Sloktor Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Har en stasjonær PC som jeg lenge har brukt 2 skjermer. Pcen kjører Windows 10 og begge skjermene fungerte veldig bra en stund, men nylig har jeg hatt problemer med å få bilde opp på skjerm nummer 2 som ikke er hovedskjerm. Skrur jeg på skjermen så lyser den opp men viser ikke noe bilde. Noen ganger så kommer bildet frem etter å ha skrudd skjermen av og på en del ganger (men ingen garanti) Har prøvd å søke på nettet for å finne løsninger på problemet men uten hell. Håper noen smarte hoder her kan komme med litt hjelp? Begge skjermene er litt gamle så kjører kun DVI kabler på begge til Nvidia kortet mitt, ingen av de har HDMI inngang. Når jeg sjekker PCen så klarer den identifisere den ene skjermen som er en Samsung, mens den andre kommer kun som Generic PnP monitor. Nvidia derimot klarer å navnsette begge to og ser at den andre skjermen er av merket Viewsonic. Har noen noen gode ideer på hva som kan gjøres her? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Dersom du kun har den defekte skjermen koblet til, fungerer den da? Fungerer den hvis du bytter om inngangene på skjermkortet? Lenke til kommentar
Sloktor Skrevet 31. august 2016 Forfatter Del Skrevet 31. august 2016 Sjekket igjen nå når jeg kom hjem, prøvde å kun ha den defekte kobla til, men den står på og kun har svart skjerm. Kommer ikke opp noe bilde selv om jeg teste å skru skjermen av og så på. Samme tilfelle om jeg bytter om inngangene i skjermkortet, teste også å bytte kabel inn bak i skjermene men fortsatt samme resultatet. En skjerm virker den andre er på men kun i svart.Ser nå at under enheter så vet windows10 at den andre skjermen er en VIewsonic (VX2235wm-EU) men under enhetsbehandling er den fortsatt listet som GenericPnP monitor. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 I enhetsbehandling så er det navnet på driveren Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 har du prøvd WIN+P? Dette skal gi deg en meny for hvilken skjermmodus du vil maskinen skal ha (Koble fra skjerm 2, duplikat, utvid og kun 2. skjerm) Jeg husker jeg hadde dette problemet på min gamle desktop en liten stund tilbake, og fikk fikset problemet med dette... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Du kan jo prøve å høyreklikke på skjermen i Device Manager og så velge uninstall (om mulig). Deretter koble fra skjermen og koble den til igjen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. september 2016 Del Skrevet 2. september 2016 Har noen noen gode ideer på hva som kan gjøres her? Sjekk at kabelen ikke er skadet og at den er ordentlig plugget inn - i begge ender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå