Gå til innhold

Det norske kystvaktfartøyet ble reparert på verft med nordkoreanske arbeidere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Hvorfor i alle dager sender vi FORSVARSMATERIELL til utlandet for reperasjon når vi sitter på kunnskapen her hjemme? Er det null sikkerhetsvurdering ute og går her? Eller består forvaret av latterlig naive folk?

Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager sender vi FORSVARSMATERIELL til utlandet for reperasjon når vi sitter på kunnskapen her hjemme? Er det null sikkerhetsvurdering ute og går her? Eller består forvaret av latterlig naive folk?

 

Hvorfor i alle dager ikke lese hele artikkelen ?

sitat "– Det fantes ikke kapasitet hos norske verft til å kunne utbedre en skade med dette omfanget i denne perioden."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Hvorfor i alle dager sender vi FORSVARSMATERIELL til utlandet for reperasjon når vi sitter på kunnskapen her hjemme? Er det null sikkerhetsvurdering ute og går her? Eller består forvaret av latterlig naive folk?

Hvorfor i alle dager ikke lese hele artikkelen ?

sitat "– Det fantes ikke kapasitet hos norske verft til å kunne utbedre en skade med dette omfanget i denne perioden."

 

Da henter en heller kapasitet TIL landet slik at en får utført arbeidet av arbeidere som en har kontroll på.

Lenke til kommentar

Så hvis et kystvaktskip blir ødelagt, så skal vi bygge et helt nytt verft, og så fikse det?

Jeg vet at folk her har veldig lyst at skip skal bygges i Norge, men det er lov å være realistiske også.

Det er lett å sjekke om verftene hadde kapasitet på det tidspunktet eller ikke. Det er ikke som om verftene sitter der med ingenting å gjøre, samtidig som forsvaret går ut og sier "vi ville bygget i Norge, men ingen har kapasitet". Da haddeverftet som hadde kapasitet sagt ifra, og kom på trykk i alle aviser i landet og fått den kontrakten.

Så hvis noen skal komme med beskyldninger eller lignende om at forsvaret ikke vil bygge i Norge, så får de komme med bevis på at norske verft hadde kapasitet til å reparere skipet først.

For det som hvertfall er kjipt er å ha masse båter som ligger og venter på at norske verft kan reparere dem, når de kunne vært reparert for lenge siden.

 

Russland hadde og båter som ble bygget i Frankrike. Frankrike nektet dem båtene, og betalte tilbake pengene, men de kan ikke bruke dem siden de er russiske. Så å bygge i utlandet kan få slike følger og.

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er eit privat skip, eigd av Remøy Management, og leigd ut til forsvaret. Skipet erbygd i utlandet og har ikkje våpen. Det brukes til fiskerioppsyn, oljevern, brannvern og søk og redning.

 

Eit privat selskap står fritt til å velge kva verft dei bil bruke. Men forsvaret har fått bygd mye av sitt materiell i utlandet òg som t.d fregatter, tanks, fly, skytevåpen osv osv..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Da henter en heller kapasitet TIL landet slik at en får utført arbeidet av arbeidere som en har kontroll på.

Ja, for å hente et verft med tørrdokk og kraner m.m. er gjort på 1-2-3....

 

Håkonsvern...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Dette er eit privat skip, eigd av Remøy Management, og leigd ut til forsvaret. Skipet erbygd i utlandet og har ikkje våpen. Det brukes til fiskerioppsyn, oljevern, brannvern og søk og redning.

 

Eit privat selskap står fritt til å velge kva verft dei bil bruke. Men forsvaret har fått bygd mye av sitt materiell i utlandet òg som t.d fregatter, tanks, fly, skytevåpen osv osv..

WTF?

Lenke til kommentar

 

 

Da henter en heller kapasitet TIL landet slik at en får utført arbeidet av arbeidere som en har kontroll på.

Ja, for å hente et verft med tørrdokk og kraner m.m. er gjort på 1-2-3....

 

Håkonsvern...

 

Sikker på at de ikke måtte fikset tørrdokken på Håkonsvern først? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...