundt eter plass så skjermen er 1,3 tommer på Galaxy S3 mens Huawei watch er 1,4 tommer. Okeida, men oppløsningen er vel råere, Huawei Watch kom jo for et år siden! Nei, 400x400 på Huawei, 360x360 på Gear S3. Vel, batteriet da, DER må det vel være gull, Gear S3 skal jo vare i dagesvis? Neppe. Begge har Amoled-skjerm, og Gear S3 har 380mAh mot Huaweis 300... I dag var jeg oppe kl 08.30 og nå, 20,5 timer senere har Huaweien 5% igjen. Absolutt godkjent, men at Gear S3 skal vare i dagesvis med usle 80mAh mer, selv om prosessoren er en annen og skjermen har mindre pixler? Neppe.

Skivebom Samsung!

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er veldig godt fornøyd med min S7 Edge, etter å ha hatt spydspissmobil fra Sony i "alle år" siden den originale Xperia Z, men med denne klokka er det bare å ønske Samsung lykke til...

La oss sammenligne med klokka jeg har på armen, Huawei Watch:

Først og fremst mangler Samsungen Android Wear. Deretter er den altfor stor. 46mm

[..]

dagesvis med usle 80mAh mer, selv om prosessoren er en annen og skjermen har mindre pixler? Neppe.

Skivebom Samsung!

1GHz dualcore Exynos vs 1.2GHz quadcore Snapdragon 400, lavere oppløsning, Tizen vs Android Wear.. det er i hvert fall lov å håpe på lengre levetid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...