Lars Taraldsen Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Nå lover Nauta-verftet at det blir slutt.Det norske kystvaktfartøyet ble reparert på verft med nordkoreanske arbeidere Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Kanskje på tide at statlige organer (som forsvaret), begynner å bruke norske verft??? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hvorfor i alle dager sender vi FORSVARSMATERIELL til utlandet for reperasjon når vi sitter på kunnskapen her hjemme? Er det null sikkerhetsvurdering ute og går her? Eller består forvaret av latterlig naive folk? Lenke til kommentar
Aafk1914 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hvorfor i alle dager sender vi FORSVARSMATERIELL til utlandet for reperasjon når vi sitter på kunnskapen her hjemme? Er det null sikkerhetsvurdering ute og går her? Eller består forvaret av latterlig naive folk? Hvorfor i alle dager ikke lese hele artikkelen ? sitat "– Det fantes ikke kapasitet hos norske verft til å kunne utbedre en skade med dette omfanget i denne perioden." 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Hvorfor i alle dager sender vi FORSVARSMATERIELL til utlandet for reperasjon når vi sitter på kunnskapen her hjemme? Er det null sikkerhetsvurdering ute og går her? Eller består forvaret av latterlig naive folk? Hvorfor i alle dager ikke lese hele artikkelen ? sitat "– Det fantes ikke kapasitet hos norske verft til å kunne utbedre en skade med dette omfanget i denne perioden." Da henter en heller kapasitet TIL landet slik at en får utført arbeidet av arbeidere som en har kontroll på. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Dette med "Ingen kapasitet" en en kjip og meget lite troverdig unnskyldning. 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 (endret) Så hvis et kystvaktskip blir ødelagt, så skal vi bygge et helt nytt verft, og så fikse det?Jeg vet at folk her har veldig lyst at skip skal bygges i Norge, men det er lov å være realistiske også.Det er lett å sjekke om verftene hadde kapasitet på det tidspunktet eller ikke. Det er ikke som om verftene sitter der med ingenting å gjøre, samtidig som forsvaret går ut og sier "vi ville bygget i Norge, men ingen har kapasitet". Da haddeverftet som hadde kapasitet sagt ifra, og kom på trykk i alle aviser i landet og fått den kontrakten.Så hvis noen skal komme med beskyldninger eller lignende om at forsvaret ikke vil bygge i Norge, så får de komme med bevis på at norske verft hadde kapasitet til å reparere skipet først.For det som hvertfall er kjipt er å ha masse båter som ligger og venter på at norske verft kan reparere dem, når de kunne vært reparert for lenge siden. Russland hadde og båter som ble bygget i Frankrike. Frankrike nektet dem båtene, og betalte tilbake pengene, men de kan ikke bruke dem siden de er russiske. Så å bygge i utlandet kan få slike følger og. Endret 31. august 2016 av TKongen 1 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Da henter en heller kapasitet TIL landet slik at en får utført arbeidet av arbeidere som en har kontroll på. Ja, for å hente et verft med tørrdokk og kraner m.m. er gjort på 1-2-3.... 1 Lenke til kommentar
Jørn Nydahl Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Dette er eit privat skip, eigd av Remøy Management, og leigd ut til forsvaret. Skipet erbygd i utlandet og har ikkje våpen. Det brukes til fiskerioppsyn, oljevern, brannvern og søk og redning. Eit privat selskap står fritt til å velge kva verft dei bil bruke. Men forsvaret har fått bygd mye av sitt materiell i utlandet òg som t.d fregatter, tanks, fly, skytevåpen osv osv.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Da henter en heller kapasitet TIL landet slik at en får utført arbeidet av arbeidere som en har kontroll på. Ja, for å hente et verft med tørrdokk og kraner m.m. er gjort på 1-2-3.... Håkonsvern... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 1. september 2016 Del Skrevet 1. september 2016 Dette er eit privat skip, eigd av Remøy Management, og leigd ut til forsvaret. Skipet erbygd i utlandet og har ikkje våpen. Det brukes til fiskerioppsyn, oljevern, brannvern og søk og redning. Eit privat selskap står fritt til å velge kva verft dei bil bruke. Men forsvaret har fått bygd mye av sitt materiell i utlandet òg som t.d fregatter, tanks, fly, skytevåpen osv osv.. WTF? Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Da henter en heller kapasitet TIL landet slik at en får utført arbeidet av arbeidere som en har kontroll på. Ja, for å hente et verft med tørrdokk og kraner m.m. er gjort på 1-2-3.... Håkonsvern... Sikker på at de ikke måtte fikset tørrdokken på Håkonsvern først? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå