Wintel Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg har et Asus P4C800-E DELUXE Hovedkort med innebygd Raid-kontrollere. Hvordan skal jeg koble på to S-ATA disker i RAID-0 slik at jeg får best mulig ytelse. Jeg har også to ATA-disker som skal kobles i RAID-0, er det best å bruke den innebygde kontrolleren på disse diskene også (må jeg i så fall ha en overgang til S-ATA), eller er det best å bruke en PCI Raid-kontroller (har et Promise TX-kort liggende). Har ikke helt skjønt hvordan den innebygde Raid-kontrolleren virker på dette kortet... Wintel Lenke til kommentar
KriB Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Normalt oppdager onboard kontrollere selv at det er blitt koblet på to disker og lar deg trykke en tast for å gå inn i "RAID-bios" ved å trykke f.eks. F3 for å sette opp hva slags RAID du vil kjøre. Har ikke prøv SATA-RAID-en på mitt HK ennå, men jeg ser at den "initieres" når jeg booter. Bare pass på å laste ned siste drivere for kontrolleren fra ASUS' hjemmesider, og installer dem hvis diskene ikke kommer opp i Windows når alt ser OK ut i "RAID-bios" Ingen vits i å investere i SATA-konvertere for å kople på IDE- disker hvis ikke du vil ha alle diskene i samme RAID 0, noe som vel ikke er å anbefale, de vil jo senke ytelsen på SATA diskene dine. Bruk Promise-kortet ditt, du. Men, jeg har ikke ditt kort og kan ta feil, så les manualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå