Gå til innhold

å motta email via outlook.com på example.com email (?)

Anbefalte innlegg

Håper jeg har klart å leite meg frem til riktig tråd :p

For en del år sia oppretta søstra mi en mail til meg med example.com som den faktiske mail-adressen/ hosten eller hva det blir. Kan virkelig ingen ting om det.
Den funka fint den og fikk logga inn på msn, som tross alt var hele grunnen til at mailen ble oppretta. Men nå har det seg sånn at denne mail adressen *****@example.com er kobla mot den nye mail-adressen jeg bruker. Har klart å totaaalt glemme passordet på denne nye mailen etter for mye automatisk lagring av passord og engangsinnlogginger. Jeg trenger desperat noen av tinga jeg har inne på den nye mailen min.
Jeg har lenge slitt negla av fingeruppene etter heftig tastaturtrykking og kom meg omsider INN på mailen, men jeg kan ikke motta mail. Jeg får SENDT, men ikke mottat. Om man prøver å sende meg en mail til example.com mailen får man svar som lyder:
"Delivery has failed  (..) your message was rejected by the recipient email server. Please check the recipient email adress and try resending your message, or contact the recipient directly. FOr more tips to help resolve this issue, see DSN code 5.1.0 in Exchange Online - Office 365. If the problem continues, contact your email admin"

Jeg blir jaggu ikke klok på det her og håper inderlig det er håp. Det er så rart, for jeg kommer meg INN på mailen og sendt... men ikke motta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig du på enellerannen måte har fått registrert den som en live/microsoft-konto (med "din egen" adresse). - vanligvis så må man bekrefte dette fra den emailen man oppgir, men usikker på hvordan dette var for mange år siden.

Hvis du har det er denne ikke nødvendigvis knyttet til noen e-post konto, men er kun en innloggings-konto.

Kan det være slik at du har logget inn på msn med en example.com-adresse, men at mailadressen din faktisk har vært noe annet?

Lenke til kommentar

Takk for svar dere og beklager at jeg var litt seig på å svare her.

Jeg prøver å forstå dette og skjønner at example.com ikke er et domene jeg kan eller har kunnet bruke.
Men mailen jeg ble tildelt av min søster back then, var ******@example.com. ikke som i for eksempel. Men bokstavlig talt *****example.com

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å forklare hvordan jeg har fått til å bruke den eller hva jeg egentlig har gjort med denne mailen, alt jeg vet er at jeg ble tildelt den av søstra mi, siden jeg var like n00b da som nå, og brukte den i mange år for å chatte på msn. Hver gang jeg logget på fikk jeg dog beskjed om at jeg måtte verifisere e-mailen min, men det valgte jeg å overse.. Jeg fikk jo chatta, hvilket var målet.

Jeg har alltid klart å logge meg inn på emailen via hotmail.com / outlook.com, men har ikke klart å få tilgang til innboksen fordi jeg får beskjed om at de har sendt meg en mail hvor jeg må verifisere adressen, men den mailen ligger jo i innboksen, så da var jeg jo likte langt xD Jeg fikk omsider til å gå tilgang til innboksen da jeg på en eller annen måte klarte å koble example.com mailen opp til en annen mail jeg lagde bare for å prøve å få tilgang. Funka det. Kom meg inn og får til og med sendt mailer, hvor de jeg sender mail til ser avsender som ********@example.com. Og navnet jeg har registert mailen på, mitt navn. Har bilde inne på "profilen" og annen informasjon som fødselsdato etc.

Adressen har ikke vært noe annet enn example.com. Og ikke aner jeg åssen jeg har fått til detta :p

Lenke til kommentar

Men du sier ikke noe om at du noensinne har motatt mail (altså, det kan du ikke ha gjort...basta). Så litt usikker på hva du ønsker å oppnå?

Nei, jeg har aldri motatt mail. Om man prøver å sende meg en mail, så får man mailen i retur med beskjed om at den ikke kunne leveres.

Jeg ønsker å kunne motta mail, haha? Jeg har en annen mail-adresse som jeg har vært dum nok i hue til å koble opp til denne example.com mailen. Så for å kunne tilbakestille passord, sendes link til example.com adressen som ikke klarer å motta mail.

Lenke til kommentar

Hotmail/msn lot deg registrere egne e-poster tidligere og de kunne KUN brukes på msn (som nå ikke finnes lenger) du trengte ikke validere de for å bruke de men navnet ditt ville vært låst til ***@example.com (account not verified) eller noe slik. Du har aldri mottatt, sendt eller kunne gjort det på denne mailen. 

Lenke til kommentar

Hotmail/msn lot deg registrere egne e-poster tidligere og de kunne KUN brukes på msn (som nå ikke finnes lenger) du trengte ikke validere de for å bruke de men navnet ditt ville vært låst til ***@example.com (account not verified) eller noe slik. Du har aldri mottatt, sendt eller kunne gjort det på denne mailen. 

Ja, riktig :) Fikk beskjed om dette hver gang jeg logget inn. Men jeg kan sende mail.. Det er det som er så rart, haha. Om jeg logger inn på denne mailen via outlook.com, så kan jeg sende mail. Og de som får mailen, får den fra avsender: *****@example.com. Men de kan da ikke svare.

En annen ting jeg la merke til, var at den dagen jeg klarte å koble en annen email opp til denne example.com mailen, så fikk jeg endelig tilgang til innboksen og i søppelkurven lå det en del slettede mail fra akkurat da jeg fikk tilgang. Jeg kunne ikke se hva mailene inneholdt eller hvem avsender er, kun at det var mailer som lå i søppelkurven. En og en nedover, men da uten innhold eller informasjon om avsender.

Lenke til kommentar

Du har aldri kunne motta mail på @example.com, men hvem som helst (som vet hvordan man setter opp en mail-server) kan sende fra @example.com, eller @hva som helst annet.hva som helst om de vil. Dette inkluderer da altså også microsoft. 

Mail i søppel dunk kan ha vært status (spam) fra microsoft selv, eller ting som er forsøkt å sendt. Ingen har noen gang kunne sende mail til adressen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...